Ook wij hebben de jongens vandaag verteld over het nieuwe huis. Ze zijn door het dolle heen. Zo tof om te zien. Ook dat ze allemaal een eigen kamer krijgen maar wel alle jongens op de tweede verdieping is natuurlijk dubbel feest haha. ohhhh ik heb zó verschrikkelijk veel zin in de komende periode. Jullie mogen best weten dat ik al heel wat tranen heb gelaten om ons huidige huis. Dit was gewoon óns plekje. Helemaal naar onze smaak. Echt, met pijn in m’n hart verlaat ik deze plek straks. Maar wat krijgen we er veel voor terug! Het gaat zo’n fijne plek weer worden. Ik heb zoveel interieur ideeën. De basis blijft rustig want met 6 personen is er al genoeg drukte. Dit keer kies ik voor ton-sur-ton (goede kanshebber is London Stone van Farrow and Ball) (plafonds gaan mee! Ik hekel de kleur wit) met lekker veel kleur in de accessoires en mooie fluffy stoffen. En stiekem ga ik denk ik op de kamer van de oudste liggen hahaha. Die kijkt vanuit z’n ‘torentje’ (niet echt maar de 2e verdieping heeft ook een hoge nok. Daardoor is het geen zolder maar een volwaardige 2e verdieping en je gaat behoorlijk de hoogte in. Het voelt als een torentje. Helemaal omdat hij aan 2 zijden dan ramen heeft) uit over het water ❤️ Wat een verwende sik. Ik kijk er enorm naar uit. Het duurt allemaal nog even hoor. Maar het is zo zomer
Klinkt fantastisch! Ik kan me ook goed voorstellen dat het lastig is om zo’n mooie plek achter te laten, maar dat je er dan zo op vooruit gaat maakt weer veel goed! Hier trouwens hetzelfde qua kamer, maar dan van dochter. Zij krijgt echt zo’n mooie kamer straks dat ik er waarschijnlijk ook vaak te vinden ben
Hier worden komende week de foto’s gemaakt voor de verkoop. Maar serieus dan merk je pas wat voor een troep je verzameld hebt in al die jaren!!! Ik maak het hele huis nog verder schoon en ruim het op voor de foto’s, maar ik hoop echt dat het snel verkocht is. De markt is hier echt in een paar maanden omgeslagen van rijen dik en niet eens mogen komen bezichtigen naar 3 tot 5 kijkers en dat was het. Wij hebben een goed onderhouden en goed geïsoleerd huis, maar dat is dus al lang geen garantie meer voor een snel bod. Ik begrijp niet hoe mensen het maandenlang spik en span kunnen houden met kinderen in huis. Als ik me omdraai dan hebben ze het achter me alweer overhoop gehaald.
Oh ik wil ook zo graag een nieuw huis. Maar helaas, niet te vinden We wonen in een goed geïsoleerd hoek huis met 5 slaapkamers in een gewilde wijk. Niets mis mee maar ik vind het echt klein worden beneden. En omdat we weg willen, willen we ook buiten het netjes houden niet investeren. Keuken irriteert me bijv enorm maar ja, ga ik nu niet vervangen. En kleine aanpassingen ok maar hele kamers aanpakken (bijv slaapkamer) met meubels en verven heb ik ook geen zin meer in. Maar er komt bijna niks vrij in ons gebied en voor de gewenste grootte. Is natuurlijk luxe probleem want we worden hier verder superfijn en vrijwel geen hypotheek meer. Maar ja..hopelijk vinden we dit jaar een huis.
dat lijkt mij ook horror aan huis te koop zetten Denk vooral veel spullen al in dozen doen en weg doen. Minder spullen is minder zooi
Spannend dat jullie het huis te koop gaan zetten. Hebben jullie al iets anders? In welke regio? Wij zijn er ook niet goed in om het spik en span te houden, maar het helpt wel nu er om de week schoonmakers komen. Dan moet het wel weer netjes opgeruimd zijn, anders kunnen ze niet schoonmaken. Succes!
Thanks! We hebben nog niets anders, we willen even kijken wat het op gaat leveren. Sommige huizen gaan binnen een week weg en andere huizen pas na drie maanden. En de prijzen schommelen toch ook wel heel erg heb ik het idee. Wij wonen tussen amsterdam en utrecht in.
Ben nu stiekem wel benieuwd Maar wij willen middelbare school en treinstation wel dicht in de buurt hebben ivm onze oudste. En dat is bij jullie niet heb ik van een kaboutertje gehoord. En zeker het komende jaar niet nu de doorgaande weg is afgesloten. Wij wonen aan de andere kant vd weilanden (en in een andere provincie) en zitten hier wel erg centraal, zeker ook voor de oudste. Jullie dorp heb ik de laatste keer dat ik er was vervloekt trouwens, er was een regio opkomst van scouting en dat mondde nogal uit in een enorme verkeerschaos De bewoners van die wijk waren vast niet heel erg blij.... heb zoon ook weer meegenomen (die houdt niet van drukte) en in het dorp van MamavanLieverd gezellig wat gegeten bij de Hema.
