De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hmm ik denk dat dat geen optie is qua planning. Dan gaat het wel erg door elkaar lopen. Ik denk dat ik eerst voor de vloer ga en dan schilderen, maar wellicht dat de plinten dan als laatste komen. :thumup: Komt goed. Ik heb er MEGA zin in. Heb van de week ook de vloerstalen binnen gekregen en het is zo mooi. We gaan ze nog in de winkel bekijken voor de definitieve keuze (op een groter oppervlak komt de kleur beter tot z’n recht). Ook de testers qua verf zijn onderweg :D

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dankjewel! :D:D:D Echt super blij. Ook voor de vraagprijs dus wat ons betreft helemaal happy!

3. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier weinig nieuws, zitten te wachten tot er weer leuk aanbod op de markt komt. Merk dat wachten lang duurt als je net je eigen huis verkocht hebt. Slaat nergens op natuurlijk, want we hebben nog een klein half jaar.

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.703
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben vandaag een bod uitgebracht :eek:

bluedrake, Nina Sanders, Syane en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Havermout

Havermout Niet meer actief

Wij kregen de sleutel en trokken die dag de vloer beneden eruit. Was zo gebeurd. Volgende ochtend gingen we daar schilderen. Ondertussen trokken we boven de vloer eruit en daar ook schilderen. En na het schilderen kwamen ze de vloer leggen. Het maakte nu er zoveel uit qua tijd heb ik het idee. En ik was er wel blij mee want het scheelt afplakken. In dit huis hebben we namelijk de vloer laten liggen en toch hier en daar wat spatjes die er tussendoor geglipt zijn :D

Maar het kan allebei dus het maakt niet zoveel uit. Wat je zelf prettig vindt.

Jess93 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Spannend! Op welk huis? Die met de keuring of die dure? Als ik het goed onthouden heb dan, haha

7. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wij wachten nog op ondertekening, vind het verschrikkelijk lang duren allemaal. Word er onrustig van:confused:

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.703
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die met de keuring :roflmao:

Daantje3 vindt dit leuk.
  9. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.703
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Snap ik. Je bent toch bang dat er toch niet iets misgaat ofzo.

10. MissXray

Maar jullie hebben toch al een week geleden verkocht? Waarom is er nog geen akte dan?

11. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Klopt, en die is er wel. Maar we kregen geen afspraak gepland voor ondertekening omdat zowel de makelaar als de kopers een drukke week hadden. Dus nu is het over gezet naar digitaal tekenen, en dat is toevallig nu net allemaal rond! Dus volgende week dinsdag zou het officieel moeten zijn:cool:

Bailey07, femkes, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben hem ook digitaal ondertekend vanwege drukke schema’s. Gisteren is de bedenktijd in gegaan en die eindigt morgenavond 24.00 :p

Daantje3 vindt dit leuk.
  13. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Huh? Dat mag wettelijk helemaal niet toch? Hoe zit hier 3 dagen in? Of hebben jullie dinsdag dan al getekend?

14. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.703
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag gebeld dat er een hoger bod was en ze daar mee door willen gaan. En er viel een last van mijn schouders. Ik had niet hét gevoel..

En toen stapte we vandaag het duurdere huis binnen en alleen in de gang had ik al het ja!! Gevoel en in iedere kamer werd dat meer en meer en meer.

Nu nadenken of we een bod willen doen maar dan moet het met voorbehoud van verkoop eigen huis.. en ik heb echt geen idee of mensen dat wel willen.

15. MissXray

Heel benieuwd! Ik zou persoonlijk in deze grillige markt niet akkoord gaan met deze voorwaarde. Vraag is hoe lang dat gaat duren en of de rente ondertussen ook niet door blijft stijgen. Dan wordt verkopen voor de hoofdprijs steeds lastiger als je koper toch afhaakt.

Sado vindt dit leuk.
  16. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Wat een mooi huis.
    Je woont overigens dicht in de buurt.
    Woon ongeveer 10 minuten van zwaag af.

Iemand1991 vindt dit leuk.
  17. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Oh spannend! Het hangt denk ik af van de animo voor het huis? En de haast die zij met de verkoop hebben? Onze verkopers hebben dit wel geaccepteerd, we hebben een redelijke termijn van 6 weken gesteld hiervoor, en houden de makelaar op de hoogte van alle ontwikkelingen.
    Ze hadden uiteindelijk weinig biedingen en wilden wel zekerheid, maar hebben ook de tijd. Dus als het mis was gegaan dan hadden ze nog tijd zat om verder te gaan met de verkoop. Huis is al die tijd ook te koop gebleven, zodat de makelaar nog een lijstje gegadigden kon samenstellen.

Maar is het niet een idee om eerst je eigen huis te verkopen?

18. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik denk dat die voorwaarde erg lastig wordt. Durven jullie de stap niet te nemen om het alleen onder voorbehoud van financiering te doen? Anders zou ik denk ik ook eerst je eigen woning verkopen en dan pas op zoek gaan naar een nieuwe woning.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel spannend vind hoor, dat we al een woning hebben en onze woning nog moeten verkopen. Maar ik zou het net zo spannend vinden om eerst ons huis te verkopen en dan maar hopen dat er een leuk huis voor ons beschikbaar komt.

19. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.703
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee dat is geen optie. Want de bank financieert maar 90% van je huis. En dan mis je gewoon 50k..

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    En een overbruggingshypotheek? Die hadden wij, obv een actuele taxatie.

Deel Deze Pagina