wil kan mij leuke en originele tips geven voor als sophie over een maandje gaat trakteren? mijn schoonmoeder had het over badspeeltjes bij de action vandaan, iemand bekend of gewoon leuke aanraders?
zelf heb ik vingerpopjes van de ikea gekocht, deze op een soepstengel gezet en leuk verpakt in doorzichtig plastic. Heel simpel, je hoeft niet creatief te zijn, en het ziet er toch leuk uit. En wat ik vooral ook belangrijk vond: (bijna) ieder kind dat aan vast voedsel is begonnen, kan het ook eten en het is geen zoet 'koekje' ofzo.
Deze vraag staat ook bij t onderwerp kinderopvang, daar staan wel leuke tips tussen! Succes ennuh..de leidsters niet vergeten he? hehehe
Ik heb uitdeelboekjes van Dikkie Dik getrakteerd (ik meen 16 stuks voor 15 euro ofzo, bij de boekhandel). Die heb ik samen met een doosje rozijntjes in een cellofaan verpakt en daar een kaartje aan gedaan met 'Hoera! Sverre is 1 jaar!' beplakt met schuimfiguurtjes etc. Ik ben trouwens de leidsters wel vergeten..
waarom trakteren jullie eigenlijk de kindjes? Ik had het hier laatst met mijn man over, die kindjes snappen daar toch nog niks van? Ik zou persoonlijk liever een grote taart aan de leidsters geven, en de kindjes niks, of is dat heel krom gedacht?
Het hoort er een beetje bij en ik merkte (ik mocht er bij zijn) dat de oudere kindjes het wel degelijk snapten en leuk vonden. Mijn dochter vond vooral het 'momentje speciaal voor haar' erg leuk, al werd ze pas 1. Ze pakken het wel leuk aan. Natuurlijk kan je ervoor kiezen om de kindjes niet te trakteren, het is geen verplichting. Maar persoonlijk zou ik zonder traktatie ook niet willen dat ze het dan wel vieren (krijgt ze een klein cadeautje, een ballon, een muts, liedjes enzo en zelf doe je niks). En ik vond het vieren wel erg leuk voor haar. Ook voor de andere kindjes is het wel voorspelbaar dat elke verjaardag er een beetje vergelijkbaar uitziet. Ik heb zelf wel bewust gekozen voor iets dat er leuk uitzag voor de kinderen en waar ze ook als ze wat ouder zijn nog leuk mee kunnen spelen (en niet te duur (was per traktatie 30-35 cent kwijt)). De vingerpoppetjes die over waren heb ik aan de leidsters gegeven, dat vonden ze leuk om te gebruiken op de groep.
Tja, je krijgt idd een cadeautje van het kdv enzo...ach waarom niet trakteren, wel zo leuk! Wij hebben ook de uitdeelboekjes van Dikkie Dik gedaan, leuk ingepakt en verder niets.... Wilde geen eetdingen, want er zijn veel jarigen in die periode!
Ik heb kartonnen bekers van Winnie en Teigetje gekocht, daarin een gekleurd rietje met een plaatje van W&T eraan en een babykoekje erin. Aan het rietje had ik nog een kaartje gemaakt met een mooie lintje en erop geschreven, Hoera Louise 1 jaar. Voor de leidsters had ik een doos tommies (mini-tompoesjes) gekocht en dat vonden ze erg lekker!
Ik ga denk ik zelf cakejes bakken en versieren met iets van nijntje. Er is maar 1 kindje dat nog niet zoveel mag hebben en die krijgt iets van babykoekjes ofzo, dat overleg ik even. Voor de leidsters doe ik iets van slagroomsoesjes of de tommies die manuela had, ook een erg leuk idee.
heb zelf badspeeltje van de HEMA beplakt met een foto van Sofie. Leidsters was ik vergeten, oeps. Wat ik leuk vind om te krijgen is bellenblaas, Sofie vind dat ook geweldig!
Tegen de tijd dat ze chippies kunnen eten: een plastic bekertje vullen met chippies. Koop een paar vrolijke kinderzakdoekjes bij de Wibra of Zeeman (kost maar een habbekrats) en doe de zakdoekjes met een elastiekje over het bekertje. Heel eenvoudig, snel klaar en de meeste kindertjes houden wel van chippies.
Hier wordt toch wel vriendelijk verzocht om geen kadootjes uit te delen. Omdat het een beetje uit de hand aan het lopen was. Van een bellenblaas tot een comleet strand/schep setje. Dus ik heb mini crossantjes afgebakken met een coctail worstje er in. Leuk elk broodje apart ingepakt. Nou ze vonden het geweldig. En het is echt zo klaar. Met inpakken ben ik langer bezig geweest. Succes,.
hm... was het bij ons maar uit de hand gelopen... soms krijgt ze kadootjes een flesje bellenblaas is OK, maar leuke fotolijstjes en inderdaad strandsetjes! ik geef een set van 12 'links' die je aan elkaar kunt klikken (vanaf 3 maanden) en je kunt er ook afzonderlijk een speeltje mee aan de buggy of box hangen. Dit was nog te betalen Goed plan dat ik voor de leidsters een apart taartje haal of zo.... en een slagroom taart voor de kids.
Ik heb rozijntjes ingepakt in glimpapier in de vorm van een snoepje. 2 strikjes erin en een leuke foam-stikker erop. Zag er heel mooi uit en de kindjes konden het allemaal ook lekker eten. De leidsters waren in ieder geval onder de indruk, ihihihihih. Voor de leidsters had ik appelcakejes gehaald, waren ze heel blij mee. Overigens heeft Elena geen kadotje gekregen en zelfs geen verjaardagsmuts.. Ze heeft er wel eentje opgehad, staan op de foto's maar ze heeft het niet meegekregen. Vond ik wel jammer, was leuk geweest om als aandenken te bewaren.