De huisarts, wat wil ik van hem.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babke, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @babke fijn dat je huisarts echt naar je luisterde en meedacht!
    Bij mij heeft de huisarts dat ook de 1e keer geprikt: FSH, TSH en ehh ... oestradiol (moest ff opzoeken).

Als je de uitslagen krijgt is het misschien handig de referentiewaarden erbij te vragen. Mocht je het nog eens willen vergelijken met andere mensen of er iets over opzoeken...er worden nog wel eens andere eenheden gebruikt in de verschillende labs.

Toch vreemd dat een lijf zo van slag kan raken, wsl door je vmk??

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Door het op papier te zetten had je iig voor jezelf een duidelijk verhaal. Maar wel heel fijn dat de ha je meteen serieus nam en de moeite deed om mee te denken. Ik ben beniewd haar de uitslag van je bloed.

3. tulip

tulip Niet meer actief

fijn dat je zo serieus genomen bent, hier helaas geen goede ervaring, hier wel cyclussen van 70/80 dagen. Afgelopen week na bijna een jaar en een miskraam eindelijk de stap durven zetten om naar de ha te gaan en dan horen, ja maar je hebt toch een kind en je bent nu 2 keer zwanger geweest, wacht het nog maar even af hoor:(

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Jeetje tulip wat rot. :(
    Kan je niet zelf contact opnemen met de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis? (als ze die bij jullie hebben).
    Je kan je situatie toch voorleggen?
    Je cyclussen zijn wel echt erg lang hoor. Dan heb ik nog niets te klagen eigenlijk.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat k*t dokter heb jij zeg! Ik vind die cycli echt heel lang hoor. Ik hoop nog steeds dat de mijne maar eenmalig is. Was er niet mee te praten of heb je je net als ik de vorige keer laten overreden? Misschien moet je mijn huisarts nemen;). Is vast niet zover voor je rijden.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    :$

Wat een niet meedenkende lompe reactie. Hoe reageerde jij hierop?
    Of te verbaasd om te reageren?

7. tulip

tulip Niet meer actief

babke, nee nu zie ik het dat je in r'daal woont, ik in boz. Helaas mag je maar een bep. aantal km van je HA afzitten. Ik heb mij laten overreden ja. Heb wel geregeld dat ik half juni terug kan komen, maar eigenlijk was dat niet naar mn zin.

bouwjaar, ben spontaan gaan huilen, maar ook dat gaf voor haar niet aan dat ik gewoon verder wil, maar ze concludeerde eruit dat ik nogal gestressed ben van het zwanger worden...zucht!
    Als ik terug ga en er wordt niks doorverwezen ga ik wel contact met andere HA opnemen of met de afdeling gyn.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou balen hoor!. Als je af en toe eens lekker stoom wil afblazen pb je maar.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ha dank je wel.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Jeetje tulip, ik kan me voorstellen dat je daar zit te huilen (had ik wsl zelf ook gedaan in jouw situatie). Irritant wat voor conclusies ze daar aan verbint. :x
    Ik krijg nou eenmaal waterlandes bij elke extremere emotie dus ook als ik erg boos ben, maar ook als ik erg onzeker ben. (dus janken van emotie, maar dan prima rationeel uit kunnen leggen dat de onzekerheid ongegrond is bijv.)

Mag toch hopen dat ze de volgende keer even gewoon normaal overlegd en adviseerd/ mee denkt. Sterkte.

Wachten is toch ruk, wij mochten van de gyn nog een half jaar zelf proberen. ...ja ik begrijp dat we statistisch gezien zelf de beste kanten hebben maar toch....als er achteraf iets mis blijkt te zijn voelt het als verspilde tijd.

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Dacht ik laat het nog even weten hier.
    Bij mij zijn er geen bijzonderheden gevonden bij schildklier en hormonen (FSH). Ben benieuwd of er bij jou iets uitkomt.

