De Hobbit en The Lord of the rings

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Ik vond het Lord of the rings boek mooier dan de Hobbit, al is het wel een hele dikke pil. Toen ik hem uit had voelde ik me ook net alsof ik net aan het eind van een lange reis was gekomen, net als het ringgenootschap! Ik vond de films echt prachtig, Tolkien beschrijft zijn wereld zo uitgebreid dat mijn fantasie het allemaal niet kon bevatten. Ik vond het geweldig hoe de films Middle Aarde in beeld hebben gebracht. Ik vind de muziek uit de films ook heel mooi en toepasselijk.

Ik hoop dat Peter Jackson hierna de boeken van De Stam van de Holebeer gaat verfilmen, kennen jullie die?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik hoop dat Peter Jackson ooit nog eens een film van de Silmarillion maakt. Met Thranduil

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    vele vele jaren geleden ben ik begonnen met het boek van the lord of the rings.
    Ik ben echt een verwoed leester, lees vele fantasyboeken maar door het boek van tlotr kwam ik echt niet hoor. En zo mooi geschreven vond ik hem ook niet.

Tolkien was wel een van de eerste fantasy schrijvers. Dus voor zijn tijd schreef hij prachtig. Maar vergeleken met andere fantasy schrijvers nu schrijft ie dus echt niet goed. Ik bedoel daarmee niet het verhaal maar meer hoe hij het omschrijft. Veel te langdradig met vele omwegen etc etc
    Vergelijk je Tolkien met Tad Williams of Raymond E Feist dan zit daar echt een groot verschil in.
    Maar goed, dat is mijn mening he. Genoeg mensen die Tolkien prachtig vinden schrijven ;)

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wel grappig om te zien. De een vindt het prachtig en de ander komt er niet door heen.
    Zal ook eens kijken naar die andere fantasieschrijvers, want ik ben gek op kabouters en elfjes ed. Maar wil dan wel een boek dat makkelijk te lezen is.

@haha sorry dacht dat van de Hobbit boeken ook 3 boeken waren, net als het aantal films, maar dat er blijkt dus maar 1 boek te zijn.

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

The hobbit was bedoeld als kinderboek en leest daarom makkelijker weg dan de Lotr boeken. De hobbit films komen totaal niet overeen met het boek, vond het desondanks wel vermakelijke films.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Niemand fan van The Silmarillion met de kinslaying etc? Eru Thingol, de Nolder, de Teleri, de Sinda, Quenya? Ik alle boeken verslonden. In het Engels. Niet in het Nederlands.

Ai Elbereth...;)

7. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland

Oooh ja, die heb ik ook nog... niet doorheen te komen, zelfs niet in het Nederlands, dat vond ik in ieder geval.
    Zal het weer eens proberen, haha!

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik lees niet al te snel en moest er de eerste 100 pagina's echt inkomen, maar toen heb ik de drie delen met plezier uitgelezen. LOTR is prachtig verfilmt.
    De Hobbit film daarentegen is erg uitgekauwd. Het is duidelijk dat ze weer geld in het laatje wilden, want met één film kon je makkelijk toe. Dan maar minder vechtscenes en boottochtjes en zoekende draak hoor.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb the hobbit 2 keer liggen. In het nederlands en in het engels. LoTR vond ik ook makkelijk lezen, maar ik was wel een verwoed fantasy lezer. We hadden een groepje op school (zelf gevormd) waar we echt de boeken bespraken.

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Jaar, dat lijkt me super. Mijn oudste dochter heb ik naar de hoofdpersonage vernoemd. Hij schijnt al een keer verfilmd te zijn met daryl hannah in de hoofdrol maar ik heb er alleen stukjes van gezien op YouTube

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier bijna een kwart van het boek gelezen maar helaas lukte het me verder niet.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben het met je eens :)

13. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19