Weet niet wat ik met de vk aanmoet......

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by WendyB, Jun 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Vorige week woensdag ging ik voor een groei en liggingsecho naar de echopraktijk. Hier werd ontdekt dat mijn kindje vergrote ventrikels heeft en werd mijn vk gebeld. Deze heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis hier in de buurt. Ze heeft snel gehandeld en mij aan de telefoon netjes en geruststellend te woord gestaan. Inmiddels ben ik al een heleboel onderzoeken verder en ben overgenomen door het LUMC met de diagnose waterhoofdje.

Nu na een week heeft de vk helemaal niets van zich laten horen. Het is een praktijk van 4 vk's. Dit is mijn tweede kindje, bij de eerste ben ik ook bij hun geweest. Het viel me toen ook al op dat er helemaal geen nazorg is vanuit hun. Bij de eerste werd ik overgedragen aan het ziekenhuis wegens 24 uur gebroken vliesen. De vk's zijn wel voor de kraamcontroles bij mij thuis geweest, maar dat ging allemaal heel vlug en naar de bevalling werd helemaal niet gevraagd. Destijds dacht ik ze zullen het wel druk hebben en heb er niet veel aandacht aan besteed.

Nu doet het mij meer zeer. Straks na de bevalling moet ik gewoon naar huis en de baby blijft in het ziekenhuis. Ik neem aan dat de vk weer de kraamcontrole bij mij moeten doen. Ik heb hier eerlijk gezegd helemaal geen zin in. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit ter sprake moet brengen ook omdat ik nu al super veel stress heb e heel emotioneel ben.

Wat kunnnen jullie hierover zeggen?

Groet,
    Wendy.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Wendy,

wat vervelend voor je. Je moet juist bij je vk terecht kunnen als je je vervelend voelt. En je bent ook voor ons als vk's nog gewoon interessant als je bent overgedragen hoor, dat snap ik dan ook niet zo goed van die praktijk! Ik denk toch dat het verstandig is om op een of andere manier duidelijk te maken aan de vk's dat je wat meer ruggensteun kunt gebruiken. Als je het moeilijk vindt om zelf te bellen, kun je een vriendin of eventueel je HA laten bellen. Het handigste en beste is denk ik dat je toch zelf een gesprek aanvraagt of misschien je partner contact laat leggen. Dan weet de vk waar ze aan toe is, ook als ze bij jou komt en heb jij in ieder geval aangegeven dat je het niet fijn vindt zo. Vervelend, want hier heb je nu al helemaal geen zin in als je je al zorgen maakt om je kindje. Je energie moet daarheen gaan. Ik zou dus echt adviseren het aan te kaarten om zo gekke onhandige en vervelende situaties voor te zijn.

Groetjes Brigitte

Share This Page