Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over speentjes bij borstvoeding maar ik heb het idee dat het voor ons meisje best fijn kan zijn. Ze wordt vaak wakker om alleen even te sabbelen om dan weer in slaap te vallen. Dat gesabbel is nou niet echt ideaal voor mijn tepels en vroeg me dan ook af of een speen misschien uitkomst kan bieden. Ik heb al een paar keer een speentje geprobeert maar die spugt ze meteen uit dit waren Bibi spenen en de Difrax spenen (nou wat ze daar allemaal mee doet is helemaal levens gevaarlijk). Nu zag ik op internet de; - natural flex fopspeen ortho nuby 6+ mnd en de - Natural flex speen vlinder nuby 6mnd+ Heeft er hier iemand ervaring met deze spenen bij borstgevoede speenweigeraars ? Alvast bedankt!
Geen ervaring met die spenen eigenlijk. Heb hier wel een speenweigeraar. De enigste speen die ze ooit heeft gepakt een weekje ofzo, was de MAM speen. Die kun je bij de etos kopen. Was echt de enigste speen die ze toen wilde. En ook dat was snel over.
Dan ga ik daar ook nog eens naar kijken. Het is niet dat ik van haar een spenen baby wil maken, voor in bed denk ik dat zij het wel heel fijn kan vinden omdat ze echt wil "sabbelen" als ze wakker wordt en dan eigenlijk weer verder wil slapen. Met het gevolg dat als er geen tiet in de buurt is mevrouw overstuur raakt en dus ook klaarwakker Vandaar opzoek naar de ideale speen
Nona krijgt voll BV en speent wel regelmatig. Dat hebben ze haar 'geleerd' op couveuse om haar zuigreflex te stimuleren. Ze heeft een grote zuigbehoefte dus ik geef haar maar een speentje, doe ik dat niet dan zuigt ze wel op haar vingertjes ofzo. Ik gebruik gewone speentjes van Bibi.
Hier wel hoor! Ik wilde al een topic openen hoe ik haar een speen kon aanleren. Ze gebruikt nu mij als speen, word er soms helemaal kriegel van. Savonds kan ik soms om de kwartier naar boven, omdat ze wat in dr mond wilt, eerder wilt ze niet slapen! Ze heeft dus nog steeds onwijs veel zuigbehoefte. Nu hebben we gewoon een normale dental bibispeen, maar die gebruikt ze alleen als bijtring (en dan bijt ze op het schildje zeg maar) Ze snapt het principe geloof ik niet haha.
@Wendyp: En dat is dus precies hetzelfde als wat Jamila doet, ze zit ook telkens op dat schild te kouwen :-S, maar aan mijn vinger sabbelen wil ze dan weer wel..... Vandaar dat ik dacht dat misschien deze spenen wat zouden zijn voor mijn meisje, en wellicht ook voor jullie meisje .
Nee wou ze maar aan mijn vinger sabbelen. Ze wilt er wel in bijten haha. Heb je toevallig een link van die spenen? En wat maakt die spenen anders dan de andere?
Hahaha ja bijten is hier ook favo maar vind mama niet leuk met dr twee kleine scherpe voortandjes . http://www.hetrietje.nl/ Vervolgens links onderin: -Voeding en Verzorging -Op het logo van Nuby drukken -Spenen en fopspenen En dan naar beneden scrollen tot je bij de spenen bent. Volgens de omschrijving: "De speciale constructie imiteert de natuurlijke beweging van borstvoeding" Vandaar dat ik benieuwd was of dit echt bij borstvoedingskindjes werkt
Hier een mannetje die ook de speen weigerde; maar wat je nog kan proberen: speen in de mond en dan er zachtjes mee bewegen en als ze hem dan vastzuigt er even zachtjes op blijven tikken met je vinger... zo immiteer je de borst ofzo... trouwen Aventspenen werken hier ook prima; heb ze laatst heel goedkoop gekocht bij trekpleister: 2 voor 1,50 ze kosten normaal 7,50 voor 2 Difrax wil hij hier echt niet: nu bibi en avent wel...
Mijn neefje heeft deze spenen gehad. Hij was ook een bv kindje (15 maanden) en had de nuby. Hele fijne spenen. Ik had ze voor de zekerheid ook in huis gehaald, maar Dean is een duimelotje!
Kun je die spenen ook ergens in de winkel kopen? Ik zie het wel zitten om het te proberen, maar als ik het via die site koop, moet ik 6,20 verzendkosten betalen, vind ik toch nogal duur voor een speen van 3,80.
Volgens mij verkopen ze deze bij de kruidvat maar weet het niet 100% zeker. Zodra ik in de stad ben ga ik eens kijken of ze ze ergens verkopen en ga ik het ook maar eens proberen, mocht ik weten waar ze verkocht worden laat ik het hier weten!
Tobe weigerde de speen van difrax, maar die van bibi vond ie wel heel prettig! En ik heb nooit wat gemerkt van de tepel-speenverwarring. Hij legde daarna nog steeds heel goed aan. En die speen is echt een uitkomst want hij heeft een enorme zuigbehoefte. Zonder die speen is ie veel huileriger. Ik krijg hem echt direct stil met dat ding.
MerleQ; En dat is wat ik ook hoop om te vinden voor ons meisje, ik zou het nu toch wel fijn vinden als ze een nachtje door gaat slapen. (We hopen stiekem dat als ze doorslaapt ik misschien weer een cyclus ga krijgen). De spenen van Difrix, Bibi en Avent hebben we geprobeert maar allen zonder succes...Vandaar de hoop dat deze speen wat voor ons kieskeurige meisje is
hebben ze daar ook fopspenen van? Eigenlijk nog niet aan gedacht/geprobeert al wist ik wel dat de flessen voor veel booby kindjes een uitkomst is. (De fles drinkt ze trouwens wel uit een avent speen) Ga ik ook eens naar kijken, bedankt voor de tip iniedergeval!
Ik heb nog ff gegoogled, heb hier een aantal sites: http://www.kinderwebwinkel.nl/closer-to ... ts_id/1434 http://www.tommeetippee.be/listproducts ... /subcat/9/ Ik heb ook eerst difrax en bibi gebruikt maar vond het niks. Deze zijn iets zwaarder waardoor het ook meer een "borstgevoel" geeft en net ff wat groter.
Ik heb vandaag het speentje gekocht van Nuby en we mogen niet te vroeg juigen maar ze ligt nu in bed met haar speentje en heeft totaal niet gehuild en is lekker is slaap gevallen! Wellicht dus echt de ideale speen! Heb hem overigens gekocht bij de kruidvat voor euro 3.19