De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Wat zuur zeg. En lang geduld moeten hebben :eek:

julia80 vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou wij hadden al wel vaker berekend wat we ongeveer kwijt zouden zijn bij een bepaalde koopsom. Maar we waren op dat moment niet echt hard meer op zoek. Wel besloten dat er íets moest gebeuren een keer maar we laten ons absoluut niet opjagen.

Wij gingen zelfs kijken bij dit huis en waren van plan eerst geen bod uit te brengen omdat we de lasten gewoon niet comfortabel vonden wanneer je onze andere kosten (van het draaiende houden van een gezin met 4 kindjes dus) meeneemt. Maw: we waren niet bereid om minder te sparen per maand ;).

dus makelaar gebeld en gezegd dat we geen bod zouden uitbrengen. Toen kwamen we erachter dat de bank bij de berekening (want dat hadden we wel opgevraagd, gewoon zo’n oriëntatierapport) niet ons eigen geld had meegenomen. Inbreng eigen geld scheelt natuurlijk altijd.

Tsja, toen werd het wel anders en besloten we alsnog een bod uit te brengen (uiteindelijk voor 30 onder de vraagprijs geaccepteerd).
    Iedereen blij.

Wij hebben nu bij de nieuwe hypotheek ook met een schatting die behoorlijk ver onder de vraagprijs van onze huidige woning ligt gewerkt. Dan kan het alleen maar meevallen.

Aantal bezichtigingen staat nu op 10!

zeilbootje vindt dit leuk.
  3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Is nochtans geen ongebruikelijke manier van werken hier. Ik had indertijd mijn zinnen gezet op een huis. Kregen X dagen om een bod uit te brengen. Van de 10 mensen die een bod uitgebracht hadden, waren er 5 overgebleven die in een 2e ronde een bod onder gesloten enveloppe mochten uitbrengen. Heb het huis gemist met 502€ (op een totaal van 328K). Was écht zuur!

4. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Zeker niet slecht! De makelaar verwacht van 2 van de kijkers wel iets meer(2e bezichtiging of bod). Dus nu even afwachten en hopen dat er de komende tijd wat gebeurd. Of het nou bezichtigingen of biedingen zijn:)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij gaan trouwens van 129m2 woonoppervlak (inhoud 574m3) naar zo’n 200m2 (inhoud 740m3).

Qua perceel zelf leveren we er wel op in maar dat vonden we geen probleem. We zitten volledig vrij en hebben flink privacy, zowel in de tuin/veranda als op het terras boven het water. Dus dat vonden we belangrijker dan enkel een grote tuin, maar wel huizen rondom die vanuit hun slaapkamer in je tuin kijken.

Ik had 2 harde eisen wel: 5 slaapkamers en weer vrijstaand. En dat is gelukt :)

Daantje3 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Trouwens, hadden jullie dit ook? Ons huis is medio feb in de verkoop gegaan en sinds deze week bezichtigingen. Maar; ik ben ka-pot. Elke keer met de hele club verkassen, poetsen en opruimen, nadien weer flink dweilen en klinken afnemen etc. En dan dit dagelijks doen.. en dan elke keer maar allerlei spullen opbergen, de kinderen die voor m’n gevoel vooral niet te veel moeten viesmaken (er komen potentiële koooohooooopers)..
    Pfff. Ik heb er echt wel stress van en ben gewoon moe van alles. Niks voor mij dit trouwens..

Kolibrie2 en Havermout vinden dit leuk.
  7. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Zó herkenbaar! Elke avond de was nog wegwerken, want er mag nergens iets liggen. En inderdaad stofzuigen, dweilen etc. En dan alleen het idee al dat je uit je huis weg moet, daar werd ik enorm onrustig van.
    En het levert daarnaast bij mij ook behoorlijk wat stress op door de onzekerheid over of het verkocht wordt of niet. Ik ben nog steeds moe, ook al zijn de bezichtigingen al twee weken geleden!
    Sterkte!

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dit precies. En dan idd de wasmand die gebruikt wordt als producten opberger. En de wasmachine is momenteel tegelijkertijd m’n wasmand. Droger ook een soort van. En dan s ochtends in alle vroegte nog een rondje glassex doen, alles zo kaal mogelijk achterlaten.
    Mijn man zei gisteren: ik hoop dat we na de verhuizing echt een keer rust hebben. We zijn klaar met kinderen krijgen, wonen straks echt fantastisch, iedereen eigen kamer.. rust rust rust wil ik.

9. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ik word er ook echt chagerijnig van, vooral gister met het poetsen. Je moet alles zo goed bijhouden, en omdat we behoorlijk wat spullen moeten opbergen ben ik telkens alles kwijt:rolleyes:.

Een huis verkopen is echt heel erg vermoeiend. Ik heb dus ook besloten om vast geld apart te zetten voor een verhuisbedrijf straks, want daar heb ik echt geen zin meer in!

10. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Oh dat is een goed idee ja! Wij dachten nog alles zelf te doen, vorige keer ook gedaan. Maar ja, toen waren we 12 jaar jonger en hadden we geen kinderen. Plus we kochten veel meubels nieuw voor dit huis dus maar weinig te verhuizen. Maar als ik zie wat we nu een hoop hebben! Alleen al 4 grote bedden en matrassen, wat een gesleep!

Daantje3 vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Het was wel een klusje elke keer, ja, was ‘t gauw zat:rolleyes:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. MissXray

MissXray Niet meer actief

#572 MissXray, 24 feb 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2023
    Wij hebben “slechts” een week bezichtigingen gehad, maar ik was incl opruimen, stylen, schoonmaken echt aan het einde van mijn latijn en de kids ook. Elders logeren met ze, spullen kwijt want alles in kasten gepropt, deel in de gehuurde berging etc.

Kopers tekenen morgen of maandag, dus tot vrijdag in de stress tijdens de bedenktijd. Ja heel heel blij als het vrijdag is.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh nou herkenbaar. Wij zijn allemaal echt gewoon op. :rolleyes: Ik vind het ook sneu voor de kinderen. Met name de oudste want die krijgt er wel wat van mee. Ik zie gewoon dat hij ook echt weinig pit heeft.

14. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wij zijn een kleine 2 jaar geleden hierheen verhuisd, toen nog vader en broer ingezet als verhuishulp omdat ik zwanger was. En keren daarvoor ook altijd zelf verhuisd, maar ben er klaar mee. Ik pak de dozen zelf in, schrijf op wat er in zit, en dan mag iemand anders het zware werk doen:thumup:. Het is alleen niet goedkoop volgens mij:confused:

15. MissXray

Exact wat jij zegt. Hier zijn ze huizenverkoop moe. Ze zoeken hun spullen, willen lekker spelen en om eerlijk te zijn was ik zo moe dat ik ook niet echt een leuke relaxte moeder was de afgelopen drie weken.

Morgen gaan wij op vakantie, ik kwam er gisteren pas een soort van achter :oops:. Zo’n drukke tijd geweest. Wij besloten een maand geleden dat we nu echt wilde verkopen. Alles ging in sneltreinvaart.

Anyway als de bedenktijd voorbij is ontkurk ik de champagne. Lekker skiën en na mn vakantie lig ik huilend in bed, omdat ik hem stress dat we niks anders hebben :roflmao:.

consider, Nina Sanders en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. MissXray

Hier ook altijd zelf geregeld. Ik heb dus geen idee wat het kost. Ik denk dat ik er nu niet meer zelf aan ga beginnen. Vorige keren hadden we geen kinderen dus easy en alle tijd, maar ik zou nu ook zeggen fiks dit maar even voor ons.

Daantje3 vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    Geweldig dat het toch snel is gegaan! Hebben jullie de prijs gekregen waar jullie op hoopten? Wanneer moeten jullie uiterlijk het huis uit?

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    En respect voor steeds het huis gereed maken voor bezichtigingen. Ik was er ook zo mee bezig voorafgaand aan de foto’s en zag daar destijds best tegenop, gelukkig kregen we zoveel kijkers dat het een kijkmiddag werd. Dus hoefde het maar 1x!

Daantje3 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    Hoe gaat het nu bij jullie met de verkoop?

20. Havermout

Havermout Niet meer actief

Het is voor mij een reden om steeds te denken nehhh ook wel lekker dat we niks hebben gevonden nog. Echt geen zin om in combinatie met m’n drukke baan, 3 kinderen ook nog elke keer m’n huis schoon te maken, op te ruimen en iedereen overal onder te brengen. Het ideeeeee alleen al maakt me moe :roflmao:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina