Mogen die hele kleintjes al roosvicee dan? Justin is pas 8 weken.... Hijheeft nog steeds goede plasluiers maar hij zweet best veel. Weet niet zo goed hoe ik dat dan moet doen, hij krijgt al 5 flessen van 200cc, dus zit al aan een liter vocht per dag. Mag ik hem dan toch extra water geven?
Extra water mag wel, het gaat er met die liter om dat je niet meer voeding gaat geven. Dus niet over het maximum van 30 schepjes gaat. Je zou gewoon wat extra water door zijn flesje kunnen doen ongeveer 10-20 cc per fles.
Hmm, ik vroeg me hetzelfde af over hoe dat zit met die liter, of het om een liter vocht ging of om een liter voeding (dus die 30 schepjes) en gister op het CB heb ik het gevraagd. De arts zei tegen mij dat het gaat om een liter vocht...
Hoi Christina, Bij ons slaapt Stan ook in de pacco, maar gebruik jij ook wel eens alleen dat binnenste gedeelte? Waarop staat dat je die niet los mag gebruiken... Anders vind ik het echt te warm en zonder is geen optie...
Nee, die gebruik ik niet alleen. Ik heb het idee dat mijn zoontje zich daar makkelijk uit kan wurmen. Die bovenste laag heeft hij wel nodig. Daarom ben ik momenteel ook erg blij met de airco die we hebben kunnen lenen. Anders zou hij echt oververhit raken in de pacco aangezien het nogal een heethoofdje is
Zo zie je maar dat je overal verschillende dingen hoort, hier op het buro zeiden ze vorig jaar dat het om de voeding ging... Maar dan nog, als je er voor een enkele keer overheen gaat is dat niet zo erg. Zo vaak is het niet extreem warm in nederland...
Hier is het ook bloedjeheet op haar kamertje, een graad of 30 en ze slaapt alleen in een rompertje. 's Avonds zet ik de ventilator op haar kamer en doe die uit als ik zelf naar bed ga.
Bij mij zeiden ze vandaag op het bureau ook dat het om een liter vocht gaat. Tegen mn schoonzusje zeiden ze een liter voeding... dus ach.... iedereen zegt toch iets anders, dat hebben we nu wel meegemaakt hoor....
Het gaat om een liter voeding. Ze mogen niet meer dan 30 schepjes voeding op een dag hebben. Daarnaast kan je dus gewoon 20 cc extra water toevoegen om het zweten te compenseren. Wat het CB zegt is dus een beetje kwats. Nathan ligt nu met alleen een pampertje aan op bed. Hij slaapt wel hoor, met of zonder slaapzakje. S'nachts krijgt hij alleen een mouwloos rompertje aan met een dun lakentje erover. Hij krijgt 3 extra bekers vocht naast zijn flesjes. En die gaan allemaal op! Hij heeft niet minder plasluiers, dus hij zweet de rest uit.
hier slaapt mijn jongste zoontje van 19 maanden met deze warmte alleen in zijn luiertje. normaal slaapt hij in een zomerslaapzak, maar daar zweette hij ook nog in dus dat ding uitgedaan en slaapt al een paar nachten en middagslaapjes alleen in zijn luier en dat gaat prima. onze oudste van 4 slaapt in zijn onderbroek. op hun kamers is het 28 graden met deze hitte. groetjes wendy.
Lena is echt niet te genieten met dit weer. Neem haar mee naar werk en daar slaapt ze omdat we daar airco hebben (dan is het alsnog 26 graden) Hier thuis is ze zo hangerig, slaapt (als ze dat eindelijk doet) heel lang. Geef haar bij elke fles minimaal 20 ml water extra maar ze heeft echt niet meer plasluiers. Vind het zo zielig, ze heeft echt het echt moeilijk met dit weer!
Ja, ik had ook het idee dat t mens van t CB me niet helemaal begreep ofzo. Vind het sowieso soms ee beetje lastig interpreteren wat t CB zegt. Ze hebben bij Lana in het groeiboekje van die etiketten geplakt met de richtlijnen. Daar staat nu dat de 5 x 150-180 mag. Tja, 5 x 150cc voeding (dus incl de schepjes) is heel wat anders dan 5 x 150cc water plus de schepjes... Nou kan ik toch wel zeggen dat ik niet geheel achterlijk ben (hoewel dat soms wel zo lijkt ), maar het staat er gewoon echt niet onduidelijk bij. Hier op t forum hebben we het bij flesvoeding altijd over het aantal cc water en hoeveel schepjes erbij gaan en is het voor iedereen duidelijk.