Ik wil geen inwendig onderzoek, omdat ik denk dat hij dan gaat kijken en vervolgens bevestigt wat ik zelf ook al weet en vervolgens zegt: dat ziet er goed uit, gaat u nog maar even naar huis mevrouw. Maar ik pas de tekst wel ietsje aan. Ik bedenk me net ook dat ik het meer puntsgewijs ga opsommen, want dit is wel erg lang eigenlijk. Zo lees je het niet even snel.
Ik las het net verkeerd. Je hebt gelijk. Ik denk steeds aan een lf van 10, maar die was toen inderdaad langer.
Nou ik heb het wat makkelijker gemaakt (denk ik). Wat wil ik? Ik ben erg ongerust/onzeker over het uitblijven van mijn cyclus en daarom wil ik doorgestuurd worden om te laten kijken of alles van binnen goed en schoon is Ik heb deze cyclus regelmatig een soort ovulatiepijn gevoeld en ik heb meerdere keren vals positieve ovulatietesten (de digitale) gehad, waardoor ik er niet gerust op ben. Ik heb lang gedacht, het komt vanzelf wel goed, maar nu al 83!! dagen zonder eisprong na een reeks cycli die ook al wisselend en best lang zijn, lijkt me zeker niet normaal. Als er al iets gezeten heeft vorige cyclus, is dat maar minuscuul geweest, want ik ben op 12 dpo al ongesteld geworden. Dus om daar nu nog steeds niet van op gang geweest te zijn, kan ik me niet voorstellen. Kleine toelichting: Gestopt met de nuvaring in juli 2011 Cyclus 1: 30 dagen Cyclus 2: 29 dagen Cyclus 3: 31 dagen Cyclus 4: 40 dagen (eisprong op dag 30, lf is 9) Cyclus 5: 35 dagen (eisprong op dag 25, lf is 10) Cyclus 6: 36 dagen (eisprong op dag 25, lf is 11) Cyclus 7: 83 dagen (nog geen eisprong geweest) · Wegens twijfel aan moment eisprong, temperatuur bijgehouden vanaf cyclus 4. · Ovulatietesten vanaf cyclus 5. · Luteale fase is korter dan 14 dagen, 9/10 en bij vage positieve test 11. · Cyclus 6 op 10 dpo niet ongesteld, dus op 11 dpo vroege test gedaan van predictor en die gaf een heel licht streepje. · Op 12 dpo alsnog ongesteld, heviger dan normaal met diarree. Krampgevoel was zelf als altijd en maar 1 dag, alleen hoeveelheid in het begin was meer. Test was nu weer omowit. · Cyclus 7: positieve ovulatietesten op de dagen 23, 24, 41 en 43 (Op dag 42 niet??) en 65, maar geen eisprong. · Tijdens cyclus wel af en toe toename van doorzichtige vloed en soms ovulatieachtige pijn en dan weer wit korrelige vloed. · De vloed is nog steeds erg korrelig en spierwit. · Gisteren en drie weken geleden een zwangerschapstest gedaan, negatief. · Baarmoedermond voelt al een tijdje hoog,dicht en hard. Normaal was het hoog, zacht en open of laag, hard en dicht.
ten eerste succes morgen duidelijk verhaal zo op papier. ik zou alleen toch doorverwijzing vragen en niet de huisarts inwendig laten kijken maar een gyneacoloog (die weten toch wat meer erover en ben je ook meteen op de hoogte van je opties) je schrijft dat je niet de mmm in wil, maar dat hoeft ook niet. Je kunt namelijk altijd aangeven of je een volgende afspraak wil of niet. wij hebben zo 6 iui's gedaan, maar zijn voor het icsi/ivf traject gestopt vanwege allerlei redenen. ben benieuwd wat je huisarts zegt en laat je niet met een onbevredigd gevoel wegsturen, want ook in het ziekenhuis zijn wachttijden dus dan duurt het daar ook nog. En ik heb gemerkt dat wachten op een ongesteldheid lang duurt, maar op een brief wachten die op de bus gedaan moet worden van arts naar arts nog veel frustrerender is, want ze leven helaas niet alleen voor jou situatie.
