Ik ben vorige week gevallen en heb nu een lelijke wond op mijn scheenbeen wat gehecht is. De wond is bij de huisarts wel ontsmet, maar ik heb geen tetanusprik gehad (heb me opengehaald aan een roestige klink). De wond is nu ontstoken en heb nu peniciline. Ik vroeg me af of ze me niet beter een tetanusprik hadden kunnen geven en of ik die evt. nog kan halen? Alvast bedankt voor het antwoorden! Groetjes, Jolan.
HOihoi, Tetanus kan voor zover mijn bekent in de zwangerschap gegeven worden. Het is afhankelijk van inentingen die je zelf gehad hebt als kind tegen tetanus en aard van de verwonding of het nogmaal geprikt moet worden. Vraag het nog eens na bij je huisarts. Ook de Ggd weet heel veel over vaccinaties. Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord. Heb inmiddels navraag gedaan. Ik had wel een tetanusprik moeten krijgen. Een prik van 50 cc. Deze werkt tien jaar. De prik mag gewoon gegeven worden tijdens zwangerschap. Deze prik moeten ze binnen 1 dag gegeven hebben anders heeft het geen zin meer. De laatste keer dat ik ben ingeent na een val was op mijn 18e. De ontsteking van mijn wond heeft niks met tetanus te maken (ik dacht dat het daar mee te maken had, dat een ernstige ontsteking tetanus is, maar dat is dus niet zo) Tetanus komt gelukkig niet veel voor maar is wel zeer ernstig, de dood kan erop volgen, dus ik vind het wel slordig dat ik de prik niet gehad heb. Maar gelukkig is er niks aan de hand! Groetjes, Jolanda