Even een vraag: Ik ben voor de derde keer zwanger. De eerste keer een paar dagen licht misselijk geweest. De tweede keer eigenlijk niet, maar dat werd ook een missed abortion. Nu was ik vanaf 5w6d echt kotsmisselijk. De eerste drie dagen waren het ergst, ik kon bijna niks meer (niet overgegeven overigens). Gisteren leek het al wat minder (op een naar ontwaken uit een middagdutje na), en vandaag heb ik me redelijk goed gevoeld, mits ik op tijd at. Ik maak me absoluut geen zorgen dat het niet goed zit hoor, maar ben benieuwd of het kan dat je lijf zo snel aan het hcg gewend is, of dat ik volgende week/morgen gewoon weer misselijkheid kan verwachten. Reden dat ik dit vraag, is dat ik een fobie voor overgeven heb, en heel erg hoop dat het ergste nu geweest is! Wie heeft ook maar een paar dagen 'extreme' misselijkheid gehad?
Bij mij is het af en toe 2 dagen weg, maar dan komt het weer De eerste zwangerschap had ik dat ook. Bij de 2e zwangerschap was ik ook erg misselijk, maar toen dat stopte bleek dat ik een ma had. En nu is het dus soms even 2 dagen weg (krijg ik gelijk de zenuwen van) maar dan komt het weer terug.
Af en toe 2 dagen adempauze zou al heerlijk zijn, maar o, het kan me zó gestolen worden, die misselijkheid.... En aangezien de overige kwaaltjes nog volop aanwezig zijn, heb ik het voor de zekerheid ook niet nodig!
Hier ook al wekenlang misselijk - al is het hier wel wat minder. Maar heb tijden heel slecht gegeten. Heb van de huisarts emesafene gekregen. Die kan je ook vragen, haalt net de scherpe kantjes van de misselijkheid af.
Ik ben vanaf ik gok 3 a 4 weken zwangerschap tot ver na de 20ste week misselijk geweest. Heb twee opnames achter de rug omdat ik uitgeput en uitgedroogd was van het braken. Tot 26 weken emesafene gebruikt in afbouwschema van 3x daags naar 1 daags. Nu gelukkig geen last meer. Hoop dat je er minder last van hebt!
Ik was week 6 en 7 misselijk, voelde me vooral 's ochtends beroerd en doodmoe. Nu (bijna week 9) gaat het alweer beter, iets actiever en de misselijkheid is wat afgenomen. Als het zo blijft...
Ik heb dat ook gehad rond week 7 en ben zelfs voor een xtra echo naar het ziekenhuis geweest Maar toen kwam het rond week 10 dubbel zo hard terug ... en was helemaal blij ( en ook behoorlijk ziek )
Ik ben juist heel blij als het niet meer terugkomt. Het is nu verminderd van de hele dag door, naar een paar vlagen per dag, en daar kan ik nog wel mee leven. Morgen de eerste echo, en het voelt gewoon goed, dus eigenlijk maak ik me totaal geen zorgen!