spruw

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nicole28, Oct 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Wie heeft er ervaring met spruw?

2. Mama Anke

Mama Anke Lid

Oct 3, 2006
    26
    0
    0
    Mijn zoontje had het toen hij een week oud was. De kraamverzorgster was net weg :(. Ik heb gewoon de huisarts gebeld en een middeltje gekregen, wat ik in zijn mond moest spuiten.
    Het ziet eruit als wittige aanslag die je er niet af kan schrapen of poetsen.

Als je borstvoeding geeft, zorg er dan voor dat je tepels niet besmet raken. Dus na elke voeding goed wassen. Ik kreeg tepelkloven ervan en dat werd zo pijnlijk dat ik uiteindelijk met de borstvoeding gestopt ben.

Succes!

3. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Lynn heeft het 2 weken terug gehad en toen heb ik daktarin gel gehad wat ik in haar mondje moest smeren. Na 2 dagen zat ze helemaal onder de uitslag, ik moest meteen stoppen met de gel. De spruw was weg in haar mondje. Ik moest het aankijken van de huisarts. Nu komt het toch weer terug. Er zal toch nog wel wat anders voor spruw zijn dan alleen daktarin gel?

4. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    damien had met 2 weken spruw...
    hij dronk erg wild... en liet vaak los..
    verder kreeg ie witte spikkels op lip en tong en gehemelte..
    heb een afspraak gemaakt met de doc...
    en toen kreeg ik het zalfje daktarin
    voor mijn tepels en de kleine...
    moest 4 x per dag 2 ml op vinger verdelen en hem erop laten sabbelen...
    binnen een week was het weg...
    en het is nog steeds weg....
    moest wel een eigen bijdrage van 4.99 betalen voor de zalf....

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    bosbessensap blijkt te werken vanwege de zuurgraad...
    moet je ff googlelen en onder de zoekfunctie vind je ook wel wat

6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey heeft weken lang last van spruw gehad, en ik dus ook... aan de tepels. Wij hebben medicijnen gehad van de dok. moest ik met een gaasje in zijn mondje smeren en op mijn tepels. Het is nu eindelijk zo goed als weg.

7. loesjes

loesjes Actief lid

Jul 29, 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik heb de D'arco pau thee geprobeerd. Dat is een alternatief middel tegen schimmelinfecties. Google maar eens op dárco pau/ met een paar dagen (5) was het weg.
    Ik dronk de thee 2/3 kopje per dag, zowel Chiem als ik hadden spruw. Ik heb het daarna nooit meer terug gekregen.
    De thee is verkrijgbaar bij reformhuizen

8. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik geef geen borstvoeding, ook niet gedaan. Alleen Lynn heeft dus spruw. Hoe moet ik Lynn die thee dan geven?

9. yamahafreak

May 13, 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Mijn zoontje was twee weken oud als ie spruw heeft gehad,ik heb dan op aanraden van de dokter ook Daktarin gel gebruikt en is ondertussen niet meer teruggekomen! Maar als de spruw niet meer in z'n mondje zit werkt dit hem verder naar de maag enz. totdat het aan de poep zit,daarom moet je terwijl je die daktarin gebruikt ook nog Daktozin pasta gebruiken om aan de poep te doen!
    En tis niet omdat je geen spruw meer ziet dat ie daarom weg is,daarom raadde mijn dokter mij aan om zeker nog een week langer beide zalven te gebruiken dat de spruw dan helemaal weg is!
    Hij is inmiddels 4 maanden oud en heeft het niet meer gehad!

Groetjes Raissa mama van Angie(21-02-99) en Kjell(14-06-06)!

10. loesjes

loesjes Actief lid

Jul 29, 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Je kunt je kindje idd ook behandelen met die thee. Maar dan moet je een gaasje doordrenken met de afgekoelde thee een daarmee de plekje in haar mond behandelen. Ik durf zo niet zeggen of je een aantal druppels in haar fles mag doen, ik weet dat het verder geen schade kan , maar toch durf ik daar geen ja op te zeggen. Je kunt natuurlijk ook altijd naar de dokter voor een middeltje, maar ik zelf ben niet zo van de dokters! ben meer van het alternatieve :)

Share This Page