DE HITTE!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by fempje, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Anne heeft er ook erg last van... Slaapt in een luier en een dun slaapzakje voor de rest niet. Het is 26 graden op haar kamertje. Ze slaapt overdag slecht en spookt snachts ook. Hoop dat wij vannacht wel door kunnen slapen. Voor ons is het niet fijn maar voor haar ook niet.

Ze drinkt wel meer maar echte natte luiers heeft ze niet. Zit wel lekker zo nu en dan in het badje buiten. Over dag heeft ze ook alleen maar een luier aan en smeer haar goed in.

2. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje 'moet' ook nog worden ingebakerd met de pacco en met dit weer vind ik dat zo zielig. We hebben nu de airco aan op zijn kamer en als hij gaat slapen gaat de airco uit. Verder ligt hij alleen in z'n luier in de pacco. En op deze manier gaat het eigenlijk wel aardig. Ik controleer nu wel vaker z'n nekje als hij ligt te slapen.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik heeft alleen een mouwloze romper aan. Overdag en snachts.
    Afgelopen nacht was het weer vreselijk. Tot 4 uur met hem wakker beneden geweest en toen kon ie eindelijk slapen pffff.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,281
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook een slaapzak nodig, want anders slaapt Eva heel onrustig, omdat inderdaad haar benen helemaal buiten het bed hangen. En ik ben dan ook bang dat ze zich bezeerd. Hier alleen een luier en slaapzak.
    Mag hij echt zijn helmpje niet af als het zo warm is? Ik weet niet hoe lang het nog zo warm blijft, maar voor een paar dagen zou het toch wel mogen? Lijkt me echt sneu, Eva heeft een bos haar en haar onderste laag haar (wat bij de meeste baby's het enige haar is) begint nu snel te groeien, dus ze heeft 2 lagen isolatie op haar hoofd nu en zweet ontzettend, haar haar is dan helemaal nat. En ze is ook nog verkouden, helemaal schor, zo zielig. Maar gelukkig ging ze net goed slapen, was gister wel anders.

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Bij warmer dan 25 graden is het zelf inschatten of hij af moet. We hebben in huis alles dicht en daar blijft het redelijk koel. En boven dus airco en dat is ook goed te doen. Als het zo heel warm is dan houden we hem binnen of als we naar buiten gaan/moeten in de schaduw of de helm af. Probleem is dat hij heel slecht omgaat met veranderingen aan de helm. Laatst was er een heel kleine verandering gedaan en toen sliep hij alweer een week slecht. Ik ga dus niet graag helm op helm af doen. Ik hou hem zoveel mogelijk op, alleen een paar extra uurtjes af met dit warm weer tussen zijn voorlaatste en laatste slaapje (en dus ook badtijd). Maar het blijft knudde ja... We houden ons zelf maar voor dat hij er zich later niets van zal herinneren, net zoals wij ons niks herinneren van ons eerste levensjaar. En dan zal hij ons hopelijk dankbaar zijn voor het feit dat hij dan weer een normaal model hoofd heeft....

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,281
    113
    Female
    Brabant
    Het is dus een beetje schipperen met wat het beste voor hem is... lastig hoor! Maar inderdaad, later zal hij zich er niets meer van kunnen herinneren. Maar blijft toch niet leuk om te zien als hij er last van heeft.

7. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Lotte slaapt in een dunne romper met korte mouw en onder een dun lakentje. Het was net 25 graden op haar kamertje.

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    ik heb hem een romper zonder mouwen aan gedaan. Ik wilde hem eerst ook nog een dunne slaapzak aan doen, maar het was toch wat te warm dus heb ik die maar weg gelaten. Als ik straks zelf op bed ga dek ik hem wel toe met een lakentje.
    Ik heb zijn raam open en de deur open en dan de ventialtor op de laagste stand op de overloop. Want ook hier is het 29 graden op zijn slaapkamer.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    xtra drinken is hier geen probleem..wij hebben sinds vandaag een mobiele airco waardoor het heerlijk vertoeven is overal! Is ff een uitgave maar ik had het veel eerder moeten doen

10. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Ook hier slaapt onze dochter in een romper met korte mouw en een dun slaapzakje. Zonder slaapzakje is niet te doen, want dan mogen we om de 15 minuten haar benen tussen de spijlen vandaan halen... :)

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise slaapt alleen in een romper met spaghettibandjes. Verder geen slaapzak/laken oid. Ze moest toenstraks flink huilen in bed en het arme kind was helemaal nat van het zweet. Dus lekker even mee naar beneden genomen. Gezichtje met een natte doek afgedaan en lekker een flesje drinken. Nu slaapt ze hopelijk de rest van de nacht.

