De hoe-kom-ik-de-eerste-weken-door topic!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi blokkertje,
    Gefeliciteerd en welkom!

En? Hoe voel jij je?

2. mosa14

mosa14 Lid

20 nov 2013
    21
    0
    0
    Ik doe ook mee,
    ik heb ook dinsdag de eerste echo om 9.30u, als eerste gelukkig., zooo spannend en hoe dichterbij het komt, hoe :$

Voor de dames waarbij het goed was, gefeliciteerd!

3. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal succes meiden, ik vond de eerste echo zooooo spannend. Ik leef met jullie mee :D

4. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Hoi blokkertje
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    En spannend he voor de eerste echo

5. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Mosa2014 welkom gefeliciteerd

6. Blokkertje

19 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik voel me echt prima. Soms in vlagen misselijk, maar dat neemt eigenlijk altijd snel weer af. Verder overvalt de moeheid me soms echt spontaan en heb last van gevoelige borsten, maar dat is eigenlijk het enige!

Ik ben erg blij dat ik geen last heb van extreme symptomen hoor, maar soms ook wel lastig dat ik zo weinig "voel". Ik ben al zo onzeker en maak me altijd onwijs druk om van alles en achteraf is het altijd onterecht geweest. Dus duimen voor een goede echo en een mooi kloppend hartje! Maar ik heb er een erg goed gevoel over.

Mijn vriend en ik hebben het bewust nog niet aan zoveel mensen verteld. Wel aan beide ouders en zus, zusje en broer + aanhang en een aantal goede vrienden. Maar ben ook zo blij dat we het straks met iedereen kunnen delen en dat ik niet meer geheimzinnig hoef te doen over waarom ik bijvoorbeeld opeens ben gestopt met roken :D

7. Blokkertje

19 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!! Succes en hopelijk een mooie echo.

Toen ik contact opnam met de verloskundige, vroeg ze naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Netjes hier antwoord op gegeven en toen zei ze direct: "Oke, dan ben je in de week van 24 februari twaalf weken en dan maken we voor die week een afspraak". Prima, dacht ik.

Maar ik lees eigenlijk echt overal op het forum en ook om me heen, dat mensen al veel eerder een echo hebben. Lang niet altijd als er eerder een miskraam is geweest. Dus dat snap ik eigenlijk niet zo goed? Het verschilt toch niet per verloskundige wanneer je mag komen voor de eerste echo?

8. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    Ja want ik zit op 7weken bij mijn eerste echo standaard
    daar op 10 weken maar als je het fijn vind mag je ook eerder
    het hartje komen beluisteren en dan met 10 weken
    het gesprek en de 10wekenecho

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Bij ons krijg je de eerste echo bij 10 weken. Is de termijnecho. Heb met 7 weken ook een echo gehaf maar op eigen kosten. Ik kon niet wachten. Volgens mij is 10 weken normaal. Voor alle nieuwe in de groep welkom. Blijf gezellig meelezen. Ben benieuwd naar jullie echo's.

10. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi iedereen!

10 weken is standaard inderdaad.

Ik had deze keer mijn eerste echo met 7 weken omdat ik diabetes heb, en daarom heb ik ook meer controles :(

11. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Wat een heerlijk topic is dit toch! Ben zo blij dat ik hier mag en kan meeschrijven!

@blokkertje wat spannend om over een paar dagen je eerste echo te hebben! Eén voordeel heb je wel! Die 12 weken zijn voorbij en je kan het rond gaan schreeuwen :)

Mijn eerste echo heeft mij echt veel meer rust gegeven. Ik ben nu niet meer zo hyper gespannen bij elk pijntje. Elk pijntje/symptoompje verwelkom ik nu haast :)
    Plassen jullie ook zoveel?

12. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik plas wel meer ja. Ook 's nachts, soms wel vier keer..:$

13. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben een echte "zeikerd" geworden :) moet er soms wel 2 keer per nacht uit!
    En dat gaat alleen maar weer worden beeeegh
    Ik was trouwens vrijdag en gisteren weer behoorlijk misselijk ( nu aan het einde van de middag)

14. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Boh hier nog een die zich af vraagt hoe je de eerste 12 weken doorkomt, 6 jaar geleden kreeg ik de diagnose paniekstoornis die ik nu goed onder controlle heb maar met een zwangerschap word de angst weer groter en blijf ik me maar druk maken bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste 12 weken ook behoorlijk angstig doorgebracht en had gedacht bij een 2de minder bang te zijn maar dat is helaas niet zo heb 11 maart een intake gesprek bij vk en daarna krijg ik pas een datum voor een echo dat word denk ik pas begin april boh dat lijkt nog zo ver weg he

15. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Arrrgghhh echt onmenselijk he!
    Gister voelde ik me op en top zwanger en vandaag niet
    Dan zakt de moed je toch meteen in je schoenen? ????

Zenuwslopend

Afleiding helpt wel!

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik doe ook mee.

Vrijdag positief getest en ik ga morgen de VK bellen. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, maar met mijn symptomen is dat niet altijd even makkelijk.
    Maar nog 7 weken en dan zijn de eerste 3 maanden voorbij.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou he? Dit zijn echt de langste weken van mijn leven!!!! Gelukkig bijna de termijnecho en vandaag 11 weken dus het begint op te schieten!!!

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hoe komt het dat je dat gevoel krijgt? Las dat je wel al een kloppend hartje hebt gezien....wachten blijft lastig, vind ik ook maar ik probeer de goede echo's in gedachte te houden.

19. Blokkertje

19 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal hè..? Je zou bij wijze van zelf bijna een echo apparaat gaan aanschaffen..

Nog 1 dagje doorkomen en dan morgen de echo!! Heb er nu spijt van dat ik hem zo laat op de middag heb gepland..

20. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hoeveel weken ben je nu?? Morgen termijnecho?

Deel Deze Pagina