De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Mijn puber heeft mede door het kinderdagverblijf met bso aan de overkant van de straat een geluiddempende koptelefoon gekregen, ze raakte volledig overprikkeld van al het gekrijs als ze rustig wilde lezen met de balkondeur open

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Er gaat veel verkeer over ja. Het is wel een 30 zone, maar daar houdt lang niet iedereen zich natuurlijk aan.

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja, voor mij is het echt een grote dealbreaker haha. Er stond ook een huis naast onze school te koop en hoe handig het ook zou zijn geweest voor de oudste was dat gewoon echt geen optie. Voor nu moet ik dus langer meelopen maar ach, alles voor mijn rust :roflmao:

Omaaatje vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Erg persoonlijk en plaats afhankelijk dan dus of naast school een plus of een min is. Kan me tenminste voorstellen dat er ook verschil in beleving zit of het schoolplein alleen onder schooltijd toegankelijk is of na schooltijd ook als speeltuin/hangplek fungeert. Zou er zelf tenminste niet aan moeten denken dat de jeugd savonds naast mn huis bezig is terwijl het overdag wel gezellig is dat er in de pauzes kinderen spelen ;)

Sado vindt dit leuk.
  5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou hier begint het wel een beetje vervelend te worden nu :cry: bouwtechnische keuring laten doen en was allemaal goed. Wel wat kosten hier en daar maar niks heftigs.

Het begon met een radiatorknop die lekte. Als je hem opdraait lekt hij flink en dicht druppelsgewijs een paar druppels per dag. Toen een andere radiatorknop ook. Dus die moeten aangepakt worden :o: staan nu tijdelijk even bakjes onder.

Toen lekte de boiler in de keukenkast. Die blijkt kapot gevroren te zijn :cry: we denken dat toen de meneer die hier woonde overleed zijn zoon de kachel of helemaal uit heeft gezet of minimaal aan maar er zit een behuizing omheen in de keuken en hij wordt slecht warm. Dus het heeft gewoon gevroren in de keuken :o::cry:

En vorige week kwamen we er achter dat we lekkage op het dak hadden, lag water op zolder.. dus emmer eronder gezet en gister toen we echt even de tijd hadden het dak op gegaan en 1 tegel was gewoon kapot. Een heel stuk miste! Vandaag kwam mijn vader en zijn ze het dak opgegaan en het hout eronder is helemaal verrot :cry::cry: morgen kunnen we een nieuwe dakpan ophalen en nu hebben we het met een plastic zak eromheen opgelost..

Maar we lopen hier wel echt tegen dingen aan :cry: en nu? Er is een niet bewoond clausule omdat hij het huis heeft geërfd maar dit is echt al een veel langere tijd aan de gang dan een maand (of 2). Dan was niet heel het hout al weggerot.. dus verborgen gebrek? Of als hij zegt: "ik wist het niet" is het dan klaar?
    En hoe zit het met de bouwtechnische keuring? Hoezo heeft die dit niet gezien? De steen was echt gewoon helemaal kapot, de halve onderkant was eraf :eek:

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Dat kan natuurlijk. Maar ik zou verwachtem dat het dak wel gezien wordt bij een keuring.
    Hoe lang stond het huis leeg en hoe lang hebben jullie de sleutel nu?

7. MissXray

MissXray Niet meer actief

Oke een verrot dak gaat je een fortuin kosten. De vraag is of het dus alleen dat stukje is of veel meer van je dak. Bij ons is een deel van de pannen er af geweest om het dak te controleren tijdens de bouwkundige keuring, heeft hij dat wel of niet gedaan is de vraag. Wij hadden dezelfde clausule ivm een overlijden dus moesten ook echt een grondige keuring doen. De clausule is op zich wat het is: als er gebreken zijn dan weet ik dat niet. Punt.

Bij ons is de renovatie van ons huis begonnen. Van boven naar beneden helemaal gestript. Eigenlijk gaat het super voorspoedig. De aanbouw zit er aan en is waterdicht, dakkapellen er op, badkamer gaat er momenteel in etc etc.

