De huizenmarkt, hoe staat het ervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Half 2 dus bijna

Syane vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    En dan is er weer een hoofdstuk afgesloten. Het is wel gewoon goed bewoonbaar?

Linda86 vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Spannend!
    Ja precies, kan niet wachten totdat we de sleutel ingeleverd hebben :). Het is prima bewoonbaar gelukkig, we hebben alleen de overloop en het kantoor nog niet af En de keuken, maar dat wisten we van tevoren al. Alle slaapkamers en de woonkamer zijn klaar gelukkig.
    Bedankt! Het gaat eigenlijk boven verwachting, gelukkig! Hij voelt zich gewoon goed, alleen wat sneller moe dan anders, maar hij heeft stiekem nog best wel wat gedaan qua verbouwen/verhuizen. 6 februari moet 'ie weer gedotterd worden. Wel een rotdatum, want dan is het precies een jaar geleden dat mijn vader overleed en mijn moeder is dan jarig. Maar verzetten ging niet en op zich is het ook wel heel fijn als we dat achter ons kunnen laten.

Syane en toch3 vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Kijker was wel positief (man alleen, zijn vrouw woont in Frankrijk nog). Hopelijk volgt er reactie. Maar de makelaar zegt dat niet iedereen zo snel reageert als schippers :roflmao:

En hij belde net nog een keer dat hij voor donderdagmorgen ook een afspraak heeft gemaakt met andere mensen :D

femkes, Dubbelgeluk, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Top! :) En vandaag nog meer kijkers, toch?

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Zouden er 2 hebben maar 1 had afgezegd, willen toch in hun eigen woonplaats blijven

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Nou, om 11u weer een kijker. Het is gelukt om het huis "netjes" te houden :roflmao: als de kinderen naar school zijn weer even snel een rondje doen.

Van die van maandag nog niks gehoord maar moest volgens de makelaar ook niet snel reactie verwachten dus ik heb een klein beetje hoop (maar niet veel gezien hun achtergrond)

Linda86, Ysabella, Maan14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Vandaag openen alle kranten met een behoorlijke stijging van de huizenprijzen en de verwachting voor een forse stijging nog dit jaar. Ik verwacht dat er wel meer mensen nu tot sneller schakelen over gaan. Sommige mensen worden toch nerveus van dit soort berichten.

Sado en toch3 vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Makelaar is altijd zo positief he:roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  10. MissXray

Wanneer krijgen jullie de sleutel van het nieuwe huis?

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Tussen april en december, we moeten 2 maanden van te voor aangeven

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij zien sinds ongeveer een week wel verandering in de funda statistieken. Er klikken meer mensen door en er kijken er ook meer. En 2 dagen terug weer een aanvraag gekregen voor een bezichtiging. Na bijna 2 maanden niets toch weer leuk :)

Zara75, consider, toch3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. MissXray

Oh dat is een hele luxe uitgangspositie. Je hebt dus alle tijd om een koper te vinden.

Syane vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Klopt. Voelt ook erg fijn. December is puur gebaseerd op het papierwerk (hypotheek etc).
    De huidige eigenaars gaan emigreren "als de hond dood is". Ze hadden niet verwacht zo snel te verkopen. Die 2 maanden moet hun de tijd geven om wat te gaan huren, desnoods vakantiehuis.

Naar onze kopers toe is het "minimaal 2,5 maand na accepteren van het bod". 2 maanden termijn + 2 weken klussen (alleen muren verven waarschijnlijk). Maar zeggen hun 4 maanden dan hebben de bewoners van ons nieuwe huis ook meer speling. We hebben mondeling wel afgesproken dat ze het horen zodra we het weten en we niet specifiek wachten op de termijn

femkes vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Hier inderdaad ook meer bekeken. Zaterdag was een piek maar toen was het (nogmaals) gedeeld op fb, door iemand met 4500 vrienden.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Kijker van gisteren verwachtte ik dus niks van he, ondanks dat makelaar positief sprak. Maar 10 kinderen :eek: en ik wil hier weg omdat ik beneden te klein (door hokkerig) vind:roflmao: ze willen dan verbouwen maar ik betwijfelde of dat zou mogen (nok ophogen voor 2 extra slaapkamers).

Man was gisteren alleen, oppas was ziek. Maar vanmiddag komen ze samen:eek: ze hadden al dingen nagevraagd mbt verbouwen en blijkbaar was dat positief

Sado en femkes vinden dit leuk.
  17. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat klinkt goed! En wow, 10 kinderen! Dan is denk ik elk huis te klein :roflmao::roflmao:

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.095
    113
    Wellicht komen ze van heel klein. Hier is zoiets niet te betalen. Mijn schoonvader groeide op in een huisje van zo’n 80m2 met 1 meiden slaapkamer en 1 jongensslaapkamer en 10 kinderen:eek: ok andere tijden, maar toch! Ik ga duimen!

femkes vindt dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    De buurvrouw gaat gluren :roflmao: even kijken wat voor eventuele buren ze krijgen. Uiterlijk zegt niet alles maar geeft wel indicatie of ze "passen in het rijtje buren" :p

femkes vindt dit leuk.
  20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou op zich, ik zou het hier wel aandurven, wij hebben 5 slaapkamers en mogelijkheid tot een 6de waarbij er ook nog een douche en WC op zolder bijgebouwd zou kunnen worden. Beneden moet je een beetje creatief zijn, maar als er 10 kinderen zijn, dan zit er ook waarschijnlijk wat leeftijd tussen en dan zou ik wel een tafel willen waar iedereen gewoon aan kan zitten, maar zou ik niet perse een reusachtige bank hoeven omdat de tijd dat iedereen er gezamenlijk op zit waarschijnlijk beperkt is. Mijn kinderen zitten nu al bijna nooit meer samen op de bank namelijk.
    Maar goed, ik vind mijn 3 kinderen ruim voldoende als ik eerlijk ben.

Deel Deze Pagina