De hik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magree, 11 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Heeft jouw baby ook zo vaak de hik?
    Mijn baby heeft zo en zo 8x per dag de hik.
    En dat duurt ongeveer en kwartier/20 minuten.
    Hoe is het mogelijk dat een ongeboren baby de hik
    Heeft in de baarmoeder? En heeft de baby hier geen last van? Of kan het aan mijn voedingspatroon liggen?

Groetjes

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn dochter had tijdens de zwangerschap ook heel veel de hik! Voor t kindje kan het geen kwaad, maar ik werd er zelf een beetje vervelend van. Nu ze geboren is, heeft ze trouwens nog steeds vaak de hik

3. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Gulzig met inslikken van vruchtwater hier ook zo'n 8 keer per dag en nu hij geboren is is het bijna standaard met elke voeding :)

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    de hik komt doordat je kindje vruchtwater drinkt, je kindje kan zich verslikken in het vruchtwater en daardoor krijg je spiertrekkingen van de middenrif waardoor je kindje de hik kan krijgen.

mijn oudste drie hadden echt heel vaak de hik, niet hinderlijk voor hun voor zover ik begrepen heb, maar soms vooral in de nacht wel heel vervelend voor mama :p

ons vierde kindje had nooit de hik, echt helemaal nooit, achteraf bleek dit te komen omdat zijn middenrif niet ontwikkeld was, en het vruchtwater niet kon drinken, dus geen hik.

kortom buiten vervelend voor jezelf is de hik niet erg om te hebben voor je kleintje.

5. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoe lang duurt de hik van je kindje eigenlijk normaal? Ik heb ook nog nooit de hik gevoeld van de kleine (denk ik). En vanaf welke week voelde jullie dat?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had het ook zovaak. Toen hij groter werd botste hij ook steeds tegen een rib aan. Autsj..

Ik geloof dat we 6 maand na de geboorte opeens zagen dat hij een dag geen hik heeft gehad. Hij is nu 8 en nog heeft hij af en toe de hik. Eens in de 2a3 weken.

Heeft te maken met het middenrif dat samentrekt, bij hem is dat blijkbaar een gevoelig punt

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Meestal pas na de 30 weken omdat je kindje dan pas een beetje het drinken oefenent ;) soms pas rond de 34 dus je hebt nog even de tijd ;)

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik ben 35 weken en voel al een aantal weken de hik van de kleine. Als ze dit heeft duurt het ook zo 10/15 min per x en dat ook makkelijk meerdere keren per dag.
    Komt puur van het verslikken of gulzig drinken van vruchtwater.
    Ik voel me afentoe net een tikkende tijdbom door mevrouw

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Mijn dochter had elke dag de tijdens mijn zwangerschap. Nu heeft ze het ook nog minstens 1 keer per dag, te gulzig gedronken!

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Mijn zoontje had ook heel veel de hik in mijn buik. Heb me er nooit echt aan geïrriteerd eigenlijk, ik vond het juist heel schattig! Alleen op het einde, toen ik het hele zwanger zijn gewoon zat was, begon ik het wat vervelend te vinden.
    Inmiddels is hij bijna 1.5 en nu heeft hij het af en toe nog. Als baby'tje had hij het wel vaak na een voeding!

11. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Bijna elke dag en dan 1 tot 3 keer daags. Maar merk het mischien ook niet altijd als ik druk ben. ☺ Vind het gelukkig ook (nog) niet storend. 😋

Deel Deze Pagina