De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.127
    17.142
    113
    Dat ligt inderdaad aan jouw gevoel.
    Ik zie niet in waar ik je “enthousiasme rem”, 18 bezichtigingen is toch hartstikke mooi? Kan je toch tevreden mee zijn?
    Maar “bizar”, nee dat vind ik het niet. Bizar vind ik wat ik een enkele keer nog om me heen zien: tientallen nieuwe Funda likes per dag en een huis in <1 week verkocht.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.127
    17.142
    113
    Spannend! Kunnen jullie gauw bezichtigen?

Poeh, 8 ton voor een klushuis, kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt:eek: Mag ik vragen in welke regio je woont?

3. MissXray

MissXray Niet meer actief

Zie pb.

Huis staat nog steeds niet op funda en helaas ook nog niet op de vooraankondigingen waarin we meekijken. Hij moet er voor vrijdag op komen. Ik vermoed dat we volgende week pas kunnen kijken. Maar dat is prima. Vrijdag zetten we met de adviseur onze hypotheekaanvraag voor de zekerheid klaar. We gaan bieden zonder voorbehoud financiering dus we moeten alles ook echt al klaar hebben staan.

Sado vindt dit leuk.
  4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sinds vrijdag (en zaterdag op funda) dus nee:rolleyes::oops::roflmao:

Sado vindt dit leuk.
  5. MissXray

Bij ons geloof ik 11 bezichtigingen voor de eerste week en toen ook meteen verkocht. Maar die belden ook niet allemaal op de eerste dag moet ik zeggen.

Zijn jullie scherp geprijsd naar jullie mening of hebben jullie hoog ingezet?

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Beide :roflmao:
    We zijn het enige huis in de omgeving met 700m2+ tuin. Maar we hebben het huis niet voor minder dan wat het waard is erop gezet. We zitten er gewoon rond :) maar er is hier een makelaar in de buurt en die zet ieder huis minstens 30+k te goedkoop te koop.. dat hebben wij dus niet gedaan.

7. MissXray

Dan rustig even kijken wat er gebeurd toch. Heel benieuwd hoe de prijzen gaan ontwikkelen. Lees nu weer dat er een verdere daling van de prijzen komt. Maar eerst zien dan geloven.

8. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik kreeg deze doorgestuurd. Artikel in de telegraaf van vandaag.

IMG-20230322-WA0001.jpg

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.133
    12.106
    113
    Dan spreken jullie waarschijnlijk een specifieke doelgroep aan en dat zal minder storm lopen dan een tussenwoning in een woonwijk. Zijn vast genoeg kopers voor, maar ik kan mij voorstellen dat je iets meer geduld zal moeten hebben.

MissXray vindt dit leuk.
  10. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja is ook zo hoor, dat weet ik ook wel:o: maar als je dan hoort dat het ene huis na een week weg is en wij geen kijkers:oops:

Vooral in de lente/zomer gaat ons huis ook aantrekkelijk worden. Nieuwe foto's erop van de tuin in bloei en in de zon :) komt ook allemaal wel goed! Maar ik ben een doemdenker en zie dan alweer dat ons huis niet verkoopt :p:cry::roflmao:

11. MissXray

#791 MissXray, 22 mrt 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2023
    Nou…..in onze wijk staan er huizen maanden te koop soms hoor (ik vind ze ook veel te hoog geprijsd overigens) dus de verhalen over ieder huis binnen een week weg zou ik echt met een korreltje zout nemen.
    Wat je wel ziet met te hoog prijzen is dat als je eenmaal de eerste hoos gehad hebt en niemand doet een bod, dat het dan echt zeuren wordt. En dan verlagen ze in prijs, maar die eerste groep komt vaak niet terug.

12. MissXray

Featherr, zijn er inmiddels al aanvragen? Moest even teruglezen, maar jullie hebben gelukkig nog niets gekocht toch?

Iemand1991, jullie al verkocht?

Wat mij hier deze week opvalt is dat mensen momenteel heel snel schakelen. Bv binnen 4 weken al in prijs omlaag gaan. Dit gebeurde hier een paar maanden geleden nog niet, dan bleven ze gewoon maanden voor dezelfde prijs op funda staan. Ik zie nu huizen omlaag gaan die tegelijk met ons op funda kwamen dus echt woningen die recent te koop zijn gezet.

13. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Nee, nog niet gekocht. Wij hebben gisteren de eerste 3 bezichtigingen gehad. Vandaag nog 5, zaterdag 5 en dinsdag 6.

Wat jij zegt gebeurt hier ook inderdaad.

MissXray vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

dat zie ik hier ook, de oude buren van mijn ouders hebben hun huis 8 weken terug voor 899 erop gezet, na 4 weken al 850 en afgelopen week voor 775. Denk dat ze haast hebben.

15. MissXray

Denk dat mensen vooral zenuwachtig worden door het feit dat er mogelijk nog veel meer rentestijging aan komt. Je weet dan dat mensen echt geen rek meer hebben om een topprijs te bieden. Of het wordt aangewakkerd door berichtgeving dat huizenprijzen verder gaan dalen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.133
    12.106
    113
    @MissXray gaan jullie nou vandaag een bod uitbrengen? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.481
    6.094
    113
    Vrouw
    Ik zie idd weer huizen onder de 3 ton op Funda in onze regio te koop.

Hoop op goed bericht voor allen die nu hun huis te koop hebben staan!!

18. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nope, nog niks...

19. MissXray

Dat was de bedoeling, ware het niet dat het huis gek genoeg niet op de markt verscheen afgelopen week. Zitten dus nog steeds te wachten. Aanbod loopt wel goed op, ik denk doordat mensen voor de open huizendag in verkoop willen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. MissXray

Gelukkig heb je nog niets gekocht in ieder geval, dat haalt de druk er wel van af, maar begrijp dat je het liever anders had gezien.

Deel Deze Pagina