De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wow, dat is best veel in deze tijd!

W.b.t Quooker, wij hebben nu bijna 3 jaar de Grohe red. Bevalt prima en is een stuk goedkoper.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk eigenlijk dat wij misschien wel even helemaal niks aan dit huis zometeen gaan doen. Als ik kleine dingen aanpak dan wil ik waarschijnlijk over 2 jaar alsnog alles compleet nieuw en naar wens :oops:. Het is écht zonde om een gloednieuwe keuken en badkamer te gaan opfrissen of eruit te halen omdat het niet je eigen keuze zou zijn geweest. Bij een nieuwe kraan en gootsteen en kookplaat moet je ook maar net het geluk hebben dat het de juiste maten zijn. Het blad is natuursteen dus als het niet past; moet je het blad ook vervangen. Tsja, dan kan je net zo goed de kastjes mee pakken.

En stiekem vind ik het dus ook wel heel leuk om echt van project tot project te werken en dan de ruimte helemaal te strippen en alles naar wens te maken. zo deden we dat ook met dit huis en dat is erg leuk. Alleen met 4 kleintjes is het wel erg praktisch dat het nu instapklaar is en dat het niet hóeft. Kunnen we mooi even verder sparen en kijken wat we wanneer willen doen. En zitten we ook niet in de troep.

Ben zo enorm benieuwd ook hoe het schilderwerk straks zal uitpakken. Ben er voor de keuken en ik denk de living, hallen, toiletten en overlopen uit. Nu de slaapkamers nog..

3. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Wow, waar dan?! Wij wonen in een (grote) tweekapers met een WOZ waarde van meer dan een miljoen :roflmao:. Succes met verkopen!

4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.316
    2.680
    113
    Vrouw
    NB
    Haha wow bizar die verschillen... wij wonen in een tweekapper van 148m3 en 300m3 grond met een woz van 305.000 in een grotere stad in Brabant :p

5. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Gefeliciteerd! Veel biedingen zeg.

zeilbootje vindt dit leuk.
  6. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Hier 209m2 en 500 perceel in een top 25 duurste gemeente van Nederland.

Neskio vindt dit leuk.
  7. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wow niet normaal! Ik verwacht nul biedingen in de eerste week hoor. Maar goed een tussenwoning van 6,5 ton is het ook niet bepaald een koopje voor starters helaas.

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.774
    1.365
    113
    Nou lekker… de hoogste bieder heeft zich teruggetrokken. Ze vonden de wijk toch niet prettig genoeg. Sorry hoor maar WAT??? Bedenk dat dan even voordat je een bod doet? Bovendien wonen ze hier 3 straten verderop, dan weet je toch of een wijk prettig is of niet? Zucht.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.114
    17.123
    113
    Wauw, dat is zuur :(:(

En precies de reden dat ik in een soortgelijk topic laatst zei dat je écht moet nadenken voor je een bod doet. De verkopers zijn ook mensen….

Wat nu? Is er een vergelijkbaar ander bod?

10. MissXray

Dat hoor je dus gek genoeg steeds vaker volgens de makelaar. Koudwatervrees en dan dikke doei en verdwijnen.

Hier miste ze gisteren en extra kamer. Jup op de plattegrond had je dat kunnen zien toch? Die is er niet.

Syane, Sado en zeilbootje vinden dit leuk.
  11. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.774
    1.365
    113
    Nee helaas. De eerstvolgende bieder zat hier flink onder. Daar gaat de makelaar nu wel contact mee opnemen want we moeten toch wat…
    En idd zou het fijn zijn als mensen van te voren even nadenken over of ze écht interesse hebben…

12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar wij hebben ook wel eens gekeken bij een huis, we wisten dat we eventueel een extra slaapkamer miste maar we zijn wel met een aannemer gaan kijken of we die konden maken. Dus misschien hebben die mensen dat ook wel gedaan? Van een plattegrond kan je toch nooit zien of je van die ene slaapkamer of bijv. De zolder 2 kamers kan maken. Dat weet je echt pas als je het ziet (of gaat laten nameten).
    Wij wilde namelijk kijken of we de badkamer en kleine slaapkamer konden verwisselen en dan konden we later op de garage nog een slaapkamer erbij laten bouwen. Bleek niet te gaan, toen viel dat huis voor ons ook af. Want die kleine slaapkamer paste eigenlijk net een bed in en dan was het vol:o:

MissXray vindt dit leuk.
  13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.114
    17.123
    113
    Pfff, da’s echt rot….

Succes, hopelijk komen jullie toch op een fijne prijs uit!

zeilbootje vindt dit leuk.
  14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Wat super balen zeg! Waarom doe je een bod als je je zo snel weer terug trekt?
    Gaan jullie nu met dit lagere bod dan akkoord?
    Of gaat de makelaar proberen dat ze hun bod nog wat verhogen?

15. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.774
    1.365
    113
    Als ze nog interesse hebben dan gaan we daarmee akkoord ja. Maar ik wacht het eerst maar weer af!

16. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wat zuur! Ik moest wel echt even lachen toen ik je laatste zin las. Hoe kan je nou de wijk achteraf toch niet leuk vinden, terwijl je er zelf al woont?

MissXray vindt dit leuk.
  17. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Dit gesprek hadden wij vanmiddag ook, het is instapklaar, dus we gaan het even laten zoals het is.
    Huidige meubels erin, en dan eerst een tijdje ervaren en voelen wat we met dit huis zouden willen doen.

Ik kan altijd pas invullen wat ik met kleuren en spullen wil als ik er een tijdje woon. En het is idd met kleintjes wel even makkelijk zo:rolleyes:

18. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik heb een dajavu naar ruim 6 jaar geleden als ik je berichtje lees, maar onze muren zijn nog steeds wit en we eten nog steeds aan de zelfde tafel. :rolleyes:

Daantje3 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.092
    1.080
    113
    Tussen kijken en bieden zit natuurlijk nog een groot verschil!

Jess93, Neuzeke en Sado vinden dit leuk.
  20. MissXray

En hoe is het afgelopen? Ik vind het echt een gek verhaal dat je denkt ik doe een bod en dan binnen no time denkt nee toch niet.

Hier gisteren eind van de middag meerdere kijkers over de vloer gehad. Vanmiddag weer. Ik vrees echt dat wij de komende maanden in verkoop gaan staan. Wat wel meer huizen hier in de wijk doen, zo geen zin om elke keer mijn huis aan kant te houden voor alles wat nog binnen gaat druppelen.

Deel Deze Pagina