In de hoge eetstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowy82, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik weet ff niet hoe je die stoelen in Nederland noemt. Maar Noah heeft voor de doop een hoge eetstoel gekregen. Nu dacht ik net, och laat eens testen wat hij ervan vind, kunnen langzaam hem even kort erin zetten iedere dag. Hij houd zijn hoofd al op van 2 dagen naar de geboorte en hij zit bij ons op de schoot ook rechtop. Hij wil dat zelfs want hij wil rond kijken. Hij is nu 3,5 maanden oud.

Ik las op zweedse forums dat de meeste ook langzaam beginnen rond 3-4 maanden als de baby stabiel in de nek is.

Wat doen jullie?

Bijgevoegde bestanden:

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind jouw kindje nog echt heel jong. Het is geforceerd in een houding die niet hoort op deze leeftijd. Mijn dochter ging met 5,5 maand een paar minuten per dag erin. Met 6,5 maand ging ze zelf zitten en toen zat ze er langer in. Ik zou het dus zeker nog niet doen als ik jou was.

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Helemaal mee eens. Echt nog even een paar maanden geduld hebben. Het ruggetje is nog niet sterk genoeg. Nog even en hij kan nog vaak genoeg in de kinderstoel zitten.

Wij hebben het ook 1 keer gedaan toen ze ruim 3 maanden was en leuk dat ze het vond. Dan wordt de verleiding wel heel groot. Toch hebben we enkele maanden gewacht en sinds dat ze 7 maanden is zit ze er steeds vaker in en dan enkel om te eten (bv brood is veiliger eten als ze rechtop zitten). Mijn meisje kan nu slechts enkele minuten zelfstandig zitten.

4. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Hij zit in de babysitter ook recht op als hij wakker is, want anders huilt hij als hij niet kan rond kijken. Wat maakt dat anders dan in een hoge stoel een half uurtje? Of een uurtje bij ons op de knie?

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten biedt een kinderstoel geen goede ondersteuning. Ze gaan dan op een gegeven moment hangen door de geforceerde positie waarin ze zitten omdat het ruggetje het nog niet aankan. De ligpositie is de beste positie voor een baby van deze leeftijd. Zo kan het zich het best ontwikkelen. Dit geldt ook voor andere stoeltjes en sitters.

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ging de kleine voor zijn eerste hapje in de kinderstoel. Hij was toen 6 maanden.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier met 5/6 maanden in de kinderstoel. Daarvoor in de wipstoel.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet verkeerd bedoelt TS, maar mag ik vragen wat het nut ervan is om hem nu al in de eetstoel te zetten? Krijgt hij al hapjes fruit of groente? Want waarom zou je hem anders in een eetstoel moeten zetten?
    Voor zijn ruggetje is het dan beter om hem bij je te zetten in bijvoorbeeld de wipstoel. Toch wat betere ondersteuning dan het gedwongen rechtop moeten zitten. En hij kan ook rond kijken in de wipstoel.

Aiden zat pas rond de 6 maanden in de eetstoel/kinderstoel. Toen kreeg hij namelijk brood te eten.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dat vraag ik mij ook af.

Ik heb mijn zoon met 6 maanden in de eetstoel gezet, hij zit er nu af en toe even in bij een groente of fuithap, maar meestal gebeurd dit nog in de wipstoel.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter ging er met ongeveer 6 maanden in, toen kon ze goed blijven zitten en zat ze er maar een paar minuten in 2x per dag. Ik heb altijd begrepen dat je moet wachten tot een kindje echt goed rechtop kan blijven zitten, dan mag het in de kinderstoel en ook bv uit de reiswieg en in de wandelwageninzet van de kinderwagen.

Voordat ze in de stoel ging, zat ze in haar wippertje.

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Maegan zat toen ook al wel in een kinderstoel maar dan wel in de lig stand of half lig stand, hebben een bloom eetstoel

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ach, hij ziet er blij uit :D En het lijkt wel alsof de rugleuning ietwat schuin staat? Wel een klein ding zo, haha.

