Hoi, Ik zit teveel op internet denk ik Ik ben voor het eerst zwanger en het is nog heel pril. Nu lees ik eigenlijk vaker dat mensen een miskraam hebben gehad, of dat het niet goed ging als dat ik lees dat het in 1 keer goed is gegaan. Ik wordt hier super onzeker van. Dus wie hebben er in 1 keer een goede zwangerschap gehad waarbij alles goed is verlopen, of waarvan gedacht werd dat het fout zou gaan en het toch nog goed is gekomen? Ik zou dit graag willen weten. Groetjes MB2005.
Hallo ! Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik ben na drie maanden zwanger geraakt en ben nu 18 weken en 1 dag zwanger en alles gaat goed ! Dinsdag gaan we weer naar de verloskundige, dus ik ben benieuwd. Dat blijft spannend ! Ik maak me ook veel zorgen hoor, over van alles en nog wat. Dat is niet fijn, maar zorgen hebben hoort denk ik bij kinderen hebben. Als het kindje eenmaal geboren is, heb je natuurlijk minder zorgen over het wel een wee in jouw buik, maar dan komen er weer nieuwe zorgen voor in de plaats. Probeer zo veel mogelijk te genieten van je zwangerschap en vooral positief te denken over alles. Dat is belangrijk, denk ik. Groetjes, Nikki F
je mot je nie zo druk maken joh het is wel logisch hoor maar je mot er ook wel van genieten!!! ik ga bijna bevallen en bij mij is alles gewoon goed gegaan heb nergens last van gehad alleen van misselijk heid maar meer ook nie!!! probeer je nie te veel aan te trekken wa andere vertellen, bij iedereen is het toch anders... dus geniet ervan!!! alsje bij de verloskundige geweest ben dan heb je wel iets meer zekerheid hoor!!! xxx
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik positief moet denken, maar gister ging dat beter dan vandaag! Wel fijn dat alles goed gaat bij jou Groetjes MB2005.
mijn zwangerschap was de eerste en is heel goed gegaan. alleen heb ik met 11 weken zwangerschap een zware bloeding gehad dat was echt schrikken ik dacht dan ook meteen aan een miskraam, ben dan ook onmiddelijk naar spoed gegaan waar ik goed geholpen werd kreeg dan ook een mooie echo van ons kleintje met een kloppend hartje ook dachten ze in het begin dat er kans was op het down syndroom ze hadden een nekplooimeting gedaan zonder mij te vragen de kans was 1 op 14 waardoor een vruchtwaterpunctie aangeraden werd. deze heb ik dan ook gedaan en gelukkig was alles gewoon normaal. nu ben ik dus een dolgelukkige mama van een gezonde zoon groetjes talia
Zo heftig zeg! Gelukkig is alles goed gekomen. Nog gefeliciteerd met je zoon! Dit soort verhalen doen mij toch wel goed, alhoewel ik niet hoop mee te maken wat jij mee gemaakt heb. Groetjes MB2005.
Hoi, Ik ken dat hoor! Je leest zoveel dingen die je onzeker kunnen maken. Ik werd na twee maanden al zwanger en het gaat allemaal prima! Je moet maar denken dat het in de meeste gevallen goed gaat! XXX
Hoi, Ik ken dat hoor! Je leest zoveel dingen die je onzeker kunnen maken. Ik werd na twee maanden al zwanger en het gaat allemaal prima! Je moet maar denken dat het in de meeste gevallen goed gaat! XXX
Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik ben in augustus met de pil gestopt en in november ben ik zwanger geraakt. Tot nu toe gaat alles goed, en we gaan ervan uit dat dat zo blijft
ja, ik probeer het mezelf in te prenten, ook mijn man is veel positiever als ik. Dit was voor ons trouwens ook de tweede ronde, ik ben in februari gestopt met de pil. Groetjes MB2005.
Ik herken je gevoel heel goed, ben zelf ook nog maar pas zwanger en bij mij spookt ook vanalles door mijn hoofd. En de ene dag zie ik alles rooskleurig en de andere dag heb ik een dip. Ik hoop ook dat alles goed blijft gaan. Natuurlijk hoop ik dat voor iedereen. Groetjes Hope
Weet je wat je niet moet doen? Tenminste ik deed dat toen ik net zwanger was en mij heeft dat geen goed gedaan toen... De verhalen lezen van vrouwen waar de zwangerschap fout gegaan is, er zijn zelfs verhalen waarbij het misging helemaal op het einde. Of dat de baby dood geboren werd. Dan kun je je dus 9 maanden helemaal gek maken. Ik heb bewust die verhalen niet meer gelezen.
