De Hik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vvlinder, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Heeft jullie kleintje ook vaak de hik??
    Hier kan je niks tegen doen toch?
    Wel eens wat laten drinken, maar als ze niks meer in de fles heeft of de fles nog niet gehad heeft dan niks toch?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Over het algemeen is het normaal hoor dat ze in het begin veel de hik hebben en helaas valt er niet veel aan te doen nee.

Heeft ze verder nergens last van? Bijv voeding die steeds omhoog blijft lopen en veel overstrekken? Als dat wel zo is kan het ook bij reflux horen namelijk.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Af en toe tijdens het drinken even pauze houden om te boeren wil nog wel eens helpen, verder rustig even rechtop houden na de fles, zodat het rustig kan 'zakken'. Als ze er verder geen last van heeft, is het niet erg, maar bij sommige kindjes doet het pijn, dan kan het door maagzuur komen dat ze weg proberen te slikken; als je het idee hebt dat dat de oorzaak is (je hoort bijvoorbeeld voeding omhoog komen, of je ziet dat ze iets weg probeert te slikken, ook al heeft ze de fles al een tijd geleden gehad), is het denk ik verstandig om met de ha te overleggen of het (verborgen) reflux kan zijn.
    Maar gewoon de hik kan ook natuurlijk he, dus als zij er geen last van heeft, dan is het geen probleem.

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    tot nu toe heb ik nog niks gemerkt dat ze er veerl last van heeft..
    Vanmiddag was ze alleen flink ant huilen, volgens mij was ze zich ant ergeren.
    Maar nu net niks gemerkt...

In de buik had ze ook vaak de hik

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Heeft Jenna nog steeds vaak de hik? Boaz nl. wel erg vaak....

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja valt de laatste dagen wel mee, maar daarvoor zeker 5 X per dag, zo zielig.
    Heb dit toen nagevraagd bij cb maar kon geen kwaad. Je kan er ook niks tegen doen

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    oke, de kraamverzorger zei toen tegen ons dat 3x pd normaal was maar vaker,...... wat weet ik niet meer

Boaz heeft het ook behoorlijk vaak, zal woensdag ook na vragen bij het consultatie bureau kijken wat zij zeggen...

8. kalli

kalli Niet meer actief

Mijn zoontje had het al in de buik heel vaak! Hij is nu 5,5 maand en hij heeft nog iedere dag minstens een keer de hik. Ik merkte als hij dan even huilde dan was het weg, maar om hem nou steeds aan het huilen te maken dat is ook zo zielig...

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook veel en vaak de hik.Ik moet zeggen dat nu ze een 1/2 jaartje is geweest het een stuk minder aan het worden is.

10. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja vraag het eens na, ben benieuwd ze zegge.
    Jenna had ook al heel vaak de hik in de buik.
    Toevallig nu ook de hik is net klaar met flesje.
    Onze kraamhulp zei een beetjen laten drinken.
    Maar wij hebben nu zn speen voor babys die snel drinken daar zit zn klein gaatje in dus helpt nu niet.
    Ze begint zich te ergeren nu haha

11. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn kleine heeft ook vaak de hik. Vaak tussen de twee borsten door. Hij wil dan wel gewoon drinken. Ik zou ook niet weten wat je er tegen zou moeten doen. Misschien laten schrikken? Haha, nee hoor! :D

Die van mijn had het trouwens ook vaak in de buik nu ik er zo over nadenk.

12. kalli

kalli Niet meer actief

Dat laten schrikken heeft mijn man wel eens geprobeerd, met als gevolg een ontroostbaar kind... Geen goed idee dus :D

Deel Deze Pagina