welk autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al, onze zoon ontgroeid de maxi-cosi dus we zijn toe aan een autostoeltje.
    Welk autostoeltje hebben jullie en waarom?
    Wij gaan in juni op vakantie naar Zuid Frankrijk dus we rijden een heel eind achter elkaar dus het moet een comfortabele stoel zijn en goed in een slaaphouding kunnen.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een römer king plus omdat die heel goed uit de veiligheidstest van de ANWB komt. Voor zijdelingse aanrijdingen scoort deze heel hoog. We wilden geen stoeltje met een vangarm omdat dochter dat niet toe zou laten en 't nog warmer is, ookal is dat het veiligste.

Het is alleen jammer dat de maxi cosi tobi geloof ik van mn ouders, beter ligt in slaapstand. Dus toen we op vakantie geweest zijn hebben we hun MC meegenomen.

Een andere vraag; weet je zeker dat je kindje al uit de 0+ autostoel gegroeid is? Ze kunnen er heel lang in he, tot hun achterhoofd niet meer ondersteund wordt door de hoofdleuning. Vaak is dit met 80cm of langer pas, en ver voorbij de 9 kilo/9 maanden.

KIDDY Kinder-autostoeltje "kiddy energy pro" kaki/groen - online bestellen! - babywalz zo een is vaak het veiligste, door de vangarm.
    en zo een hebben wij RÖMER Kinderautostoel "King Plus" Design 2012 bellybutton Rose Star roze - online bestellen! - babywalz

4. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine man is nu 9 maanden en dan dus 10 maanden.
    De laatste keer bij het CB was hij 70 cm en 9170 kilo.
    Het is een breed mannetje en het kan nog prima maar voor z,n lang stuk weet ik het niet en hij is dan ook weer ouder he.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een Maxi Cosi Tobi, de enige stoel waar mijn dochtertje (nogal fijntjes) goed in kon zitten. In alle andere stoelen zat ze raar onderuit gezakt. Echt even gaan passen zou ik zeggen.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En toch zou ik hem in de maxi cosi laten hoor! is veel veiliger en als hij er nog in past en dat doet hij dus. Elke keer als je stopt hem er lekker even uit laten en wat laten kruipen/stappen (weet niet wat hij kan). Mijn mannetje is 78 cm en 9 kg en zit ook nog steeds in de maxi cosi.

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
  8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Juist voor zo' lange reis is idd de MC het veiligste en beste. Wij hadden de vervolgstoel trouwens ook oprijd in huis maar uiteindelijk pas gebruikn als 't verantwoord is. Met remmen ( Noodstop! ) komt er bij voorwaartse autostoeltjes enorm veel kracht op hun nek en bij de MC achterwaarts word het hoofdje tegen de rugleuning gedrukt ipv vooruit gelanceerd. Dus echt een veiligheidsafweging!

9. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    bij die eerste staat dit;

De autostoel Remi Plus is te gebruiken voor kinderen tussen de 0 en 4 jaar. Door plaatsing tegengesteld aan de rijrichting is deze autostoel Remi aan te passen voor verschillende gebruikstoepassingen.

kan die dan ook omgekeerd in de auto? of lees ik dat verkeerd

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochtertje van 5 maanden is 71 cm en heeft hetzelfde gewicht,ze heeft nog 8 cm over tot haar kruin boven het stoeltje steekt,ik probeer haar tot 10 a 11 kilo en tot die cms erin te laten zitten,dan over te gaan. Een maxicosi is niet voor nix tot 13 kilo of tot de kruin erover heen.

11. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn dochter zit prima in de MC Pearl.

12. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit te denken aan een autostoel die ook de andere kant op kan.
    Omdat dat de reden is dat ze zo lang in de maxi-cosi moeten.
    En als ik zo kijk word de maxi-cosi wel te klein nu dus tja dan moet je toch wat anders.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    je moet wel beseffen dat een gewone autostoel andersom plaatsen in nl verboden is :p

Er staat bij veel in de beschrijving dat hij er voor gemaakt is, om ook andersom te plaatsen, maar in nl is het helaas niet toegestaan

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Beide stoeltjes van de linkjes kunnen idd ook omgekeerd. ( al mag het niet in nl)

15. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    O dat wist ik niet.......... wat raar eigenlijk en dat terwijl het veiliger is.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hem echt nog in de maxicosi houden, is echt veel veiliger. Wij zijn toen Eva op vakantie geweest toen ze 8 maanden was en ze was toen even lang en zwaar ongeveer. Ze heeft daarna nog 3 maanden in de maxicosi gezeten. Lisa heeft tot 14 maanden ongeveer in de maxicosi gezeten en was toen 75cm en 9,5 kilo, ging nog prima. Die was trouwens met 5 maanden 68cm en 9,1kg net als jouw zoontje nu en dat paste prima (andere stoel was natuurlijk ook nog geen optie, en als ik jou was zou ik er ook echt mee wachten)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Wat raar! Dat staat volgens mij nergens op Achterwaartse autostoeltjes 5x veiliger!

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    het staat in de handleiding van mijn autostoel , dat hij achterste voren kan, maar dat het in nl verboden is :p

Ik geloof zelfs dat het in Amerika zelfs verplicht is achterste voren

19. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop gewoon alvast een autostoel en dan kijk ik wel wat ik doe.
    Vind het al wel een fijn idee dat ik het ding heb :) dan kijk ik dan wel wat ik doe.
    Hij was een dikke maand terug al 9,1 kilo (als het niet meer is) en 70 cm en is 9 maanden.
    Heb nog een maand om erover na te denken wat ik doe en wat ik ga kopen, wil het in ieder geval voor de vakantie binnen hebben zodat ik dan kan kijken hoe en wat.

20. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe komen jullie erbij dat een kinderstoel niet achterstevoren mag worden gemonteerd? Ik zou eerder de website van de overheid geloven dan een handleiding en op de website van de overheid staat hier niets over: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-het-vervoer-van-kinderen-in-de-auto.htm

Hier: Welk autokinderzitje moet ik gebruiken voor het vervoer van een kind? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl is een brochure te vinden waarin staat dat je je kind zo lang mogelijk achteruit moet vervoeren - tenminste een jaar.

Deel Deze Pagina