De huisarts, wat wil ik van hem.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babke, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ja duidelijk stukje, mischien is het "eenvoudig" op te lossen.

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Tulip: jeetje, wat een ontzettend botte reactie van je huisarts. Je zit daar toch niet voor niks? En al is er niks aan de hand, dan kan ze toch in ieder geval haar best doen om je gerust te stellen?

@Charise: Fijn dat alles goed is bij jou. Gaan ze nu verder kijken of laat je het hierbij?

@Babke: Dus toch maar goed dat je naar de ha gegaan bent! Je had zo nog lang door kunnen lopen met iets wat misschien eenvoudig op te lossen is!! Ik hoop het voor je!

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik kwam nog iets tegen:

Schildklier functie test: de uitvoering
    - Thermometer ’s avonds op het nachtkastje leggen
    - In de morgen bij het wakker worden niet opstaan maar meteen de temperatuur opnemen in de oksel (3 minuten)
    - Drie ochtenden achter elkaar temperaturen
    Vrouwen die menstrueren temperaturen op de 2e-3e en 4e dag na de start van de menstruatie.
    Mannen, en ook vrouwen die geen menstruatie meer hebben kunnen altijd temperaturen.
    Let op: niet temperaturen bij griep of wanneer men b.v. in de vroege morgen uit bed is geweest (bv om naar het toilet te gaan).
    Interpertatie meetwaarden:
    Wanneer met een digitale thermometer 3 dagen een meetwaarde beneden 36,4 graden is vastgesteld kan dit duiden op schildklierproblemen van het type 1 of 2.

Ik temp. rectaal (wat gemiddeld een stuk hoger is) en dan haal ik dit soms al. Ik heb het deze cyclus ook best vaak koud. (m.u.v. de vakantie)

Ook koud hebben en droge huid zijn oorzaken. Op mijn armen zitten alleen in de zomermaande geen schilfers op de dunne huid en ik heb het echt altijd koud, vooral mijn handen en voeten. En dat is ook deze cyclus erger dan ander m.u.v. de vakantie dan.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou de schildklier is aan de trage kant. Hij is eigenlijk net aan voldoende, dus hij behoeft de aandacht. Over 6 weken nogmaals prikken. Het kan alleen niet de oorzaak zijn van de lange cyclus zei hij. Het FSH hormoon wijst er dan ook op dat de eisprong in aantocht is. Ik merk er zelf nog weinig van, maar we wachten het af. Hij gaat op vakantie tot 19 juni. Als ik dan nog niet ongesteld ben, mag ik weer langskomen en word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.

5. tulip

tulip Niet meer actief

babke, nou iig weer wat in het vooruitzicht...je bent verder dan ik haha.

Ben benieuwd

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Oke een rand geval dus, maar ook niet echte duidelijkheid. Lastig. Hopelijk heeft hij gelijkt wat betreft je eisprong.

19 juni...als je dan nog niet ongi bent zit je op 121 dagen... hoop voor je dat het niet zover komt.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou als ik ongesteld ben maar zonder eisprong ga ik ook even kijken. 121 is wel lang ja. Nou ja, ik had vandaag voor het eerst weer eens creamy afscheiding ipv sticky dus wie weet. Ik ga de ovusticks vast stand by zetten. Normaal duurt het nog een week of twee als creamy begint dus ben benieuwd.

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Babke, fijn dat je iets meer duidelijkheid hebt.
    Ik herkende ook veel klachten van een trage schildklier, maar toch was bij mij alles goed.
    Hoop dat je snel ongi word of iets. Maar anders is het ook fijn dat er toch verder gekeken word door een gynaecoloog. Natuurlijk is het fijner als het zelf allemaal goed gaat en prima werkt, maar als dit niet lukt is het fijn dat ze alles even checken en evt. met hulp zwanger kunt worden.
    Want het wachten is ook niet fijn.. vooral niet als het zo extreem lang duurt als bij jou.

De huisarts had bij mij aangegeven dat ik over 4-6 maanden terug mocht komen als mijn cyclus nog steeds een rommeltje was en ik nog niet zwanger ben. Dan word ik ook door gestuurd naar de gynaecoloog.
    Dus nu eventjes niets.

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een lage temperatuur. Vooral nu ik gewoon op vroege tijd temp.
    Ik heb het ook vaak koud, en kan ook echt ijsvoeten hebben. Droge huid heb ik ook heel erg, en dat is nog erger na het douchen.
    En ook het aankomen en niet tot lastig afvallen. Dus herkende ook een hoop, maar toch is alles goed blijkt.
    Nouja daar ben ik blij mee natuurlijk. ;)

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ charise... maar wat is goed (voor jou)? Zie plaatje, ik vond m grappig, maar zo werkt het wel.

Deel Deze Pagina