zo beroerd!! normaal?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mappel, Jun 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

sinds 3 dagen voel ik me niet goed, vandaag in het bijzonder.
    ikben 8'weekjes in verwachting.

sinds 3 dagen ben ik tussen 17.00 en 22.00 heel misselijk, bijna overgeven, kan dan ook weinig eten.

ik ben eigen baas, dus de luxe om tussende middag plat te gaan, alleen gister en vandaag lukte dat niet.

sinds vandaag heb ik vreselijke rugpijn, hoofdpijn en heb het steeds koud,terwijl het buiten erg warm is. ik loop de hele dag al met een vest aan. ook heb ik diaree en zeurende buikpijn.

eigenlijk ben ik nooit ziek, nou vraag ik me af of dit van de zwangerschap of evt virus komt? de afgelopen weken hebik helemaal geen kwaaltjes gehad.

nu ben ik in bed gaan liggen (20.30 uur ) omdat dat het enige is waar ik niet hondsberoerd van ben

2. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Diarree kan door de warmte komen,heb er dan ook sneller last van.
    En tja,beroerd zijn in de eerste maanden is toch de meest voorkomende kwaal helaas...
    Je zou de huisarts kunnen vragen voor Emesafene en als dat niet werkt of niet voldoende vragen om Primperan en verder is het echt een kwestie van de eerste weken uitzitten.
    Het gaat echt beteren maar ja,de meest voorkomende kwaal in het begin van de zwangerschap is het bekende misselijk zijn en sommige geven er bij over.
    Ik ben de eerste weken ook stront en stront beroerd geweest,overgeven en bijna niet kunnen eten en drinken.
    Rond de 10 weken ging ik me beter voelen en vanaf de 16 weken voelde ik me super geweldig en kon de hele wereld aan voor mijn gevoel:D
    Het komt echt goed.
    Zorg dat je wel genoeg drinkt want dat is echt belangrijk,zeker met deze warmte er nu bij en aangezien je ook diarree hebt.
    Je verliest bij diarree best veel aan vocht en met de zwangerschap + de warmte buiten nu is het echt belangrijk dat je voldoende drinkt.
    Wat ik heerlijk vond om te drinken als ik misselijk was was ijswater,of gewoon echt ijskoud water.
    Friste ik echt van op.
    En eten... Eet waar je wel trek in hebt en wat je wel weg krijgt.
    Slik je zwangerschapsvitamine's?
    Daar zitten goede vitamine's in die je nu vast goed kan gebruiken nu je niet goed kan eten.
    Zo vul je het toch een beetje aan.
    En verder gewoon toegeven als je moe bent,pak die rust.
    Ik weet niet of je als een kindje of kinderen hebt?
    Zorg dat voor oppas als het echt even niet gaat.
    En als het je eerste is,pak dan echt je rust zodra dat kan.
    Lekker vroeg je bed in,zoals je nu ook doet en ontspan lekker of ga slapen.
    Doe wat voor jou nu goed voelt.
    Succes!!!!

3. mappel

mappel Niet meer actief

ooh dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
    ik slik veel vitamines en drink veel water, als ik maar weet dat het geen kwaad kan, of voortekenenvan een miskraam zijn, daar ben ik zo bang voor.
    eerste kindje:)dus ik pak genoeg rust:)

4. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Je kwaaltjes zijn duidelijk aanwezig dus denk niet dat je bang hoeft te zijn voor een miskraam.
    En de onzekerheid hoort erbij hoor;)
    Dit is mijn 4e zwangerschap en ik ben nog steeds onzeker haha.
    Hoort er allemaal bij.
    Zwanger zijn is niet niks;)

5. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rugpijn en kou kunnen misschien wel bij een zw.schap horen maar als ik je verhaal lees denk ik een griepje. Ik zou het nog even afwachten. Maar Emesafene werkt alleen tegen misselijkheid en spugen en niet tegen andere dingen. Probeer in ieder geval genoeg te drinken zodat je niet uitdroogt. Als is het maar telkens een slokje, je bent nl. zo uitgedroogd.

6. mappel

mappel Niet meer actief

ja ik drink super veel! ik doe mee aan mvm, en als ik alle urine opvang, past het niet eens in die fles, ik plas wel 3 liter per dag, dus zal ongeveer zoveel drinken. vandaag heb ik het niet meer koud, maar wel veel lage rugpijn. ikdacht zelf ook aan een griepje..

7. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Er heerst op dit moment een griepje dat 1 a 2 dagen duurt :(
    Ik heb vorige week zaterdag 4 maal overgegeven en echt beroert.
    Mijn man is gister hondsberoert geworden en nu gaat het weer beter...

Beterschap!!

8. mappel

mappel Niet meer actief

ik ben vandaag opgenomen met zeer zware nierbekken ontsteking. voor dezekerheid een echo gehad, met baby is allesgoed. nu ik nog. verplicht 4 dagen opname...

9. missmaryw

missmaryw Actief lid

Jan 23, 2012
    331
    0
    16
    Paarden rijden, lessen geven,
    sinds vandaag heb ik vreselijke rugpijn, hoofdpijn en heb het steeds koud,terwijl het buiten erg warm is. ik loop de hele dag al met een vest aan. ook heb ik diaree en zeurende buikpijn.

Hey ik heb dit ook sinds gisteren... Dus denk een virus of het hoort erbij

10. missmaryw

missmaryw Actief lid

Jan 23, 2012
    331
    0
    16
    Paarden rijden, lessen geven,
    Och jemig, sterkte !!! Hoe kwamen ze erachter??

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Veel sterkte mappel, hoop dat je je nu snel beter gaat voelen.

12. mappel

mappel Niet meer actief

ik hoop het ook, ik heb zoveel pijn gehad!!! baby doet hetheel goed :):)

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ooh sterkte! gelukkig gaat je baby goed!

Share This Page