huilerig, aanhankelijk (1 jaar)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dretjuh, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Onze dochter is net 1 geworden, sinds een week of 2 is ze heel erg hangerig, ze wil heel veel knuffelen *opzich heel erg lief*
    Maar de afgelopen week is ze behoorlijk vervelend...

We mogen absoluut niet weggaan, ze wil steeds bij ons zijn en wil steeds opgepakt worden. Maar als we dat eenmaal doen is dat ook weer niet goed en begint ze te huilen.
    In een stoel om te eten wil ze niet, dan schreeuwt ze en wil ze met alle geweld eruit, zet je dr neer op de grond dan gaat ze liggen en begint ze ook te huilen... zo gaat dat de hele dag al door.

Alleen spelen houd ze nu nog geen 3 min. vol, terwijl ze altijd goed zelf kon spelen.

Het is behoorlijk vermoeiend want niks is goed....

Is dit een periode ? Moet ik haar laten gaan, of met dr spelen of ?? ik weet t niet hoor.....

2. roosje77

roosje77 Lid

5 aug 2009
    44
    0
    6
    ik lees mee, hier hetzelfde, alleen is mijn zoontje bijna 10 maanden.
    hij hangt de hele tijd aan m'n benen, wil niet in de box, kinderstoel, en kan zichzelf niet bezighouden.
    echt een drama ;)

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Dat vind ik dus ook, normaal kon ze zich goed bezighouden, maar nu echt niet :(

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is een fase ;) Ze heeft het nog niet eerder gehad? Ik denk dat ze verlatingsangst heeft en dus bezig is zich te hechten aan jou als ouder. Ik geloof dat je dan het beste daarin mee kunt gaan. Knuffel haar even een periode veel, geef haar even de aandacht, zodat ze weer het vertrouwen krijgt dat mama echt niet zomaar weg gaat, maar dat ze mama kan vertrouwen. Het gaat als het goed is vanzelf over.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Verlatingsangst, zou heel goed kunnen.
    maar goed als ik haar dan oppak, dan wil ze er weer af en begint ze ook moeilijk te doen.

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Komt weer goed.
    Zoals Merijn zegt: blijf lief, vertrouwen sterk houden, dan gaat het snel weer voorbij en ben je het weer vergeten.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    trouwens...
    wel een klein beetje in de gaten houden.
    de laatste keer bij zo'n periode had ze een ooronsteking onder de leden.

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Sprongetje...onze dame heeft dit ook zo nu en dan; het beste is je irritatie opzij zetten, haar zo nu en dan lekker bij je houden en consequent zijn; niet teveel verwennen. Is moeilijk hoor die balans...en t gaat weer over..fijn...

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    oh zo herkenbaar.
    mijn dochter had het al,maar nu 4 weken geleden haar broertje is geboren is het nog 10 x zo erg geworden,
    ze is de hele dag door eigenlijk vervelend dingen doen wat niet mag en uitdagen, bij je willen zijn,maar toch ook weer niet, huilen. eerst lief tegen de baby zijn en dan opeens slaan!
    en met een baby van 4 weken met reflux,spruw,darminfectie en de hele dag huilen loop ik af en toe op het einde van me latijn

maarja het zal toch wel een keer overgaan hoop ik :D

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    zei is trouwens 13 maanden nu

11. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ow zo herkenbaar ! en heeeeeeel irritant..
    heb er net een topic over geschreven...( geef ik haar teveel aandacht ?)
    een beetje het zelfde verhaal ..
    maar ik lees mee..

12. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over een poosje denk je: waarom knuffelt ze niet meer? Ze wil alles zelf doen!
    Nee, het is iets wat overgaat. Ik denk dat je het wel serieus moet nemen, ook gewoon veel knuffelen. Daarmee maak je het niet erger (in mijn ogen). Het is soms lastig, maar gaat over. Succes!

Deel Deze Pagina