De hoe-kom-ik-de-eerste-weken-door topic!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!! Een vraagje hebben jullie ook weleens gehad dat misselijkheid komt en gaat? Vanaf afgelopen dinsdag kostmisselijk...niks kunnen eten enzo en sinds gisteravond gaat het juist weer goed..kan weer beetjes eten alleen nog een vol gevoel! Hebben jullie dit ook gehad of moet ik me zorgen maken?

Heb al eerdere miskraam gehad dus ben nu extra nerveus :( volgende week 17e eerste echo met 7 weken!!

2. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Vien,

Voor mij is dat wel herkenbaar! Ik ben tot nog toe 2x een 2 dagen achter elkaar flink beroerd geweest. Was ook aan stuk door... Maar sinds donderdag voel ik mij prima en tot nog toe nog steeds. Het maakt mij ook onzeker, maar heb nog wel het gevoel dat het goed zit en ga daar maar vanuit. Ik ben misschien nog wat moe, maar meer dan dat is het ook niet wat symptomen betreft.

3. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    @Kimmie wat fijn dat de 13e week is aangebroken :D Gefeliciteerd met je eerste mijlpaal :D Ik moet nog even wachten eer ik dat kan zeggen. Maandag weer een echo en ik vind het weer loei spannend!

@Moes wel fijn dat de echo's tot nog toe goed zijn... Ik zou zeggen houd daar aan vast!

4. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Aan het aftellen hier Pff!!
    Maandag over 2 weken eindelijk de eerste echo!!
    Kan niet wachten duurt zo lang haha.

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Bedankt zwangnie. Dacht ok dit is het tweede trimester.....blijkt dat helemaal nog niet zo te zijn...:(
    haha dat is pas wanneer je op 14 weken zit...beetje verwarrend maar ach...:)
    Maandag weer een echo dus...heel veel succes komt vast goed..:)

6. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Huh Kimmie dat meen je niet!? Hahaha hebben ze het eerste trimester ineens stiekem verlengd ;) Super flauw :D

Ja maandag mag ik weer... Stiekem maak ik mij hartstikke druk, maar het heeft geen enkele zin. Maar moet erbij zeggen dat ik extreem moe ben en dat stemt mijn goed ook wat minder vrolijk. Ga dan een beetje zitten sikkeneuren ;)

7. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hè meiden, ik zit toch echt in mijn tweede trimester hoor 😍 ( volgens de gyn)
    Afgelopen vrijdag weer controle gehad en baby doet het super! Ik ben zelf nog best moe en met vlagen misselijk, mijn borsten doen al sinds een week of 8 minder zeer.

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Dus toch gewoon 12 weken :D Zou wel fijn zijn :D

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    haha dus mss toch 12 weken. Volgens veel sites en mijn zwangerschapsboek begint het tweede trimester pas bij week 14. Maar goed ach...de eerste 12 weken zijn het meest cruciaal en die heb ik gehad.

Maandag dus, zwangnie..spannend. Komst vast goed. Ik mag dinsdag naar de Vk. Over 4 weken weten we wat het wordt..:)

10. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    O Kimmie tis allemaal super spannend :D En wat gaat de tijd voor jou alweer snel! Over 4 weekjes weet je al wat het wordt! Heb je zelf een idee of durf jij je niet aan voorspellingen te wagen?

Over 24 uur weet ik weer meer, want morgenochtend om 8.40 uur ben ik al aan de beurt! Ik probeer mij rustig te houden, maar in mijn hoofd gaan allerlei scenario's. Het gaat van blijheid tot ellende en van ellende weer teug naar blijheid.... ZUCHT!

11. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik weet net een paar dagen dat ik zwanger ben. Heb de 18de mijn eerste echo omdat ik onder behandeling ben in het zkh. Vind het best spannend en mag wel snel de 18de zijn. Het heeft zo lang geduurd voor ik zwanger was dat ik nu beetje bang ben dat fout gaat. Gister tegen vriendin gezegd dat ik pril zwanger ben zegt ze er kan nog vanalles gebeuren:( dat wilde ik dus niet horen

12. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Beter dat je lekker vroeg mag, probeer ik ook altijd..haha
    Voor mijn gevoel gingen die 12 weken echt tergend langzaam, maar achteraf ook wel weer snel..maar dat is achteraf.
    7 april hebben we de afspraak staan voor de geslachtsbepaling. Echt spannend. Zelf denk ik een meisje en veel mensen om ons heen ook, maar mijn man denkt een jongen..haha dus kan echt alle kanten op.

Heb jij bij jezelf al een idee en wil je het ook weten?

groetjes

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Nee ik kan me voorstellen dat je alles wil horen, maar dat net niet. Dat weet je zelf ook wel natuurlijk...
    Ik denk dat het heel normaal is om bang te zijn. Heb/had ik ook heel erg. Ook al klinkt het echt als 13 in een dozijn, probeer te genieten. Heb ik de eerste 12 weken helemaal niet gedaan, was alleen maar nerveus en bang enzo. Maar eigenlijk helpt dat helemaal niet.

Lekker makkelijk gezegd natuurlijk, dacht ik ook toen het tegen mij werd gezegd, maar probeer het. Je hebt het niet in de hand namelijk..

succes de 18e

14. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Mijn ouders hebben het steevast over een meid (dat willen ze denk ik graag na twee kleinzonen). Vriendlief denkt ook een meid en ik een mannetje.
    Ik hoop voor nu in ieder geval duidelijk aanwezig en gezond in mijn buik ;)

Een collega vroeg mij laatst wat ik hoopte dat het was en toen maakte ik wel een heel fout grapje: hermafrodiet :D Collega kon daar niet zo om lachen als ik ;)

Maar al mijn symptomen zijn echt allemaal als sneeuw voor het zonnetje verdwenen en dat stemt mij ongerust....

15. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Bij mij werden sommige dingen minder na 10 weken, dus denk dat wel kan haha

16. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Woensdag om 11 uur ben ik aan de buurt. Ik weet ook niet hoelang ik zwanger ben, maar ongeveer 6 weken (gebaseerd op de cb die twee weken geleden 2-3 aangaf). Gisteravond had ik een soort stolseltje van een halve cm. Geen bloed verder. Het leek wel een velletje. Geen oog dicht gedaan natuurlijk. Hopelijk krijg ik woensdag meer duidelijkheid en zekerheid.

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Was het een wit stolseltje? Dat heb ik ook wel eens gehad. Als je zwanger bent heb je meer last van afscheiding en wit slijm.

18. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Alles is helemaal goed! Het vruchtje is 1.9 cm (staat op 8.3 weken).
    Hartje horen en zien kloppen!

19. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wat een goede berichten..!!! Gefeliciteerd..!!
    Voel je je meer opgelucht nu;)?

20. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nee, het was rood. Het leek een soort velletje. Dat vond ik zo gek, aangezien ik verder niet bloed. Nog 2 nachtjes (niet) slapen tot de echo...

Deel Deze Pagina