Onze oudste zat vanaf een maand of 5,5 in de kinderstoel. Een paar minuten per dag. Onze jongste was kleiner en minder stabiel, zij was 6,5 maand.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook 6 maanden toen ze er voor het eerst in zat en dan ook nog met de verkleiner...
    3 maanden is echt nog te jong en het heeft overigens niks te maken met het omhoog kunnen houden van het hoofd. Het is met name voor de rug slecht om je kind zo'n houding te 'dwingen' als het nog niet zelf kan zitten. En áls je het dan toch wil doen, is een half uur echt veeeel te lang, denk eerder aan een minuut of 5!
    Nog een paar maandjes wachten dus!!

Voor die tijd zat ze gewoon bij ons aan tafel in de wipstoel, die stond dan gewoon op tafel naast ons! Ging prima en ze zag alles!

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier een Stokke kinderstoel en met 5 maanden geprobeerd maar toen hing ie er nog wat in en met 6 maanden zat ie er goed in, daarvoor een wippertje gebruikt...dit lijkt ook wel een soort wippertje met een blad ervoor?!?!?!?

15. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    1. In 2 weken gaan we langzaam beginnen met hapjes, dus beetje hier en daar trainen leek me wel goed voor hem
    2. Hij zit in de babysitter ook recht (beetje schijn naar achteren) op, het bureau kwam erzelf mee
    3. Hij zit recht op op onze knie
    4. Hij is sterk in zijn nek en rug, niet alleen volgens mij maar ook volgens het bureau en dokters

Dus waarom zou af en toe eens in zijn stoel een korte periode zo schadelijke kunnen zijn? Ik zie daar geen verschil in. En dan in zijn stoel daar zit hij niet helemaal rechtop op, die staat ook een beetje schijn naar achteren. Vind welk dat mensen hier heel dramatis reageren alsof ik mijn kind aant mishandelen ben ....

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier deed dochter vanaf 3 mnd als we met dr gingen oefenen (je duimen in haar handje en dan op eigen kracht beetje overeind laten komen) direct naar staan en bleef dan ook stabiel staan, dus je zou zeggen sterk genoeg in rug.
    Maar ze bleef in dr schommelstoel hoor. Moet er niet aan denken. Zelfs toen ze al goed los kon zitten ging ze af en toe hangen. Simpel weg omdat het toch te zwaar werd. Terwijl ze dus al "stond" en los zat. Ik heb gewacht. En nu kies ik er toch soms voor om dr in haar schommelstoel te doen (nuna leaf). Vind ze heel leuk nog steeds. Lekker kijken naar mama en spelen

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Asjeblieft niet doen!! Is hartstikke slecht!! Hoe je het ook went of keert een baby van 3.5 maand kan er niet klaar voor zijn om in een kinderstoel te zitten..

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je vraagt om meningen.. Die krijg je.. Alleen niet hetgeen wat je wil horen..
    Feit blijft dat het niet goed is zo vroeg, niet in de eetstoel, niet op de knie en niet in de wipper..
    En sterk zijn kan best ja.. Maar geen half uur of uur(wat je zelf zegt)
    Je hoeft een baby daar niet mee te trainen door in een verplchte houding rechtop in een stoel te zetten..
    Je laat ze oefenen door op de grond op de buik te spelen(en dan nog is 3,5 maand te vroeg voor rechtop te zitten)

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#19 MMarianne, 30 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2013
    Je vraag was "wat doen jullie" en de antwoorden lijken me duidelijk maar die zijn blijkbaar niet naar het zin ;)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier met 5 maanden, maar ze kan dan ook al langere tijd goed rechtop blijven zitten op schoot en in de kinderstoel, (Ikea met een verkleiner erin, waardoor ze precies voldoende ondersteuning heeft om stevig te zitten en te kunnen blijven zitten :)).
    3 maanden lijkt me nog erg jong, toen gebruikten we hier alleen het wipstoeltje en het voedingskussen.

Deel Deze Pagina