Zo is het heel duidelijk. Laat je niet morgen wegsturen met 'wacht nog maar even af'. Ik ben het wel met watwordhet eens; Als de ha een afspraak met een gyn voorstelt zou ik die afspraak toch gewoon maken. Afzeggen kan altijd nog. Heel veel sterkte en succes en ik duim voor je!
Jeetje zeg, wat een lange cyclus heb je. En goed van je dat je naar de huisarts gaat nu. Ik ben zelf van de week ook al geweest omdat mijn cyclussen steeds langer worden. Nog niet zo lang, maar wou gewoon kijken of ze er iets aan konden doen. Ben nu al 10 maanden gestopt met de pil en ze waren normaal. Ik ben nu bloed geprikt op schildklier waardes en kijken of ik niet in de overgang ben o.i.d. Dan moet ik nog 4-6 maanden zelf proberen en bedenken wat ik zou willen en niet zou willen (qua behandelingen bij de gyn). En dan word ik door gestuurd naar de gyn. Ze zei wel van je bent nog jong en nog geen jaar bezig, maar een kinderwens is een sterke wens. Ze vroeg waar ik last van had e.d. en heeft toen wel besloten om hier op te prikken. Maar verder nog even afwachten. Maar goed ik heb nog een soort van cyclus en jij nu helemaal niet meer. Die onzekerheid is killing! Je brief is duidelijk en misschien kan je ook je tempkaartjes meenemen? (als je die hebt). Ik hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt. Sterkte!
Paar kleine dingen: - je zegt vals positieve ovu test. Een ovutest is niet vals negatief. Een ovutest geeft de LH piek weer. Een LH piek garandeert geen ovulatie. De enige manier om een ovulatie aan te tonen is bloedonderzoek of een zwangerschap. Ik denk dat je een verwijzing kan krijgen (als je huisarts meewerkt) op basis van deze lange cyclus. Echter kunnen ze het er ook op gooien dat je moet herstellen na een mk. Een gyn kan eventueel een menstruatie opwekken met een kuurtje. Je cyclus is niet schokkend hoor, eigenlijk heb je maar 1 uitschieter naar de 40 en nu dan de lange cyclus na de mk. Gebruikelijk onderzoek 1e afspraak: - echo (schoon na mk, pco?) - bloedonderzoek : hormonen, soa's etc - semenonderzoek Eigenlijk vrees ik een beetje dat een gyn weingi voor je zal doen. Ik zie helaas dat mensen met nog wel een langere cyclus door moeten lopen. En aangezien je in de 6e cyclus al een zwangerschap had is al bewezen dat zaad en eicel functioneren. Ik betwijfel echter of er echt een vmk is geweest, want heb je maar 1 test gedaan...de vroege test van predictor? Die geven wel vaker streepjes volgens mij. Er is geen onderzoek gedaan?? geen controle op hcg of een echo om te kijken of alles wel weg is? Hoe dan ook, heel erg veel succes morgen. Ik hoop dat ze je gerust kunnen stellen
ik vind het ook niet schokkend hoor. gyn zou kunnen kijken met een echo of er veel blaasjes op je eierstok zitten wat op pcos kan duiden. Ik denk dat de huisarts nu niets kan doen maar ik weet hoe je je voelt. Ik zat in het zelfde schuitje. Ik had geen enkele kans voor mijn gevoel.
Ik twijfel zelf ook aan de vmk, vooral omdat hij zo pril was en idd alleen de ultragevoelige test positief was. Moet wel zeggen dat die eerder altijd omo was bij mij. Ik wil helemaal geen traject in, maar gewoon dat ze iets doen. Als hij morgen zegt, we prikken wat bloed en we gaan een onttrekkinsbloeding opwekken om het hopelijk te resetten, ook prima. Daarom is het zo lastig om te zeggen tegen zo'n arts wat je wilt. Ik wil gewoon ongesteld worden ofzo. Als ik nog een jaar door moet dobberen met cycli van 35/40 dagen, prima hoor! Als ik maar niet verder moet wachten. Ik heb dit nog nooit gehad, voor de nuvaring ook niet, dus het is niet echt normaal toch? Mag een huisarts ook iets voorschrijven om menstruatie op te wekken? En die vals positieve testen. Ik weet dat dat niet de juiste term is, maar hij begrijpt dan wat ik bedoel toch? Er is in ieder geval LH geweest. Maar niet genoeg. @Debby, hoe is het verder gegaan net jouw schuitje? Hoe lang is je cyclus geworden?
