De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Bedankt allemaal, mijn man zei idd ook al dat de makelaar vaak bloemen geeft aan beide partijen. Maar met lege handen aankomen voelt voor mij ook niet goed, dus ik ga voor allebei denk ik een pakketje halen bij de landwinkel.

Syane vindt dit leuk.
  2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben niks gehad en niks gehaald. De verkoper komt wel nog een keer kijken hoe we het huis hebben gemaakt, hij had het huis geërfd en had het er zichtbaar moeilijk mee. Dus heb hem uitgenodigd om eens langs te komen.

En we hadden zoveel gedoe met de kopers dat we niks hebben gehaald, niet over nagedacht ook eigenlijk. Voor mij was het contact met de (ver)kopers puur zakelijk, wij kochten iets van hun of zij kochten iets van ons. Meer niet :p

Sado en Linda86 vinden dit leuk.
  3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.158
    1.972
    113
    Nederland
    Wij hebben niks gegeven en niks gekregen :roflmao:

Na straks 5 maanden gaan we verhuizen! Badkamers worden as we speak betegeld. Zolder ( onze slaapkamer, inloopkast en badkamer ) moet nog worden gestuct, keuken geïnstalleerd die al klaar staat.
    En dan eindelijk klaar! We zijn gesloopt, klussen 24/7 naast onze bedrijven om maar het resultaat mag er zijn. Zoveel zin in, kerst vieren in ons nieuwe huis.

masami, Luna86, OliJul en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Nee, niet gehoord. Maar weekend over afwachten lijkt me wel normaal?

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja denk ik ook wel inderdaad. Wij hadden alle bezichtigingen begin van de week (t/m woensdagochtend) en hadden op woensdag alle biedingen binnen. Maar met een weekend ertussen zal het sowieso wat langer duren.

@Featherr nee groot gelijk, in jullie geval had ik ook niks voor de kopers gekocht.

@ClaireDeLune dat klinkt goed! Heerlijk dat het er bijna op zit.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Ja ik denk nu voor mezelf dat ik woensdag een ja of nee wil weten.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Hm 8 jaar geleden kregen we alleen de pen en fles wijn van de notaris.

Nu nog niet over nagedacht maar ik denk dat we niks meenemen

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben de eerste keer van de woningbouwvereniging gekocht, detweede keer speelde alles in coronatijd, dus we hebben elkaar bij de notaris niet gezien.
    Ik zou niks meenemen, het is een zakelijke transactie en ik zou volstaan met een handdruk en ze veel woonplezier wensen.

Linda86 vindt dit leuk.
  9. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    Waar wij het huis van kochten hadden een plantje in het huis neergezet met de overdracht. Dat vonden wij super leuk en hebben we vervolgens ook zelf gedaan met de overdracht van ons oude huis.

toch3 vindt dit leuk.
  10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben wel eens een taart gekregen van de makelaar. Wij waren in dit geval de kopers. En ook nog eens een lamp op batterijen. Die is enorm van pas gekomen met verbouwen. Mijn moeder heeft voor haar kopers de sleutels in een vogelhuisje gestopt en deze gegeven. Vond ik ook een leuk idee.

Syane en Linda86 vinden dit leuk.
  11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow dat is een goed idee! Zoiets ga ik doen voor de kopers, dan is het ook niet ongemakkelijk bij de notaris.
    Voor de verkopers wil ik sowieso wat meenemen, aangezien het niet alleen een zakelijke transactie is, maar zij ook ons nieuwe buren worden.

Sado, Prjbt en Catou vinden dit leuk.
  12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Zo herkenbaar, fijn hoor!

Wij kregen van de makelaar van het nieuwe huis een fles wijn. Van de vorige bewoner van ons huis een bos bloemen. Makelaar oude huis kregen we een fles bier met hun logo. Wij hebben een bos bloemen gegeven.

Linda86 vindt dit leuk.
  13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb meerdere huizen gekocht en nooit iets gekregen van de verkopers. Sterker nog, ik heb ze ook nooit gezien bij het tekenen bij de notaris.

14. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Dan heb je daarvoor gekozen denk ik? Overdracht notaris moest je of bij zijn of voor tekenen. Bij de makelaar tekenen hebben we bij het nieuwe huis online gedaan, en bij het oude huis bij ons thuis. Vond het laatste veel leuker. Was veel meer een momentje zo

Sado vindt dit leuk.
  15. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.110
    1.593
    113
    Ik heb destijds niks meegenomen voor de verkopers van het huis. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom. Het is gewoon een zakelijke transactie.
    De makelaar had toen wel wat iets in huis gezet als presentje, weet niet meer wat.

En van de hypotheekverstrekker kreeg ik de eerste dag een telefoontje dat er op hun kosten een pizza bezorgd zou gaan worden. Omdat ze wel dachten dat ik hard aan het klussen was en dit wel fijn zou zijn.

16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.362
    113
    Vrouw
    Wij hebben van de verkopers niks gekregen (behalve de kippen die achterbleven), van de verkoopmakelaar kregen we een tasje met meechandise van het kantoor (deurmat, beachbalset, frisbee, allemaal met logo).

Voor de koper hebben we ook niks gekocht, van onze verkoopmakelaar kregen we achteraf een tegoedbon voor een restaurant in ons oude dorp (waar ook hun kantoor zit), zodat we nog eens terugkomen..

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Ik vind dat vaak zo zonde van het geld. Alsof ik een deurmat met "makelaar X" zou neerleggen :rolleyes: ja misschien bij het zwembad als de tegels heet zijn maar nietin mn huis

femkes, olleke en Sado vinden dit leuk.
  18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij de notaris moet je zelf zijn maar hoef je niet tegelijkertijd te zijn. Of ze machtigen de notaris. Echt nog nooit akkerman aan tafel gezeten en ik heb nu 7 keer een huis gekocht.

En zeker niet bij de koopovereenkomst met de makelaar, dat is gewoon thuis of op kantoor bij de makelaar. Waren de verkopers ook nooit bij.

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.362
    113
    Vrouw
    Hij lag er even tijdens de verbouwing en ging daarna de container in inderdaad...

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Met verbouwen kan het inderdaad ook handig zijn :roflmao:

Wij kregen pennen (oke, dat vind ik wel handig) en een paraplu met hun naam erop. En dan ook nog best fel gele paraplu, valt goed op. Die ligt nog in de auto, komt misschien nog weleens van pas

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina