Bij de Mutsy Slider kun je de duwstang ook omzetten naar de andere kant en kun je de wielen ook vastzetten zodat ze niet meer zwenken. Vind het bij de Bugaboo zo'n raar gezicht met die grote wielen voor het is sowieso niet mijn smaak die wagen en ik vond de Mutsy ook veel degelijker er uit zien. Heb bij de Bugaboo het idee dat er heel snel iets kapot kan gaan. Heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij heeft em wel en die is er zelf enthousiast over. Ze wilde mij ook laten zien hoe goed en handig te Bugaboo was maar stond enorm te klungelen met alles. Dus vandaar ook mijn mening erover; het in- en uitklappen vond ik helemaal niet handig en alle handige foefjes (duwstang verstellen, beugel van de bak eraf halen) gingen helemaal niet zo handig en was een heel gepruts. Maar goed, nogmaals ik heb nog geen ervaring met kinderwagens, heb er alleen een hele hoop uitgebreid uitgeprobeerd in de winkel. Gewoon naar een winkel gaan en niet informatie vragen aan een verkopen maar zelf proberen. Ermee rijden (meestal is er in een winkel wel een 'parcours' waar je met de kinderwagen op verschillende soorten ondergrond kunt rijden), zelf in- en uitklappen, alle opties gewoon zelf proberen.
Nogmaals bedankt. We zijn een beetje verliefd geworden op die Mutsy Slider. Die heeft toch wel zo'n beetje alles wat we zoeken en is lekker licht. We denken ook nog aan de Mutsy Urban Rider, vanwege het gewicht (2 kilo lichter!). Iemand nog ervaringen met het verschil? En het merk Hercules kan ik nergens vinden... Heb je ook een website ofzo?
Voor bos en strand wordt aangeraden: bugaboo cameleon of urban jungle Bij bugaboo kun je twee wielen weghalen zodat je wagen sleept als het ware, zou handig moeten zijn op het strand? En ja kan dus wisselen welke banden je voor of achter doet (grote of kleine), zo zou bos goed bewandelbaar zijn....
Lijkt me heel comfortabel.....NOT! Als je ruw terrein hebt, is het het best met 2 wielen achter te rijden en 1 voor. Ik heb de UJ al eens mogen uitproberen op het strand; geweldig apparaat, rauscht overal doorheen!
Tsja, voor het strand handig, maar dit gaat gewoon om slechte rotwegen. Voor ons is stabiliteit (en ik denk ook luchtbanden) belangrijker!
Ik had voor mn eerste kindje een mutsy. Echt prima wagen, klapt makkelijk in, niet te zwaar etc. Maar wat een gedoe om de banden op te pompen! Dat is me niet nog een keer gebeurt! Er zitten dus auto-ventielen op.
Urban Jungle is echt geweldig op elk terrein. (Ik heb de duo uitvoering) Waarom moet ie per se licht zijn?
http://www.herqules.ch/index_de.htm Ik heb er wel 1 met schuimbanden, maar hier op de slechte wegen heb ik daar nog geen last van gehad. Hij gaat door sneeuw, over kinderkopjes, slechte stoepen en andere kleine Duitse veldweggetjes Het onderstel is 10 kg en samen met het liggedeelte is ie ongeveer 13 tot 14 kg
Omdat TS hem mee wil nemen in de trein. Hoe lichter hoe instabieler, dat is gewoon een feit! Hij is misschien wat zwaarder qua kilogrammen (11 kilo met kinderwageninzet) maar hij rijdt wel superlicht! Als je echt veel met het OV reist, dan is een UJ misschien niet zo handig, maar als je een echte all-terrain wagen wilt, dan zou ik er wel voor gaan!
