De hoe-kom-ik-de-eerste-weken-door topic!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ja Kimmie...Zo zit ik te zeveren over weinig symptomen, symptomen die verdwijnen en zo zijn ze er weer.... Ik merk dat ik gewoon zelf heel goed moet opletten wat ik eet. Niet te vet, niet te veel snoep en veel meer water drinken. Ook wat meer rust in bouwen. Op dagen dat ik vreselijk moe ben, slaan de symptomen ook keihard toe! Ga nu op vakantie en als ik terug ben, ben ik weer een weekje verder. Ik hoop inderdaad de symptomen wat afnemen.
    Mijn borsten, extra geluiden ;) e.d vind ik niet zo erg, maar die misselijkheid is echt een ramp. Nog effies en dan is het over :D

2. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Misselijkheid heb ik niet gehad dus daar kan ik niet over meepraten.
    Lekker hoor weekje weg. Wij gaan in mei 2 weken op vakantie. Kan niet wachten haha.
    Geniet ervan;)

3. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Dank je wel Kimmie! Vindt het best spannend, zeker als ik terug denk aan mijn vorige vakantie. Toen was ik ook zwanger... maar nu ziet alles er goed uit. Dat was de vorige keer wel anders. Nu een week niksen in Egypte "i keep my fingers crossed"!

4. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Komt heus goed. Je zei het zelf al. Alles ziet er nu goed uit in tegenstelling tot toen..!!!;)

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb een vraag, of andere dit herkennen.
    Ik heb vandaag voor het eerst sinds 3 maanden weer eens getraind (wedstrijdzwemmen). Tijdens het afdrogen voelde ik ineens dat ik lekte. Ik keek en zag een straaltje vloeistof lopen. Niet veel maar een straaltje. Het rook niet naar urine. Klinkt misschien vies (sorry daarvoor..!!) maar het rook naar mezelf zeg maar..

Ik schrok er een beetje van. Ik weet dat je meer afscheiding hebt tijdens de zwangerschap. Ik vroeg me af of het nu zo vloeibaar was dan mogelijk door zwembad water. iemand ervaring met afscheiding na inspanning?

6. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kim, beetje late reactie maar ik zou dit even aangeven bij je VK!

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    thnx voor je bericht, maar heb het sinds die ene keer niet meer gehad. denk toch een groot deel zwembad water en afscheiding. schijnt wel normaal te zijn..

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb ook enorm veel afscheiding hoor! Gisteren voelde ik ook wat lopen beeeegh

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Had jij het besproken met de vk??

Dit las ik op internet:

Ten gevolge van de zwangerschapshormonen worden de weefsels van de vagina veel losser en rekbaarder. Dit is nodig als voorbereiding op de geboorte. Door de extra doorbloeding van de schedewanden werken de slijmvliezen intensiever en komt er meer vocht uit je vagina. Bij warm weer en bij inspanning neemt deze vaginale afscheiding toe.

10. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb geen VK, maar zal het de 28ste aan mijn gyn vragen.

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ok nou als er iets bijzonders is, laat je het dan weten? Maar zoals ik het lees is het volkomen normaal..gelukkig:)

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb er ook last
    string dragen is geen optie
    is heel normaal wordt steeds erger

Ik gebruik ernaast nog utrogestan

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Geruststellend om te lezen dat het normaal is he..;)

Ik heb zojuist een Angelsound besteld. Ben heel erg benieuwd. iemand hier ervaringen mee?

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Mijn zus was er blij mee
    ga hem ook bestellen
    mvm komt langs ik vraag of ze woensdag willen komen heb een echo om 10 uur. Toch de bevestiging nodig zie tegen de test op straks geen knaller pfff

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb een dopler thuis,hoor sinds 10.5 duidelijk het hartje ( moest wel ff zoeken hoor) nu luister ik elke dag 1 minuutje naar haar hartslag... Heeeeerlijk ❤️

BS hihi je bent hartstikke zwanger, en het kan best zijn dat je test niet meer zo knal is met dit termijn hoor!

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Butterfly, je bent echt wel zwanger. Die testen van mvm testen ook pas later een knaller. Hebben hogere waarden nodig dus schrik niet als hij wat lichter is als je eigen had ik ook..!! Ik mocht helaas alleen niet mee doen aan mvm omdat ik in 2012 bloedtransfusie heb gehad. Helaas.

En Bengeltje. Ik ben nu 13 weken. Hoe hoog moet ik het dan proberen om het goed te kunnen horen? Ben erg benieuwd. :)

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Laat ze dinsdag komen woensdag echo
    genieten is soms zo moeilijk

Wanneer krijg je een termijnecho

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Termijnecho kreeg ik rond de 10 weken. Dan kunnen ze ongeveer het beste berekenen wanneer je bent uitgerekend.

19. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb vanaf week 7 elke week een echo gehad en termijn echo met 10 weken.

Kim, iets boven je schaambeen en onder je navel bij mij dan hè, maar mijn placenta ligt achter

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik vanaf 6 wk elke week echo
    volgende week echo in Gent
    mijn man wil niet te veel echo's in 1 week kan schadelijk zijn dat denkt hij tenminste
    ik loop ook in ned bij een zkh
    Gent omdat daar icsi is gedaan
    maar blijf onder behandeling in ned

Deel Deze Pagina