Blijken de kozijnen vertraagd. Ben ik echt beroerd van, mijn vloer en keuken komen namelijk gewoon al. Moeten de kozijnen daarna nog komen. Mn huis zit achter dus dicht met planken en isolatie. We gaan over 2 weken het huis weer in en pas in januari komen de kozijnen. Ik hoop echt dat het afdoende is om het huis goed warm te houden en geen schade aan mn vloer te krijgen.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Had van het weekend appje gekregen van de huidige bewoners nav overdracht.
    Daarna even gevraagd of hij ramen boven wilde meten + plafondhoogte beneden. En het is maar 5cm hoger dan hier, had meer verwacht. Maar de gordijnen hebben 10cm zoom dus die kunnen waarschijnlijk lang genoeg gemaakt worden waardoor ze wel mee kunnen. Nu nog even wachten op 1 breedtemaat maar ik zie daar geen problemen, is meer moet ik er 2 of 3 stukken hangen (van de 4 die ik nu heb).

En in de keuken net nieuwe gordijnen, die kunnen ook mee, wel ook even vermaken.

Blij mee :D waren dure gordijnen (want we zouden hier toch nog lang wonen:rolleyes:)

Syane en femkes vinden dit leuk.
  9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    O wat een domper op de vreugde van een nieuw huis! Ik heb geen idee of je er iets mee kan, maar ik zou verwachten dat als je een bouwtechnische keuring laat doen dat je weet dat het goed is of wat eraan gaat komen qua onderhoud. Wie heeft de keuring betaald? Is het een bekend bedrijf of niet?

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Dat is handig! Wij hebben de gordijnen van de vorige bewoner overgenomen. En onze gordijnen laten hangen, konden er hier niks mee.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    In principe laten hun ook alles hangen maar ik vind lang niet alles mooi (deel is nog uit 2005 toen huis gebouwd werd, hadden hun ook weer gewoon overgenomen van die mensen). Dus als we dat kunnen vervangen met wat we hier hebben hangen, graag ;)

En wat niet past daar laten wij ook weer hier hangen. Ook met lampen, is ook nog deel van 8 jaar geleden toen wij ze overnamen. Die wil ik niet meenemen. De rest even kijken wat dan waar zou kunnen.

12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die man is in januari overleden en wij kregen september de sleutel.

Wij hebben hem betaald. En geen idee, ze stonden op een site waar je die bedrijven kon vinden. Dus wel een erkend bedrijf.

Voor nu zit het eruit dat alleen de plank eronder rot is. De dakconstructie met balken ziet er nog goed uit (van binnen). De vraag is dus wel een beetje wat we eronder vinden als die plank weggehaald wordt..
    Beter niet een verrot dak want dat is echt een flink bedrag waar we dan tegen aan hikken :cry:

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Staan online. En ik vind de kleuren zo slecht op de foto's :eek: veel te fel

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.122
    17.128
    113
    Mocht je een linkje willen delen, ben ik wel heel nieuwsgierig :)

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat is bij ons ook wel een beetje, al hebben we het meeste van kleur al opgeruimd. Maar voor jouw beeldvorming, de muur op onze slaapkamer is terracotta bruin. Lijkt op de foto wel bijna felrood. Ik ga er maar vanuit dat de meeste mensen wel door kleuren heen kunnen kijken en dat ze dan blij verrast zijn als ze het in het echt zien :D. En ik ga even spieken op funda ;)

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het wel echt een mooi, ruim huis @toch3. Het is dat ik weet waar jullie naartoe gaan verhuizen, anders zou ik niet snappen waarom je dit zou verkopen. Ik snap ook wat je bedoelt met felle kleuren, maar ik vind het zelf niet storend.

toch3 vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Gelukkig is het maar kleurverschil en in het echt beter (vind ik dan he:roflmao:). Acht de kans groot dat het toch opnieuw geverfd gaat worden dus wat dat betreft niet erg. Maar baal er wel van.

Het groen hebben we in 2 tinten, niet in 5 ofzo :p

Linda86 vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.127
    12.104
    113
    Ik ook @toch3:)

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Zeiden niet voor niks dat we hier niet weg zouden gaan:roflmao: maar de kamer en keuken zijn gewoon niet praktisch met 5 kinderen/pubers. Qua omgeving buiten en aantal slaapkamers had ik echt niet weggegaan hier

Linda86 vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.761
    18.875
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf eens gaan neuzen :roflmao: .
    Mooi huis en de kleuren zijn prima ( jij kan vergelijken met hoe het echt is, dat kan degene die funda bezoekt niet).

Deel Deze Pagina