Ik zit ook nog steeds met dat huis met enorme tuin in mijn hoofd. Het is in prijs verlaagd van 560000, naar 540000 en ons eigen huis is getaxeerd op 440000 en dan komt daar ook nog een garage bij die we los kunnen verkopen. Toch durf ik het niet. Hier in de straat staat nu namelijk ook al ruim 2 maanden een huis in dezelfde prijsklasse als dat van ons te koop. Waar er vorig jaar nog binnen een week 2 huizen boven de vraagprijs verkocht werden hier, blijft dat huis maar te koop staan. En het is net zo knap als ons huis. Zo jammer en ondanks dat er veel moet gebeuren blijft dat huis wel in mijn hoofd zitten. Het heeft echt onze droomtuin..
Wij hebben in december ons huis verkocht en tegelijkertijd hebben we een huis bezichtigd die nog niet op de markt was. De verkopend makelaar kende ons van een huis waarbij hij onze aankoopmakelaar was. Hij heeft eerst mensen uit zijn bestand benaderd of er interesse was en uiteindelijk bleven wij over. Het huis bleek perfect en we hebben het kunnen aankopen. Ontzettend blij mee hoe dit is gegaan, want sinds die tijd (en al een maand of 2 ervoor) is er in onze huidige regio als ook in onze nieuwe regio geen enkel passend huis op de markt gekomen. Echt bizar hoeveel geluk we hebben gehad. Want ons huis is dus verkocht dus op een gegeven moment moet je er toch uit… Wij zijn bepaalde dingen gaan aanpakken voor de verkoop (plinten, gaten dichten, deurbeslag van 1 kamer weer netjes maken). Wij zeiden tegen elkaar: waarom hebben we dit niet gewoon in de afgelopen jaren gedaan haha. Het scheelde zoveel qua beleving van het huis. Opruimen is ook wel heel veel werk. We hebben zoveel zooi in de opslag gezet of weggegooid dat het bijhouden van het huis veel makkelijker is geworden. Gelukkig hadden we maar 2 bezichtigingsdagen dus we hoefden het niet heel lang vol te houden
ons huis is keurig onderhouden gelukkig. 2019 is de zolder helemaal verbouwd en nieuwe vloer (en eerste verdieping) 2020 alles opnieuw geverfd binnen en buiten. Woonkamer in 2021 opnieuw ingedeeld. Tuin is vorig jaar gedaan. We hebben geen achterstallig onderhoud etc. Onlangs nog bijv ook alle buitenlampen vervangen. Enige is dat plafond badkamer nieuwe stuc of verf mag hebben. Badkamer is verder 11 jaar oud maar wel nog goed en mooi. Enige wat echt vervanging nodig zou hebben is beneden vloer en keuken maar ja een keuken vermeerderd niet echt de waarde zeker niet bij ons huis in deze wijk en de kans dat iemand alles eruit trekt is groot. Het is een prima standaard witte keuken maar we hebben bijv koelkast deur waar bakje van gebroken is, we koken op gas en ik vind indeling onhandig. Maar dat zou dus alleen maar handig zijn als ik er zelf nog lang zou wonen. En ik ben zeer opruimerig dus we hebben niet echt enorm veel spullen. Wij zijn ook bezig met aankoop makelaar. Dus daar hoop ik meer uit te krijgen. Wat fijn dat jullie een mooi huis hebben kunnen koken. Dat is echt perfect!
Stad(je) Ik heb nog nooit bij de Hema hier gegeten, ze hebben toch geen tafeltjes? Blijkbaar boven wel volgens mijn man, haha.
Eigenlijk is dit ons verhaal. Geen investeringen meer willen doen, maar dat begint nu te lang te duren. Leefkeuken kan, maar dan moeten we uitbouwen. Zit ik alsnog in mn tussenwoning zonder garage en oprit dus geen zin in. Geef ik het liever uit aan een ander huis.
Ja echt exact dat! Alleen kunnen wij ook niet uitbouwen dus nieuwe keuken kan maar groter wordt hij niet
Klinkt inderdaad alsof jullie huis gewoon prima verkoopklaar is (was bij ons dus ècht niet zo). Hopelijk komt er snel iets op jullie pad!
Haha je bent aardig op de hoogte! Gok ik goed dat je nu in V zit? De doorgaande weg is voor fietsen open en dan ben je zo bij het station of de middelbare school. Vanaf mijn huis 3,3km . Als je meer info wil dan stuur maar een pb!
Een kabouter uit W fluisterde me wat in. Goed gegokt inderdaad, we wonen sinds 18 jaar in V na 10 jaar in E gewoond te hebben. En daar blijven we ook. We hebben bijna 300 m2 woonruimte en ik moet er niet aan denken om al onze spullen ooit nog te moeten verhuizen
Ik ben heel benieuwd waar jullie wonen, dat is vlak bij ons in de buurt (en de beschrijving van je huis doet me aan dat van ons denken )
Hier 2 makelaars geweest maar die zaten 50k verschil! Morgen komt er een 3e.. We hebben eventueel ons volgende huis al gevonden maar is nog wel even spannend wie van de 2 nou gelijk heeft met wat ons huis gaat opleveren..