Oh ja, neem die brief niet meer mee. Tempkaartjes wel maar heb redelijk goed het verhaal in mijn hoofd. Hoogstens wat puntjes als geheugensteuntje Af en toe vind ik mezelf best irritant. Nu denk ik weer. Zou het toch nog komen? Misschien geen menstruatie opwekken, maar alleen inwendig onderzoek en bloedprikken? Nou ja, ik laat het maar over me heen komen.
Toen we bezig waren voor de tweede ben ik op cd80 naar de huisarts gegaan met het verzoek om een kuurtje provera, omdat ik volgens mijn temp nog geen eisprong had gehad. Was geen enkel probleem. Moet wel zeggen, toen we bezig waren voor de eerste ik een jaar lang m'n temp heb bijgehouden van de 18 maand dat het duurde, en ik vaker lange cycli had..
Babke, in dit topic tot nu toe niet meegeschreven maar wel mee gelezen. Met een huisarts kun je gewoon overleggen, je kan toch ook horen wat hij/zij adviseerd mbt bv wel of neit opwekken van een menstruatie? Ben wel benieuwd hoe je er voor staat na je bezoekje. Succes!
Haha, ik vind mezelf af en toe zo'n muts. Dan loop ik helemaal moeilijk te doen en waarom? Ik was bij de dokter en ik heb helemaal geen briefje, zelfs geen grafiek, laten zien. Ik deed gewoon mijn verhaal over die cyclus en die ovutesten maar geen eisprong en hij nam me echt serieus en hij vond dat ook raar, vooral omdat het meerdere keren deze cyclus was voorgekomen. Je hoort het wel eens, maar het is in principe niet normaal zei hij. Ik heb uitgelegd dat ik zelf het gevoel heb dat mijn hormonen de weg kwijt zijn ofzo, omdat de dingen die horen bij een eisprong nooit tegelijk komen. Of ik heb cervixslijm of een positieve test of een open bm, maar nooit tegelijk. Dat ik net het idee heb dat als de cyclus een zetje in de juiste richting krijgt, dat we het dan zelf wel weer "oppakken", zeg maar. Hij vond dat helemaal niet gek gedacht, maar hij had ook wel echt zoiets van, wat is nu de beste weg om te nemen. Ik heb daarom op zijn advies bloed laten prikken op fsh en schildklier. Dinsdag heeft hij de uitslag en dan hebben we weer contact. Ik ben ook nog helemaal niet begonnen over opwekken van menstruatie ofzo. Ik vond het zo fijn dat ik serieus genomen werd, dat ik eerst dinsdag maar even afwacht.
Fijn meid dat je serieus genomen bent. Dat is super en ook heel belangrijk. Benieuwd of er iets uit je bloed komt. Ik heb zelf ook laten prikken op schildklier en TSH. (of ik niet in de overgang ben). Maar mijn cyclus doet het nog, alleen steeds langer. Ik moet nog even zelf proberen en dan evt. naar gyn. Hoop dat je echt snel meer duidelijkheid hebt! Ik had trouwens ook alle grafieken en tempkaarten, cyclus gegevens uitgeprint, maar heb ook alles verteld zonder iets te laten zien haha.
Ipv TSH bedoel ik FSH. Hihi. TSH is de schildklier waarde die word geprikt. Maar ook de FSH waarde word geprikt... Zelfde als jou dus.
Ja inderdaad. Al verwacht ik dat dat gewoon goed zal zijn, want dat is altijd hè? Ze vinden nooit meteen de oorzaak, als ze die al vinden. Haha. Nou ja, we zien wel weer