Wat meenemen naar ziekenhuis?

Discussion in 'Zwangerschap' started by RianneD, Jan 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

Nov 25, 2006
    252
    0
    0
    Dames, wie kan mij vertellen wat ik nu allemaal precies mee moet nemen naar het ziekenhuis en in welke aantallen? Hoeveel setjes kleding e.d., moet ik luiers meenemen? En hoe zit het met de voeding? Aangezien ik geen borst ga geven, moet ik dan zelf flesvoeding meenemen naar ZH en een fles?
    Groetjes Rianne

2. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Hoi Rianne,

In je 'vluchtkoffertje' moeten in ieder geval zitten:
    - een gemakkelijk zittend nachthemd of groot shirt
    - dikke sokken
    - ochtendjas
    - slippers
    - schone kleren voor als je naar huis mag (let op: waarschijnlijk pas je nog niet direct in je oude kleren!)
    - toilet- en make-upspullen
    - ziekenhuis- en verzekeringspapieren
    - ponsplaatje ziekenhuis (als je dat hebt)
    - zwangerschapskaart
    - pen en papier
    - adresboekje/lijstje met telefoonnummers
    - mobiele telefoon
    - fototoestel met opgeladen batterijen en (indien van toepassing) voldoende fotorolletjes

Verder heb je nodig voor de baby:
    - kleertjes
    - jasje
    - mutsje
    - autostoeltje of reiswiegje

Voor wat betreft de flesvoeding weet ik niet of je daarvoor iets moet meenemen naar het ziekenhuis (ik ben zelf van plan om borstvoeding te gaan geven). Misschien even navragen in het ziekenhuis of aan de verloskundige.

Veel succes met de laatste loodjes!

Groetjes, Wendy

3. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Flesjes en voeding hebben ze gewoon in het ziekenhuis ;)

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Luiertjes ook wel, lijkt me. Je kunt er natuurlijk
    zekerheidshalve een paar bij je steken.

Groetjes, Wendy

5. Niet meer actief

6. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    make-up? :(
    Laat mij er maar als een kersverse moeder uitzien als ik met die kleine het ziekenhuis uitloop hoor :)

Sorry, flauw grapje tussendoor...

Carry on!

7. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    als ik me niet vergis kun je die info ook allemaal op internet vinden op de site van het desbetreffende ziekenhuis, tenminste wel op de site van het ziekenhuis waar ik naar toe moet.

en anders kun je de kraamzorg altijd voor een lijst vragen. ik heb die lijst standaard gekregen van de kraamzorg, incl de lijst voor de uitzet.

8. Bij ons in het ziekenhuis kan je ook een cd draaien.
    Dus misschien een muziekcd meenemen?
    En voor de vader iets te lezen mocht jij helemaal in je zelf gekeerd zijn. Het kan een lange zit zijn

9. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Enne... niet te lang doorrijden met je benzine, want je zal maar bijna zonder zitten en dan naar het ziekenhuis moeten.
    Verder mis ik nog:
    Voedingsbeha's, dextroenergie, iets te eten en te drinken, leeg waterflesje.

10. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    vanaf wanneer moet je dit klaar hebben staan?

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Vanaf week 37.

Ik ben eergisteren naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest. Ze hebben daar alles voor de verzorging van je baby, dat hoef je echt niet mee te nemen. Flesjes en voeding hebben ze ook voor je mocht je fv gaan geven of voor als de bv niet lukt. In het ziekenhuis waar ik wil bevallen zit er wel verschil in een poliklinische bevalling en een bevalling op medische indicatie. Bij poliklinisch heb je in principe de ontsluitingsfase thuis en de persfase in het ziekenhuis. Je gaat dan bij aankomst gelijk naar de verloskamer.
    Bij een medische indicatie ga je eerder naar het ziekenhuis en kom je eerst op de labourroom/weeenkamer. Daar is een tv maar was in dit ziekenhuis geen cd-speler. Die adviseren ze om zelf mee te nemen als je graag muziek luistert. Iets aan afleiding is dan misschien wel handig (tijdschrift ofzo en zeker ook voor je partner) omdat je daar toch meerdere uren ligt normaal gesproken.

12. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Van eten en drinken word je denk ik ook wel voor verzorgd in het ziekenhuis.
    Tenminste bij ons wel, mijn vriend en mijn nicht kregen ook gewoon warm eten aangeboden en drinken.

Luiers en babyvoeding hebben ze idd in het ziekenhuis en als je naar huis gaat krijg je vaak ook nog wat babyvoeding mee, tenminste bij ons.

En bij ons hadden ze ook toiletspullen, zoals champoo en douchegel, ik had het wel zelf meegenomen maar was achtera niet nodig geweest.

Ik denk dat je vaak toch teveel spullen meeneemt naar het ziekenhuis.
    Maar ik zou wel twee of drie grote t-shirts of nachthemden meenemen.
    misschien ben je tijdens de bavalling al een schone nodig, en na de bevalling krijg je een schone aan.
    Ook kan het zijn dat je doorlekt na de bavalling, en mocht je een nachtje moeten blijven is het wel fijn om een extra schoon shirt te hebben anders krijg je zo'n oparatieshirt aan en die zitten niet echt comfortabel

Share This Page