hai ik ben meteen zwanger geraakt bij de eerste poging , zwanger worden. En ik moet zeggen tot nu toe gaat alles goed. ik ben er nog steeds bang voor de MK als ik pijnscheuten krijg , maar het is mijn eerste dus veel weet ik er niiet van wat er komen zal ik geniet van elke dag. Ook van de schoppjes die ik krijg van de kleine , maakt mij weer blij dat ik meteen weer vergeet hoe bang ik ben. Maar zoals velen al zeggen je moet positief blijven , het is moeilijk want ik ben er ook mee bezig , maar zolang je met een gerust hard bij de verloskundige bent geweest kun je er weer tegen aan . liefs van loesmari
hai ik ben meteen zwanger geraakt bij de eerste poging , zwanger worden. En ik moet zeggen tot nu toe gaat alles goed. ik ben er nog steeds bang voor de MK als ik pijnscheuten krijg , maar het is mijn eerste dus veel weet ik er niiet van wat er komen zal ik geniet van elke dag. Ook van de schoppjes die ik krijg van de kleine , maakt mij weer blij dat ik meteen weer vergeet hoe bang ik ben. Maar zoals velen al zeggen je moet positief blijven , het is moeilijk want ik ben er ook mee bezig , maar zolang je met een gerust hard bij de verloskundige bent geweest kun je er weer tegen aan . liefs van loesmari
Het klinkt misschien raar om te zeggen. Maar ik las net het verhaal in de lounge van maaike die vecht voor haar leven. En dan denk ik, waar maken wij ons druk om. Tuurlijk is het erg als je je kindje verliest, ik zou het verschrikkelijk vinden. Maar Maaike wilde ook graag leven in haar krijgen, maar nu wordt waarschijnlijk haar eigen leven ontnomen, afschuwelijk. Van zo`n verhalen sta ik weer met beide benen op de grond. En Sweetangel, wat jij zegt klopt ook helemaal. Ik las voorheen ook wel eens die verhalen, maar daar ben ik mee gestopt. Je maakt jezelf gek.
Hoi Hope, ik heb dat verhaal (nog) niet gelezen, maar ik heb wel een gruwelijk verhaal meegemaakt via een goede vriendin van mijn schoonzus. ( Dat meisje leeft helaas niet meer, en is dat jaar ervoor haar eerste kindje verloren. Ze haar pasgeboren kindje maar even vast kunnen houden ). Ook hebben mijn broer en schoonzus veel miskramen ( waaronder zij zelf 1 ) meegemaakt in hun vriendenkring. Het is gek dat ik daar juist zo bang van wordt terwijl bij een goede vriendin van mij alles gewoon goed gaat. Ik ben blij als het zover is dat ik het tegen haar kan vertellen dat ik zwanger ben, dan kunnen we samen over onzekerheden en leuke dingen praten. @sweetangel100, ik ga je wijze raad maar opvolgen, ik ga alleen de leuke dingen lezen, want hoe zeggen ze dat ook alweer? Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest, toch? Groetjes MB2005.
Heel herkenbaar hoor je verhaal, helemaal die eerste 12 weken. Ik voelde me pas zekerder na de echo met 9 weken en de controle met 12 weken toen we het hartje hoorden kloppen. Ik ben meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt en heb me de eerste maanden best goed gevoeld. Begin nu wat met spulletjes kopen, maar vindt het heel soms dan wel weer eng als ik die spulletjes in huis heb, want zal het allemaal wel goed gaan? Als ik met 16 weken het hartje weer hoor, zal ik vast weer gerustgesteld zijn. Je voelt ook van alles in je lcihaam, af en toe een pijnscheurt in m'n buik, en het is mijn eerste zwangerschap, dus je weet ook niet wat het betekent. Maar druk maken heeft inderdaad geen zin, probeer zoveel mogelijk te genieten van het wondertje dat in je groeit en vertrouw er op dat je over 8 maanden dat wondertje in je armen zult houden! Liefs Sämira
Hoi, ik had het toen gelezen inderdaad van jou. Eigenlijk gaat de tijd ook snel Mijn schoonzus zei trouwens dat je als je het hartje gehoord heb een dag daarna weer gaat twijfelen, en zo blijf je bezig. Groetjes MB2005. Nog een vraagje. Met hoeveel weken hebben jullie het aan ouders verteld?
Hey meis, Ik denk dat je constant bezig bent met of het allemaal wel goed zal gaan. Ik las hier laatst een verhaal van iemand die zei, eerst twijfel je de eerste paar weken (3 maand) of het allemaal wel goed zal gaan, dan leef je naar de 20 weken echo, dan leef je naar de bevalling, of alles wel goed zal gaan en dan beginnen de zorgen pas echt: je baby! Zodra je begint aan kinderen blijf je altijd je zorgen houden. Dit is ook mijn 1e zwangerschap. Ben in de 2e ronde zwanger geraakt. Ben nu bijna 10 weken, en heb volgende week maandag mijn 1e echo. Denk dat ik wat geruster ben als ik het hartje heb zien kloppen. Probeer je niet teveel zorgen te maken, al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan, want als dat eenmaal in je aard zit, krijg je dat er niet zomaar uit (ik ben ook zo'n zorgenmensje). Maar hou 1 ding goed in je achterhoofd, bij ongeveer 80 a 90 procent gaat het goed. Daar hou ik me ook aan vast. En dat geeft me een stuk minder zorgen. Succes. Liefs Wendy, PS: ik heb het gelijk dezelfde dag aan mijn ouders verteld. Ik kon het geweldige nieuws niet voor me houden. Het wordt hun eerste kleinkind, dus ze waren helemaal blij.
Ook bedankt voor de reactie hoor Vandaag gaat het al een stuk beter met mijn twijfels hoor! Groetjes MB2005.