Ik wil niet kiezen.

Discussion in 'Borstvoeding' started by B en N, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik vind het echt heel erg moeilijk, borstvoeding gaat super en de kleine vind het heerlijk.

Misschien iets te heerlijk ze dringt namelijk nog minimaal 8x per dag.
    Het dilemma waar wij echter mee zitten is dat we heel erg graag een tweede kindje willen, maar een cyclus is in geen velden of wegen te bekennen.

Eigenlijk wil ik niet stoppen met borstvoeding zodat ik zwanger kan worden, maar daarin tegen was onze wens dat er max 1,5jaar tussen onze kindjes zou zitten.

Inderdaad onze wens, want ookal heb ik weer een cyclus dan weet ik natuurlijk nog steeds niet zeker of zwanger worden net zo makkelijk gaat als bij Jamila.

Maar zoals het er nu naar uit ziet gaat het nog lang duren voordat ons meisje besloot de stoppen met drinken....

Het liefste zou ik blijven voeden tot dat Jamila zelf besluit te stoppen maar dat betekend dat er nog geen bruzsje aan zit te komen...

Af en toe dacht ik om dan overdag over te stappen op opvolgmelk en sochtends en savonds de borst te blijven geven, maar eerlijk gezegd wilde ik liever helemaal geen opvolgmelk geven...

Wat nu...

Wij kunnen niet kiezen we willen niet kiezen, we willen en volledig borstvoeding geven en zwanger worden ;)..

(En dan zou mijn moeder zeggen; Je wil staat achter de deur...zucht :()

2. Alita

Alita Niet meer actief

Maar met je cyclus bedoel je menstruatie, want je kunt gewoon een eisprong hebben hoor. Heb ik hier ook en niet meer ongesteld geweest.
    Je gebruikt verder geen anticonceptie? Probeer het eerst eens met een ovulatietest, en als het te lang duurt nou dan moet je toch een keuze maken. Maar je kunt bv geven en zwanger worden, daar hoef je geen menstruatie voor te hebben.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ben ik dan echt zo "dom" geweest dat ik dacht dat je alleen maar zwanger kon worden als je een menstruatie had, want dat dacht ik echt! ](*,)

Ik gebruik inderdaad verder geen anticonceptie.

Maar is de kans ook niet kleiner dat je zwanger wordt als je geen menstruatie hebt of staat dit echt helemaal los van elkaar? (voel me echt een beetje dom nu ;) :oops: )

Ik ga denk ik maar eens zo een ovulatie test halen, al heb ik geen idee hoe die dingen werken :p

4. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Gevonden op Borstvoeding.com:

De kans om zwanger te worden is minder dan twee procent als:

- je nog geen menstruatie hebt gehad (een beetje bloedverlies 56 dagen na de bevalling is normaal); <Heb ik dus niet gehad>
    - je geen bijvoeding geeft en niet meer dan vier uur tussen twee voedingen laat en 's nachts niet meer dan zes uur. <Geef wel bijvoeding maar er zit niet meer dan vier uur tussen twee voedingen>

5. Alita

Alita Niet meer actief

Nee je menstruatie en eisprong staan los van elkaar.
    Ik slik nu met de bv een minipil omdat ik nu nog niet zwanger wil raken.

Voel jij je eisprong nooit? Ik wel en weet ook daardoor dat ik een eisprong heb. Maar het kan best zijn dat je geen eisprong hebt hoor.
    Zoek eens wat op het internet, kan je mischien ook helpen, of vraag het aan de verloskundige hier op het forum.

Ja die ovulatietesten is net als een zwangerschapstest die geeft aan of je een eisprong hebt of krijgt, alleen is het nu wat moeilijker aangezien je geen menstruatie hebt.
    Weet niet of hier nog meer mensen met die ervaringen zijn. Ik kan je daar eigenlijk niet zo goed mee hepen want ik heb nooit een ovulatietest gebruikt.

Stel gewoon eens de vraag over bv en zwanger worden daar krijg je waarschijnlijk genoeg reacties op.

Succes!

6. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik heb mij eisprong (helaas) nog nooit gevoeld.

Ik zal inderdaad nog even afwachten of ik hier nog wat reacties op krijg en anders open ik van de week een nieuw topic.

Iniedergeval bedankt voor je antwoorden! (heb toch weer een beetje hoop ;))

7. Alita

Alita Niet meer actief

als je hier bij "zoeken" bv en zwanger worden intoetst lees je ook van alles, lees net zelf dat je beter kunt temperaturen. Is ook iets makkelijker dan ovulatietesten aangzien die je een hoop geld kunnen gaan kosten.
    Als je temperatuur omhoog gaat dan zit je eisprong eraan te komen.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb je hier nog wat aan ?
    Op www.borstvoeding.com en www.eurolac.net staat ook het een en ander uitglegt over bv en vruchtbaarheid.

Je kunt natuurlijk ook altijd overwegen om gedeeltelijk af te bouwen en te kijken of daardoor je cyclus weer op gang komt. Is wat minder drastisch dan gelijk helemaal stoppen.

9. Alita

Alita Niet meer actief

succes meid!

10. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Dank jullie wel!

We gaan eerst een maandje of twee tempen om te kijken of er een eisprong is, als die er is gaan we aan de hand van ovulatietesten proberen zwanger te worden.

Als er geen eisprong is moeten we nog even goed afwegen wat we dan doen, misschien zoals Nemo zei minderen om te kijken of de boel dan weer op gang komt.

Zou het heel jammer vinden om te moeten stoppen met borstvoeding maar zou ook wel heel graag weer zwanger willen worden.

