De hoe-kom-ik-de-eerste-weken-door topic!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja ik moet ook nog tot 5 maart wachten tot ik een echo krijg dus met 11 weken denk ik. Wordt afwachten want heb de eerste 4 weken gewoon de pil geslikt en natuurlijk geen foliumzuur omdat het niet in de planning zat. Hopelijk is wel alles goed met de baby maar maakt het extra spannend. Zo lang het maar geen 3-ling wordt en het kindje gezond is ben ik happy :)

2. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Pffff... Hier ook, nog tot 26 feb wachten...

3. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Ik zit vandaag op 2 weken.. 3 maart eerste echo duurt
    zo lang idd..veel buikpijn wat me soms erg onzeker maakt.

4. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Bah. Een MA is echt naar! Je hebt geen idee dat het niet goed zit. Ik ging zo onbezorgd naar die eerste echo op 10,5wk en ik hoor nog die woorden: "ik denk dat het niet goed is"... Brrrr, ik denk er nog vaak aan terug, helemaal nu ik weer aan het prille begin van een zwangerschap sta. Vruchtje was toen al 2 weken dood. De zwangerschap daarna (waar ik dus een gezonde zoon kreeg) was ik niet meer zo onbezorgd en keek ik echt iedere x uit naar de volgende mijlpaal (eerste echo, echo na 10,5wk, guo, levensvatbaar, 37wk en de bevalling). Ik ben heel benieuwd naar het verloop van deze zwangerschap!

Veel succes met wachten meiden!

5. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Naja op 4 weken eigenlijk...maarja de eerste tel ik niet mee
    voor ons zelf..maar officieel moet dat wel haha..hoe zet
    je eigenlijk een banner erin

6. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Volgens mij is het gelukt..zit op mobiel en had nu wel
    het rijtje van waar ik dingen kon veranderen...

Ik wens iedereen een goede zwangerschap!

7. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Hej ik ben 4Weken en 5 dagen en ook van die pijnen ik
    mag 3 maart eerste echo

8. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Ik ben 5 weken zwanger en ik heb ook heel weinig symptomen. Heb wat last gehad van mijn darmen en heb soms wat opstootjes, maar echt noemenswaardig, nee. Wel ben ik moe. Ik heb pas 13 maart mijn eerste echo. Dat is nog bijna een maand. Om gek van te worden! Ik ben een piekeraar en ben vooral bang voor een eerste echo waar het vruchtje dood blijkt te zijn, ook omdat ik weinig klachten heb. Ik hoop dat mijn kindje wat minder piekert later als de moeder ;)

Als dames tips hebben, zoooo welkom!

9. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hey geheimpje vervelend die pijn hehe?
    Wel lekker dat jij je echo wat eerder hebt!

10. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Ja idd dat mag hier..gelukkig. ik vraag mij alleen af
    of deze ook vergoed word in de basis

11. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Mijn verjaardagscadeautje gaat de eerste echo worden op 25 feb. De week kan niet snel genoeg omgaan zeg....

Wat betreft kwaaltjes; was tot twee dagen geleden misselijk en kon ik alleen vette dingen eten. Sinds twee dagen gaat ineens alles naar binnen. Wat hielp tegen de misselijkheid? De goedkoopste yoki-drink (in plastic flessen) en een Rennie voor het slapen gaan.

10 days to goooo!

12. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Zooo mijn activiteit vandaag om de dag door te komen was... Slapen! Ik heb net een paar uur in coma gelegen, was zo moe :D

13. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Heerlijk hé slapen! Ik doe dat nu nog veel, ik dacht dat wel een beetje over zou zijn haha.

Nog 11 nachtjes tot mijn echo! Woehoe!

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik denk echt precies hetzelfde als jij haha. Als die kleine maar niet zo'n piekeraar wordt als moeders haha.