12. emmie

emmie Niet meer actief

Seff slaapt overdag alleen in zn romper, s'nachts nog wel even en pyjama broekje erbij aan. verder het raam dag en nacht open, maar ja of dat wat helpt....... de babyfoon geeft hier de hele dag 30graden aan :(

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hier geeft de babyfoon 27 graden aan, ze ligt in een romper zonder mouwtjes en een zomerslaapzak..

14. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Hier geeft de babyfoon al de hele dag 29 graden aan (en dat al sinds zaterdag). Lana heeft een dun rompertje achtig ding aan en alleen het lakentje over zich heen, het raam gaat strax wijd open (overdag wijd open maakt dat de warmte naar binnen gaat).
    Gelukkig voelt het niet zo benauwd op haar kamer.

Wel vervelend dat ze vandaag haar 1e prikjes heeft gehad en dus al wat verhoging krijgt...

15. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Same here, alleen geeft de babyfoon hier 30 graden aan...

Ze moet wel in een slaapzakje, heb geprobeerd zonder maar dan trappelt ze in no-time de lakens van zich af en begint te miepen :rolleyes:

16. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    gewoon een rompertje met korte mouwen en raam op een kiertje
    open! Het is bij ons heel warm, wel 29 graden op zijn kamer en laatst zelfs 30! Babyfoon bleef piepen! Maar hij lijkt niet erg veel
    last van te hebben, gelukkig .Ging laatst wel heel laat slapen en was ook wakker 's nachts. Maar dat doet hij ook zonder hitte :)
    Ik geef gewoon water, of erg verdunde diksap tussendoor.
    En hij gaat elke dag voor het slapen effe onder douche. Voor de verkoeling. Maar niet elke dag gebruik ik shampoo en zo.

17. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam heeft vannacht alleen in een luier en een rompertje met korte mouwen erover geslapen. Ik heb vannacht 2 keer geprobeerd een lakentje over zijn beentjes te doen, maar hoe diep meneer ook sliep, hij trappelde deze gelijk van zich af! Duidelijk vond hij zelfs een lakentje te warm! :D
    Gelukkig slaapt hij 's nachts ondanks de warmte gewoon door. Alleen overdag wil hij de laatste dagen niet zijn bedje in en hij huilt giga veel. Hij zit geloof ik ook midden in een sprongetje en dan helpt die warmte ook niet mee!

18. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Gisteravond was het 26 graden op haar kamer. Hier ligt ze alleen in luier en zomerslaapzak. Laken heb ik weggehaald. Die trapt ze toch van zich af.

Ik bied haar de hele dag door drinken aan maar ik merk ook aan haar plasluiers dat ze veel zweet. Minder plasluiers dus.... :(

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Als het zo warm is laat ik Maricha altijd in d'r rompertje slapen zonder slaapzak. En dan krijgt ze zeker wel 3 waterijsjes op een dag...

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle slaapt in een rompertje met korte mouwen en een zomerslaapzak. Net als veel kindjes hier slaapt hij echt niet zonder die slaapzak... En hij heeft het echt vreselijk warm... Als ik hem 's ochtends uit bed haal heeft hij gewoon natte plekken in bed van het zweten...

Overdag en 's avonds heb ik boven de airco aan, en die laat ik ook aan als Jelle ligt te slapen. Het word hier boven weer zo snel warm dat de airco anders weer van voor af aan moet beginnen met koelen... Overigens is Jelle's deur dan dicht, dus hij heeft geen last van koude tocht...

Share This Page