constant krampen?weet me geen raad meer

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Nina010, Sep 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    hi!

ik heb een vraag
    mijn zoontje heeft flink last van, wat wij denken/dachten, krampjes.
    dit heeft hij al vanaf het begin zeg maar maar lijkt alsmaar erger te worden. eerst was het een uur na de voeding maar nu ook eerder ofzelf 2-3 uur later. rood aanlopen, schoppen met de beentjes en heel hard gehuil met tranen. hij slaapt overdag helemaal niet en is eigenlijk niet echt stil als hij even ligt.snachts slaapt hij redelijk maar kreunt hele nacht door.
    ik ben kapot, kom nergens aan toe en loop constant met hem om hem te troosten. ook een draagzak helpt niet.
    we geven al druppeltjes tegen de kramojes(sab simplex) maar lijkt niet veel te helpen.
    wat kan dit nou zijn?
    ik ben heel geleidelijk aan het overstappen naar flesvoeding en doe dit super rustig.(ik gebruik tepelhoedje bij bv ivm vlakke tepels)elke 4 dagen vervang ik een voeding. hij krijgt nu 4 flesvoedingen en zoveel bv als hij wil. meestal komt dat uit op 3 borstvoedingen. hij plast flink en heb altijd min 2 poepluiers op een dag. hij zit ook prima op gewicht.
    kan hij een darmbacterie hebben? ik weet niet meer wat ik kan doen..

gr, nina

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Welke flesvoeding gebruik je?
    En hoelang krijgt hij nu al een fles?

Ilja

3. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    nutrilon 1, en nu sinds vrijdag nutrilon forte op aanraden van de huisarts.
    al een paar weken de fles. ik geef sochtends 1x borstvoeding en de rest flesvoeding. Hij groeit goed.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De darmen van een baby rijpen nog 3 tot 6 maanden na de geboorte. Als ik het goed heb zijn de krampen begonnen na het introduceren van de flesvoeding. Omdat Bv lichter verteerbaar is moeten de darmen nu harder werken. Vaak zie je de kampen dan toenemen.
    Nu je forte gebruikt heb je minimaal 2 weken nodig of deze voeding de krampen doet verminderen.
    Denk niet dat er sprake is van een bacterie hoor.

Ilja

Share This Page