Ik heb ook nog steeds weinig symptomen hoor. Wat last van mijn borsten maar echt pijn doen ze ook niet, meer honger, moe en soms wat menstuatieachtige krampjes. Dat is het. Heb 1 echo gehad en die was goed. Vrijdag de termijn echo. En ook nu denk ik weer, als die ook maar goed is. Zeker omdat je leest dat bij sommige de hartactie ineens is gestopt bij de volgende echo...Maar ik moet positief blijven..:)

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Nog 1 week tot de echo. zo spannend!! ook totaal geen symptomen waardoor ik me telkens af vraag of het wel goed gaat.
    nkele dagen geleden was ik af en toe wat moe, maar dat is alweer over. eigenlihk voel ik me hetzelfde als toen ik nog niet zwanger was....

16. CharissaS

CharissaS Nieuw lid

14 feb 2014
    3
    0
    0
    Gastouder
    We zitten wat betreft het wachten allemaal in hetzelfde schuitje. Sterkte voor degenen die extra spanning hebben omdat een keer eerder het niet goed is gegaan.

Wist zelf vorige week dat ik zwanger zou zijn, krijg midden op de dag ineens hele gevoelige borsten, donderdag niet ongesteld, vrijdag ineens zin in appels (een van mijn gekke eetgewoonten de vorige keer, ik eet normaal gesproken nooit appels), zaterdag positieve test, meteen ingeschreven bij de verloskundige en ik moet wachten tot 14 maart! :( Sinds gisteren moet ik echt minder eten, maar wel vaker, en vandaag mijn eerste witlofsalade gemaakt. Oh ja, ik ben zo zwanger... Heb sinds vandaag ook geen trek meer in koffie.
    Ik kan dan ook echt niet wachten met vertellen. Ik denk ook dat dat mij helpt om die eerste periode door te komen. Anders zit ik bij vrienden/familie alleen maar te denken: 'ik ben zwanger, ik ben zwanger... zien jullie dat niet?'

Heb een rompertje van mijn dochter bewerkt met textielstift: BIG sister in october 2014, vrijdag opa&oma even de pyama aan laten doen :)

17. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,

Kom even mee kletsen! Ben ook zo'n zenuwpees, al is het 't ene moment erger dan het andere.
    Ondanks mijn vorige zwangerschap niet goed is gelopen, ben ik niet zo zeer bang dat het weer zo is. Wel ben ik bang dat het vruchtje niet goed is gegroeid enz. Aanstaande vrijdag mag ik voor de eerste echo en gaan ze kijken of het goed zit. Naar mijn eigen berekening ben ik dan 5,6 weken zwanger en hoop stiekem op een hartje...

Toen ik mijn bbz had gehad, is het vruchtje naar de patholoog gestuurd. Ik vond het toen compleet belachelijk, maar nu vraag ik mij af of de uitslag toch iets zegt. Het vruchtje bleek geen afwijkingen te vertonen, zou dat nu zeggen dat de kans ook groot is dat het goed is?

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    hmm...spannend zeg. knap dat je er nu wel positief onder bent ondanks de vorige keer. Mss zegt je gevoel dat het dit keer gewoon goed is..:)

Ik was in het begin ook heel erg van: Als het maar goed gaat. Na mijn eerste echo (7 weken) is dit verminderd en ga ik meer van het positieve uit. Ben soms nog wel wat negatiever, voornamelijk als ik dan weer iets lees dat bij iemand bij de tweede echo bleek dat het hartje niet meer klopte..
    Moet mezelf dan echt dwingen te denken dat de meeste zwangerschappen goed gaan.

Ik zal voor je duimen. Laat je weten hoe het ging na je echo?

19. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Och hou op. Dat vond ik ook zoo lang duren het wachten op de eerste echo. Ik was blij dat ik vaak te werk kon van 8 tot 5. :)

20. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Echt spannende he! Ik heb vanmiddag de eerste echo, om 1700u. Ben nu 10.2 weken. Ben hartstikke zenuwachtig! Heb volop symptomen, maar de verhalen over een missed abortion zorgen toch voor spanning.. duimen jullie voor ons? :)

Deel Deze Pagina