Ja, ik weet het, het is een lastige combinatie. De wegen zijn hier echt rottig, maar we zullen wel moeten met de wagen, dus 4 (lucht)wielen heeft wel de voorkeur. Ik zie hier ook wel mensen met een driewieler met 2 wieltjes vooraan. Dat ziet er ook al steviger uit, maar voor m'n idee blijft het wiebelig. En inderdaad, we reizen minstens elke 2 maanden met de internationale trein naar Nederland en willen proberen dit ook met de baby vol te houden, dus de wagen moet binnen een paar minuten klein op te vouwen en in de trein mee te nemen zijn. Licht en handelbaar is dus ons devies wat dat betreft. De Mutsy Slider is tot nu toe nog ons nummer 1. Het is toch een combinatie, niet de allerlichtste (maar zeker niet zwaar) en wel heel gemakkelijk in 2 delen op te vouwen. Daarbij wel 4 luchtbanden en een stabiel geheel naar mijn idee. Ik ga die Urban Jungle even opzoeken, want die hoor ik wel erg vaak! En bedankt voor de website van Hercules, daar ben ik nog even mee bezig
Je moet ze echt even uittesten hoor en in- en uitklappen. Bij sommigen kan dat wel klein, maar ben je er wel een kwartier mee bezig! De UJ is in 2 handelingen opgeklapt. Een 3-wieler met 3 grote wielen ipv 2 van die kleintjes voor is stabieler dan 4 grote, probeer maar!
De Mutsy Slider is heel erg makkelijk in- en uit te klappen. Wij hebben diverse wagens geprobeerd in de winkel (zonder verkoper want die hebben er handigheid in). De Mutsy Slider is echt heel simpel met in- en uitklappen, lukte ons meteen toen we het de eerste keer probeerde.
Ik neem de UJ altijd mee in de trein, en dan ook nog de duo versie. Ik klap 'm niet in want ik laat de kinderen er gewoon inliggen. En je kunt 'm heel makkelijk inklappen hoor.
Ach ook met het openbaar vervoer is een UJ best te doen hoor, wij doen het zelfs met de duo uitvoering (wij hebben ook geen auto, wonen ook in het buitenland en reizen veel met de trein naar familie in NL)
Nou, wel een idee om te onthouden dan in ieder geval. Ik zie ze hier regelmatig nu ik er op let, dus zeker qua stabiliteit zal het dan zeker goed kunnen. Ik ga in de winkel het in- en uitklappen even oefenen en proberen bij zowel de UJ als de Mutsy Slider, en dan zien we wel!
Ik zeg dat de UJ juist heel makkelijk in- en uitklapbaar is, maar het gaat ook om de ruimte in de trein: ik heb soms al moeite om m'n vouwfietsje mee te nemen in de trein en die moet dan op het balkon blijven staan met dubbelslot. Kennelijk zijn de treinen in Zwitserland heel makkelijk toegankelijk en heel breed, want hoe kom je anders met een duo UJ in de trein, met de kinderen er in? Dat lukt hier niet hoor!
Nee, met een duowagen kom je er hier ook niet tussendoor. Daarbij moet de wagen in het bagagerek of de extra bagageruimte liggen, aangezien we meestal gereserveerde plekken hebben. Je kunt dus niet gemakkelijk op een ruimere plek gaan zitten. Anders zou je een extra plek moeten reserveren + betalen voor de wagen. Het idee is dat dat dan niet hoeft met een goed inklapbare wagen. Iemand een idee hoe het inklappen van de Mutsy Slider gaat met het wandelwagen gedeelte? Op de website staat het alleen met de baby-bak zeg maar, maar dan neem je de duwstang er mee af (wat het overige deel trouwens erg veel kleiner lijkt te maken!). Is hij nog steeds zo klein te maken met het wandelwagen gedeelte? En nog een vraag, kan die baby-bak (hoe heet zo'n ding nou ook alweer?) ook opgevouwen/kleiner gemaakt? Het lijkt namelijk wel zo, aangezien je de bekleding ook kunt wassen en dan alleen dat onderstel hebt... Is meer voor eventuele drukte in de trein, waarbij we de baby in de draagdoek mee kunnen nemen.