Pfffff ik ken het... gillend gek word je er van ja... In onze vorige buurt woonde ook een man die zijn hond dag en nacht buiten had zitten. Dag en nacht blaffen! Soms kreeg het erme beestje op zijn donder en hoorden we hem kermen... ging door merg en been. Heel veel mensen uit de buurt hadden de politie al gebeld. Maar die man deed dan gewoon niet open. Ik heb eens om 6.00 sochtends in mijn pyama daar aan de deur gestaan... werd niet open gedaan. Op een gegeven moment kwam zelfs de AID polshoogte nemen (huis werd van voor en achter omsingeld! Maar helaas... ze doen/kunnen erg weinig als er niemand open doet. Wij hebben een franse bulldog en die blaft gelukkig nooit mee met honden uit de buurt. Maar ik ben blij dat we verhuist zijn.
het is zeker vervelend als die honden iedere x aanslaan. De nieuwe buren van mn ouders hebben ook zulke honden. maar daardoor slaan die van mn ouders ook aan. Wonen je buren er al lang? ja ze zijn nieuw maar hoelang? want die beestjes moeten ook wennen aan hun nieuwe omgeving, dus alles is vreemd.. anders inderdaad gewoon even bij hun aanbellen.. succes
heel erg vervelend, in onze vorige woning hadden we 2 huizen verder ook een hond die heel de dag en vaak ook heel de nacht blafte om gek van te worden, mijn vorige hond reageerde daar ook op door veel te blaffen en werd dus steeds weer door mij naar binnen gebonjourd die hond zat vaak heel de nacht buiten te janken en te blaffen niet fijn als het hoog zomer is en je met het raam open wil slapen ben een keer om 4 uur in de nacht aan de deur gaan bellen, was het zo zat maar ik kreeg geen reactie omdat dit al de zoveelste nacht op rij was ben ik gaan klepperen als een bezetene, totdat ik hoorde ja wat moet dat? heb gevraagd of ze de hond stil kon laten zijn of de hond binnen kon laten maar dan had ze er zelf last van zei ze en kon ze niet slapen. tja heb verteld dat de hele buurt nu wakker ligt en dat het haar hond is anders zou ik andere maatregelen treffen toen heeft ze hem gelukkig binnen gehaald ze heeft nooit meer tegen ons gesproken, haha was wel rustig
Heel herkenbaar! Wij hadden ook buren (nu gelukkig verhuisd) die een Collie hadden. Elke dag dat ze weg gingen sloeg hij aan. Vreselijk! Vooral als je een baby hebt die moet en wil slapen maar dus niet kan... Zit je dan in de woonkamer met een blaffende hond van de buren en een huilend babytje in je armen.... Grrrr.... Er is maar 1 oplossing en dat is de politie bellen. Hoe meer klachten er bij hun binnen komen hoe beter! Helaas hebben wij te lang gewacht met klagen (ongeveer 1 jaar maar ja, toen hadden we ook nog geen kindjes. Toen stoorde het nog niet.) Dus nam niemand ons serieus..
oo zo fijn die blaffende honden... hier in de straat heeft zowat iedereen een hond... en allemaal blaffen ze soms tegen elkaar in... heel irritant... gelukkig zijn de baasjes ervan heel correct en zeggen er meteen wat van zodat het ophoud... mijn dochter schrikt zich altijd het apelazerus als we langs een heg lopen hier in de straat, 3 keffertjes springen dan ineens fel omhoog met een hoop lawaai... haha... achja die beessies hebben niks anders te doen he als ze zo zowat de hele dag in de tuin zitten... best sneu...
Wij hadden laatst hier in de buurt een hond die zat al de hele dag in de tuin te blaffen en te janken. om 9 uur savonds nog steeds. Ik ging even kijken stond de hele buurt al buiten en allemaal de politie bellen. Denk je dat die komen, echt niet. Na 7 telefoontjes waarvan 1 naar 112 kwamen ze eindelijk. Bleek dat die mensen er net woonde en al de hele dag weg waren. De hond was op een gegeven moment ook uitgebroken. Is meegenomen door de dierenambulance. Was echt mega zielig.
Ik kan me best voorstellen dat als een hond de hele dag door blaft, dat erg vervelend is. Wij zelf hebben 2 honden, die natuurlijk ook af en toe wel eens blaffen. Onze buren klagen daarover en dat vind ik echt absurd! Als er midden in de nacht mensen vlak naast onze achtertuin rondscharrelen, vind ik het logisch dat mijn honden dan aanslaan. Die denken dat er een indringer is. Overdag doen ze dat niet. Het houdt gelukkig ook wel op bij een paar keer 'woefwoef'. Dat duurt hooguit een paar minuten met af en toe een blaf. Ik snap dus wel dat je klaagt als zoiets de hele dagen door gebeurd hoor. Maar zoals mijn buren omgaan met het af en toe een 'wafwaf' bij ons vandaan, vind ik echt miereneukerij eersteklas
hjeel herkenbaar. Mijn buurvrouw heeft ook zo'n keffer die overal op aan slaat! 's ochtends half 7 wordt het beest in de achtertuin gezet en dan begint het gekef... Ik wakker en de hele buurt wakker. Mijn zoon slaapt gelukkig aan de voorkant en hoordt het meestal niet. Maar ook ik word er gek van, om half 7 slapen de meeste mensen nl nog en dat gekef echod hier enorm tussen de huizen. doordeweeks ben ik er meestal wel half 7 uit als ik werken moet, maar weekends slaap ik meestal tot half 8 a 8 uur (hangt van zoonlief af hoe laat hij wakker is) en dan ook half 7 word je weer gewekt door dat gekef. en de eigenaresse van deze hond klaagt dus over andere honden op de buurt... zelf beseft ze niet dat haar hond echt het ergste is van allemaal want die andere honden hoor ik nooit voor 9 a 10 uur 's ochtends alleen haar keffer.