12. tulip

tulip Niet meer actief

bouwjaar, ja dit vind ik dus ook verspilde moeite, want haar reden om nog even te wachten is om te kijken of mn cyclussen echt zolang zijn. Ja duuuuh dat verzin ik toch niet?? Ik vind de tijd die eroverheen gaat gewoon doodzonde. We zijn nu een jaar bezig, maar over onze dochter hebben we ook 14 maanden gedaan. Dat wij ze niet vanzelf krijgen is nu wel duidelijk. Ik heb normaal gesproken ook niet zo'n haast, maar nu na de miskraam doet elke dag gewoon pijn.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dit was raar. Ik moest om 11 uur bellen voor de uitslag. De assistente zocht de gegevens op en ik hoorde haar denken. Ze zei, "u heeft ook de schildklier laten prikken?" Dus ik ja. "Bent u thuis", nee ik ben niet thuis. "Ik laat de dokter er even naar kijken en bent u in de gelegenheid om na 13:00 uur even terug te bellen?". Eh ja, dat lukt wel.

Dus ik bel straks terug. Dat klonk dus niet echt als, niks aan de hand mevrouw, u bent gezond haha. Maar ik denk niets ernstigs hoor. Ze zal wel willen weten wat de dokter nu verder wilt, denk ik.

14. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje je houd het wel spannend zo he?!;) Hoop voor jou dat je gezond bent en de ass idd met de dokter gaat overleggen hoe nu verder! Maarja mocht er toch iets zijn kun je het maar beter nu weten, en dan verder. (ga natuurlijk uit van het minst erge!:D)

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Babke Hmm verrot. Maar misschien ahd de dokter er nog neit naar gekeken? Assisitentes mogen iig neit zomaar uitspraken doen.
    Bah wel spannend... laat je het even weten als je meer weet?

@tulip ik kan me voorstellen dat die MK erin hakt ja. Dat ze verder dat ook naast zich neer lijkt te leggen? Vreemd. Sterkte, hopelijk hoef je niet terug..

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou ik weet nog niets. De huisarts wil graag zelf het een en ander toelichten m.b.t. mijn schildklier. Ze zullen dus toch wel iets gevonden hebben. Het zou best kunnen dat hij te traag werkt. Zou ook verklaren waarom ik zo makkelijk aankom de laatste tijd. Dat had ik altijd wel, maar nu is het extreem en ik val ook haast niet af. Ben benieuwd.

17. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje! moet je nou langs komen ofzo? hoop voor je op het beste!!

Succes!

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Dit is toch eigenlijk ook irritant. Ik zou liever hebben dat ze gewoon kort zeggen wat er is en dan op zeer korte termijn nadere toelichting geven. Nu gaan er toch dingen spoken over wat er zou kunnen zijn... Heb je al wel een nwe afspraak?

1 google-actie: Schildklier en zwangerschap

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hij belt eind van de middag op. Ik heb even zitten googlen en het zou eigenlijk best wat verklaren.
    Als je schildklier te traag werkt komt je ene hormoon te kort die zorgt voor de innesteling bij een bevruchting. Vrouwen met een schildklier probleem wat niet erkend is, zullen daardoor vaak vmk's hebben. Ook kan de eisprong later zijn of wegblijven omdat de stimulatie van de follikels niet helemaal goed gaat zeg maar.
    Wat niet wil zeggen dat dit de oorzaak was natuurlijk van dit alles, maar het zou best kunnen kloppen.
    Ik ben me niet gek aan het maken ofzo.
    Maar het sluit wel aan bij mijn voorgevoel. Mijn hormonen zijn de weg kwijt en hebben een duwtje in de goede richting nodig. Maar goed, we wachten het maar af. Vanavond meer......

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh, jij hebt hetzelfde stukje gevonden. Best duidelijk stukje he? En volgens mij best op te lossen, als je maar weet dat het zo is.

Deel Deze Pagina