Wat een dilemma's ;)

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zou zeggen, je bent nog superjong (niet dat je biologische klok al luid tikt) en wat is nou een paar maandjes wachten? ;)

12. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    @appeltje: Haha nee die tikt gelukkig nog niet ;)

En nee inderdaad het zou geen ramp zijn als we nog even moeten wachten, maar zowel mijn partner als ik zouden het super vinden als er niet te lang tussen onze kindjes zit. Daarbij hebben we nu weer echt die zelfde kriebels als we hadden toen we zwanger wilde worden van Jamila.

Begrijp me niet verkeerd hoor we zijn gezegend met 1 prachtig mooi lief kindje en de meest gelukkige ouders van de hele wereld ;), maar zouden ons geluk gewoon graag uitbreiden. En dat mag van ons best snel gebeuren, zeg maar :)

13. Alita

Alita Niet meer actief

Maar wat ik me nu net afvroeg he...
    Is puur mijn mening he, ik zou wel even geen bv willen geven voordat je weer begint aan een tweede.
    Ik vindt het ontzettend knap dat vrouwen bv geven óók nog eens terwijl ze zwanger zijn en dan ook weer als de tweede baby er is.
    Ben je een paar jaar lang alleen maar bv aan het geven?
    Voor mij persoonlijk zou ik dat niet willen.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik vind borstvoeding geven 1 van de mooiste dingen die er is, van mij mag Jamila ook nog lekker komen drinken samen met haar broertje of zusje als die er komt ;).

Ik heb voor mezelf gezegd zolang het kind niet ouder is dan 2 jaar mag het van mij lekker bij me drinken :).

Ik heb eigenlijk helemaal niet zoiets van ik zou wel even zonder willen, het enige wat ik best even niet zou willen doen is kolven maar goed dat hoort en nu eenmaal bij en went ook wel :)

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik moet je wel bewonderen dat je zo snel opnieuw zwanger wil worden 8)
    Ik voel een brok in mijn maag alleen al als ik terugdenk aan mijn zwangerschap....... En aan de gebroken nachten momenteel :(

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Feitelijk kun je inderdaad zoals cindy24 zegt wel een eisprong hebben terwijl je cyclus zich nog niet hersteld heeft, maar feitelijk is het wel meestal zo dat zolang je menstruatie nog niet op gang gekomen is,je ook geen eisprong hebt. Het hebben/krijgen van je menstruatie is 9 van de 10 keer het gevolg dat er wel een eisprong heeft plaatsgevonden, maar geen bevruchting, waardoor het slijmvlies wleke zich heeft gevormd in de tussentijd weer word afgestoten.

Ik zou inderdaad eerst dmv ovulatietesten(kleine investering tov stoppen met de bv) kijken of dat ook voor jou zo geld. Immers stellen ze dat je zolang je bv geeft je beschermd bent tegen een eventuele nieuwe zwangerschap mits je bepaalde regels in acht neemt, en 1 van die regels is dat je full time bv geeft en er niet langer dan 4-6 uur (eenmalig) tussen zit. Zolang jij nog op zoveel voedingen per dag zit blijf je dus binnen dat tijdstip wat niet wegneemt dat het onmogelijk is, maar ik zou het wel in gedachten houden.

Je hebt eigenlijk 2 keuzes, of bv afbouwen of kijken dmv ovulatietesten of jij tot de gelukkige behoort die ondanks fulltime bv toch een eisprong hebt ;)

Ik begrijp de reacties van dat je jong bent en je biologische klok nog niet tikt, maar ik begrijp ter dege dat jij er niet al te lange tijd tussen wilt hebben voor jullie een tweede mogen krijgen.

Mijn advies is dan ook hetzelfde als die van cindy en dat is simpelweg kijken of jij ondanks fulltime bv toch een eisprong hebt, mocht dat niet zo zijn, kun je altijd nog afbouwen

Succes meid

17. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hey meid,

Hier precies hetzelfde.... Nu is het bij ons zelfs nog wat korter geleden dat ons meisje is geboren, maar het kriebelt alweer zo!
    Stiekem hoop ik dat als ze over anderhalve maand met fruithapjes e.d. begint, mijn cyclus weer op gang komt. Maarja toch wil ik wel blijven voeden en zullen er met de fruit/groente hapjes hooguit 2 borstvoedingen afgaan in het begin denk ik?

Het lijkt mij ook zo leuk om kort op elkaar ons 2e kindje te mogen krijgen!

Ik vraag me wel eens af of er geen trucjes zijn om de cyclus weer op gang te krijgen. Ik heb wel eens wat gelezen over monnikspeper dat dat de cyclus op gang brengt en korter zou kunnen maken. Maar geen idee wat het nog meer zou doen en of dat gevolgen kan hebben voor de BV..

Toch hoor je ook wel weer regelmatig dat vrouwen ondanks de borstvoeding toch zwanger worden......er is dus hoop :D

Groetjes Bibi

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gemiddeld worden vrouwen na 14 maanden voor het eerst weer ongesteld tijdens BV. Ik heb ook lang nog op zeker 6 voedingen gezeten. En ben begin jan (ruim een jaar na Mirre's geboorte) weer ongesteld geworden (en door tempen denk ik te weten net een eitje te hebben gelegd).

Ik zou persoonlijk wachten tot je kindje 1 is. Dan eventueel overdag de voedingen wat afbouwen en kijken of je cylcus weer op gang komt.

Verder snap ik je heel goed. Hier kriebelt het ook al een tijdje ;) (maar vind het ook gek om mn bestaande kindje iets te ontzeggen voor een kindje dat er nog helemaal niet is ... voor mij persoonlijk dus ;))

19. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daar ben ik het wel mee eens.... ik zou ook niet om die reden gaan afbouwen op het moment... maar dat neemt de kriebels niet weg ;)

Share This Page