Ik geef mijn dochtertje de borst. Dit gaat allemaal prima, niets op aan te merken. Alleen is het vaak zo dat ze na de borst zo vreselijk de hik krijgt. Haar hele lijfje schokt mee. Ik vind het zo zielig. Ze huilt er niet om ofzo, maar in slaap komen gaat dan wel lastig natuurlijk. Zijn hier tips voor of eigenlijk tegen? Ik heb gemerkt dat als ik haar op haar zij leg, het wel sneller over gaat, maar misschien zijn er andere tips?
Kan zijn dat ze vrij veel melk te verwerken krijgt. Jij kunt als je borst voor de voeding erg gespannen is,alvast een paar druppels eruit knijpen om de druk eraf te halen. Je kunt ook je dochter wat vaker tussendoor laten boeren.
Hele jonge baby's hebben vaak de hik, naarmate ze ouder worden wordt dit vanzelf minder. Ik heb er nooit iets tegen gedaan en ik kan mijn jongste ook gerust met de hik in bed leggen, dat maakt voor haar geen verschil.
Hidde had ook vaak de hik en dan vooral van zijn medicijnen (ferro) of de vitamientjes. Ik vond het zo zielig, maar je kan er niet veel aan doen. Nu heeft hij het gelukkig maar zo eens in de 2 weken nog.
In het begin had Charlie ook vaak de hik, nu zelden. Ze kreeg vaak de hik na 1 kant drinken. Zodra ik de andere kant gaf, ging de hik tijdens het drinken weer snel over. Verder geeft het niet hoor, ze schijnen geen last te hebben van de hik.
Bedankt voor jullie reacties. Ze lijkt er ook weinig last van te hebben. Ik dacht, als er manieren zijn om haar er sneller van af te helpen, dan doe ik dat graag. Ik geloof dat ik er meer last van heb (het zielig vind) als zijzelf
mijn kraamzorg zij wel dat kinderen liggend meer last van de hik hebben , dus ik houd mijn zoon overeind met de hik.