De huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @Nemo, je hebt helemaal gelijk! Ik heb er ook alle begrip voor dat de assistent het vraagt, maar bij mij is ook wel eens gebeurt dat de assisitent me geen afspraak liet maken met de HA, ik moest eerst 4 dagen hoge koorts hebben voor ik mocht komen, terwijl ik al lang wist dat ik keelontsteking had. Ik heb toen in het telefonischspreekuur gebeld en kon gelijk komen.
    Ik dring dus wel aan als ik een afspraak wil, laat me niet zo makkelijk afschepen, maar gelukkig is die vrouw er niet meer, want iedereen had klachten over haar. Nu gaat het super bij onze HA.

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons kun je meestal wel dezelfde dag terecht. Maar ik woon op een dorp, dat is misschien anders. Ik heb wel eens het idee dat je niet helemaal serieus wordt genomen met een kleintje. Je wordt gauw als overbezorgde moeder bestempeld.

Maar wat betreft de assistente: ze hebben pas een nieuwe, een wat oudere mevrouw, en dat vind ik echt een draak van een mens. Laatst moest ik van de vk direct mijn urine laten controleren, omdat ik tamelijk heftige krampen had en ze wou weten of het weeen waren of een blaasontsteking. Kom ik daar mijn potje inleveren. Zegt de assistente: ja dat had u voor 11 uur moeten doen, jammer. Ik zeg nog: ja maar ik heb pas om 2 uur van de vk gehoord dat het gecontroleerd moest. Ja, maar u had het toch voor 11 uur moeten brengen. Nou voor deze keer zal ik het aan de ha geven. Bel over een uur maar terug. Ik over een uur bellen, krijg de ha aan de telefoon, die zegt: oh, heeft u iets ingeleverd dan? Daar word ik dus echt pissig van. Ik betaal premie genoeg dacht ik zo,.

Maar ja, we moeten het inderdaad wel van 2 kanten bekijken. De huisarts is ook geen supermens, heeft ook vrije tijd nodig en slaap. Dus ik snap wel dat mensen soms ook gewoon moeten wachten. Het zou alleen wat selectiever moeten. Als er een serieus geval tussendoor komt en ik kom maar voor iets wat ik al een week heb, dan wil ik daar best een dagje voor wijken.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik moest vandaag even naar de vervanger(eigen ha is op vakantie.

hier ook een $^#&@!* assistente sorry hoor maar ik bel vandaag op omdat in kei benauwd was en veel pijn had op de borst.ik bel dus op of ik snel lang mag komen om dat het niet meer gaat .
    ik leg het even uit.

8 uur van de morgen ik bel op naar de des betreffende huis arts.

ik: ik zou graag even langs willen komen omdat ik heel erg benauwd ben en pijn op de borst heb.
    zij: uw geboorte datum en naam
    ik: mijn geboorte datum geven en me naam
    zij: u kunt maandagmiddag om 3uur komen
    ik:maar ik wil graag vandaag langs komen
    zij: ja dat kan niet waarom heeft u z'n haast
    ik: ik heb erg veel bij op de borst en ben benauwd
    zij: nou u zult wel verkouden worden dat zit in de lucht
    ik: ja maar ik ben ook 21 weken zwanger
    zij: ja dat zie ik
    ik: ik maak me erg bezorg kan het echt niet vandaag
    zij: nee mevrouw maandag mag u komen.u maakt zich veels te druk er is echt niets.
    ik:nou ja dan wacht ik wel (ondertussen zit ik te huilen)
    zij: prettige dag verder (en hangt op)

nu is het half 7 ik heb nogsteeds veel pijn en ben benauwd ik kan niet naar de huisartsen post want daar heeft ze een aantekening gemaakt dat ik waarscheinlijk gewoon een koutje heb.vriend is in alles taten en zit al van ik zet je zo in de auto naar het ziekenhuis.

ben ik nou zo zielig

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Raar, onze huisartsenpost heeft het nooit over aantekeningen gehad. Heb je er al heen gebeld? zo ja, nog een keer bellen ;)
    Misschien ben je idd verkouden (ik heb heel erg last van hooikoorts uit het niets sinds en paar dagen) maar dat kunnen ze niet door de telefoon bepalen.

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    On topic: ik vind het trouwens helemaal niet raar ofzo dat een assistente vraagt waarvoor je belt, nooit bij stil gestaan eigenlijk. Ik snapte direct wel dat dat is zodat zij kunnn inplannen wat voorrang heeft, logisch toch...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb al gebeld en mijn vriend ook al een keer en er word niets gedaan.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hebben jullie je laten afschepen of echt aangedrongen? Wat een kutwijf zeg, ik zou anders heen rijden en daar staan hijgen in haar gezicht ;)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja nou vriend is er nu naar toe om een huisarts aan zijn stropdas mee hier naartoe te trekken

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kun je niet zelf erheen gaan?

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Oh hihi laat me weten hoe dat afliep! :)
    Hoe voel je je nu dan btw?

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

erg slecht ik kan niet eens naar de wc lopen helemaal benauwd een heel drukkend gevoel.

er zelf heen gaan word moeilijk nu.je zal het altijd zien staat de auto bij de garage.

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Kan het komen doordat je baarmoeder al vrij hoog zit en je daardoor ademnood hebt, of heb je misschien hyperventilatie? Druk op de borst klinkt niet goed...

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kun je ook je vlos niet bellen hiervoor? Dan kan zij beoordelen of het met de zwangerschap te maken heeft of dan kan zij contact op nemen met de huisarts als zij dit nodig vind?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou me vriend had het voor elkaar de huisarts is hier geweest.ik heb een hoop slijm vast zitten daardoor had ik het zo benauwd de druk werd veroozaakt doordat ik niet goed kan ademen dus mijn longen waren over vermoeid en dat doet dus z'n zeer.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dus feitelijk had ze wel gelijk dat het een koutje was dan?

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee.het is een allergise reactie geweest maar waarop daar komen we waarschijnlijk nooit achter.en heb nu een of ander goedje gekregn en nu komt het in een keer los heel raar.volgens de nood arts had ik niet tot maandag kunnen lopen.dat hadden mij longen niet aan gekunt en dan had het een klap long of zoiets kunnen worden

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Jeetje, maar als het zo heftig had kunnen flopen, gaan ze dan niet verder onderzoeken? Lijkt me wel zo veilig.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben gister nog even op de spoed geweest natdat de arts er is geweest en daar hebben ze nog geluisterd en ze hebben een of andere nevel toe gediend waardoor ik een hoestbui kreeg daardoor kwam echt alles los.na een hoest bui van 30 min :confused: kon ik weer iets beter ademhalen en nu na de nacht is de druk eraf en kan ik weer wat doen

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wees blij als ik dit zo hoor. Mijn huisarts is gewoon echt nooit te bereiken!

Ze is sowieso op maandag en woensdag vrij, vrijdag gaat ze heel vaak op cursus. Ze gaat echt 10 keer per jaar (ok ok, zo voelt het) op vakantie.

Als je belt, krijg je een bandje met: Wegens grote drukte zijn wij helaas niet bereikbaar, de verbinding wordt nu verbroken. Je kan alleen tussen half 9 en half 11 bellen, dan hebben ze een half uur pauze en dan van 11 tot 12. smiddags kun je alleen bellen voor spoedgevallen.

20. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @wendyp, jee zeg dat is niet wat! Kun je niet overstappen?

Deel Deze Pagina