Draagbak kun je niet kleiner maken hoor. De mutsy is een stuk breder dan bijv. de bugaboo en ook zeker niet zo klein als hij in elkaar zit. Hier op sites qua stabiliteit negatieve verhalen over de mutsy gelezen. Dit in tegendeel tot de bugaboo. Vrienden van me hebben de mutsy. Op zich lijkt het me een prima wagen maar ik vond hem niet echt stabiel en groot inklapbaar en breed. Onze eis was zo smal mogelijk in verband met bergruimte. Bugaboo is volgens mij smalste. En super handig in gebruik qua inklappen. Vrienden met mutsy moesten wielen eraf halen om hem in auto te laten passen. Lijkt me niet echt handig als je met de trein aan het reizen bent. Succes met je keuzes. Volgens mij moet je lekker in de winkel gaan vergelijken. Ieder heeft toch een eigen mening en voorkeur, zoals je ook wel kan lezen.
Wij vonden de Bugaboo juist een stuk minder stabiel dan de Mutsy en helemaal niet handig met inklappen zo zie je maar dat de meningen verschillen. Bij de Mutsy gaat het inklappen met het wandelwagenzitje hetzelfde als met de kinderwagenbak. Dus het zitje haal je met de duwstang van het onderstel af en het onderstel klap je dan dubbel. Overigens hebben wij in de winkel gevraagd welke wagen het meest compact in te klappen is en toen zei ze de Mutsy Slider en de Quinny.
Hebben je vrienden de Mutsy Slider of een ander model? De slider is namelijk een heel ander model en klapt heel anders in dan de andere modellen van Mutsy.
@Gentle, in de trein van Hannover naar Amersfoort (als je die neemt) is een moeder-kindcoupe. Je hoeft dan je kinderwagen niet in het bagagerek te stouwen. Naast de moeder-kindcoupe is trouwens plaats voor een kinderwagen. In de ICE weet ik het niet. Maar je zou het even bij DB kunnen navragen.
@Chebu, nee wij nemen de ICE Köln-Arnhem en daar is inderdaad wel zo'n coupé voor kinderen (daar zit dan een bank in, zodat je meer kinderen kwijt kunt). Of we daar zouden kunnen zitten zonder meer te betalen dat weet ik niet, maar kan ik navragen. Bedankt! Verder gaan we volgende week bij de Prenatal even oefenen. De Mutsy Slider is in ieder geval compacter op te vouwen dan de Bugaboo en ook gemakkelijker heb ik het idee (omdat die stang er af gaat en je dan 2 delen hebt). Ach, we gaan wel eens even prutsen. Bedankt allemaal!
De Bugaboo heeft harde wieltjes aan de voorkant, dus dat wordt hem hier niet. Die bak is wel handig, dat je die kunt opvouwen. Ik ben benieuwd wat we daar bij die Mutsy nog mee zouden kunnen. Of mijn ouders moeten geld over hebben en helemaal onder de indruk zijn van die Bugaboo, maar mijn ouders kennende wordt het al lastig om ze er van te overtuigen dat we graag een Mutsy willen...
Wij gaan waarschijnlijk voor de Easywalker qtro. Rijdt echt heel fijn! Gewicht weet ik niet. Groetjes, Jenneke