Hallo dames, Ik ben op het moment bijna 31 weken zwanger, en sinds eergisteren een soort van kramp aanvallen in mn rug. Het voelt als een soort van pijngolf in het midden en onder van mn rug, en straalt uit naar mn buik. Als ik die pijn voel opkomen, staat het zweet op mn voorhoofd. Het is 9/10 keer savonds. Ook had ik net in de bus een soort van krampgevoel in mn buik, alsof er over mn buik banden werden getrokken. Was best heftig. Nu is het weg, maar dreunt het nog wel wat na. Gisteren al de gyn gebeld en die zei dat als het erger zou worden, ik terug moest bellen. Is dit nodig? Hebben jullie tips? Groetjes Emma
Bij het gevoel dat er een band om je buik zit,moet je gewoon altijd bellen,dat kan een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging. Gewoon echt bellen hoor!
Als de band niet blijft en wat ik begrijp komt en gaat t .. Is het echt geen zwangerschapsvergiftiging maar zijn t waarschijnlijk voor weeen. Of indalings Weeen.. Praat helaas uit ervaring.. Meid heb t idee dat je erg snel gestresst bent. Lees iig vrij veel berichten van je dat je je enorme zorgen maakt Om veel dingen. Probeer rustig te blijven. Tuurlijk als je t echt niet vertrouwd dan ga je even naar de gyn en laat je je bloeddruk even checken ofzo. Opzich zeg ik altijd betere t zekere voor t onzekere. Maar volgens mij ben je ook een beetje een stresskippie 😉 Bedoel dit niet lullig hoor.. Hoop niet dat je t zo opvat. Maar probeer te relaxen.. Die voor/indalings weeen zijn zwaar kut. Weet t. Heb t ook al Een tijdje.
Je hebt zeker gelijk, ervaar ongelofelijk veel stress op t moment... Denk dat het daardoor komt. En vat het zeker niet lullig op hoor, bedankt voor je advies!
Kan me goed voorstellen dat je je ook zorgen maakt hoor.. En daarom is soms te vaak controle beter dan geen.. Maar stress is zooo slecht voor de kleine.. Hoop dat je je snel wat beter voelt.. Anders even 2 pcm nemen en onder de warme douche.. Helpt dit niet kan je altijd nog bellen
Net gaan plassen en zag tot mijn grote schrik een flinke klodder gelig slijm met soort van witte sliertjes erin. Is dit een stuk van de slijmprop??
Kan maar geen zorgen. Dat zegt namelijk niks. Kan weer aangroeien. Sommige verliezen de slijmprop heel vroeg
Dit is al de 3e keer dat ik zulk soort slijm verlies... Toch maar even bellen, of zo laten? Kan het altijd zo moeilijk inschatten...
Moest ik dit voorhebben ik zou ook wel schrikken Als je die pijn blijft voelen vannacht of als hij erger wordt zou ik toch bellen. En anders als je je zorgen maakt morgenvroeg zoieso eens bellen? Anders zit je jezelf op te jagen en das zoieso niet goed voor jou en de baby...
Als jij je er beter door voelt kan je gaan bellen. Als dat je zorgen weg neemt gewoon doen. Wat zeiden ze de vorige keer toen je aangaf slijm te hebben verloren? De prop kan in gedeeltes loslaten. De prop in 1 keer is echt best groot hoor.. Iig was t bij mij toen
Als je je zo'n zorgen maakt zou ik gewoon even bellen. Er is vast niks aan de hand, maar verloskundigen zijn daarvoor en het stelt je misschien wat meer gerust.
Wat jij beschrijft (afgezien vh slijm) herken ik. Vanmorgen vk gebeld erover. Wat ze tegen mij zei; Klachten komen iets te vroeg maar nog geen zorgen omdat er geen regelmaat in zit. Even rustiger aan doen deze week en als er regelmaat in komt meteen bellen. Moet ook even urine laten controleren op blaasontsteking. Dit geldt voor mijn situatie. Als je je zorgen maakt gewoon bellen bij mijn vk is ook zorgen maken al reden genoeg om even contact te hebben. Sterkte en blijf rustig!
Ik ben 35 weken zwanger en ervaar ook al sinds 30 weken meer krampen, dit is me 3de zwangerschap. Ik ben wat dat betreft best relaxed dus kijk het altijd lang aan. Maar idd savonds kwamen ze vaker, je neemt dan je rust dus dan reageerd je lichaam erop. Met mijn eerste zwangerschap verloor ik ook rond de 32/33 weken een slijmprop maar dat zegt ook niks helaas. Wat ze in het ziekenhuia tegen mij zeiden is: je mag altijd bellen maar je weet dondersgoed het verschil tussen kramp of een echte wee. Probeer er verder wel rustig onder te blijven want de stress kan heel veel opwekken
Gisteravond nog langs geweest bij de behandelunit, CTG gehad en die was goed. Nog een controle echo gehad en die was ook goed. Het is waarschijnlijk iets met mn nieren, als de baarmoeder zwaarder word kan ie drukken op de urinebuizen van de nieren naar de blaas en dat kan ik dus voelen in mn rug. Ben heel erg gerust gesteld!