Dochter 2,5 jaar 3 dagen koorts, wanneer zorgelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Skye, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn dochter van 2,5 heeft sinds maandag koorts, gisterochtend had ze gewoon normale temp, maar gisteravond weer 39,8. Vanmorgen was het 37,5, maar haar normale temp als ze net uit bed komt is eigenlijk altijd zo rond de 36,3. Dus die 37,5 is voor haar doen aan de hoge kant en een teken dat hij binnen een uur weer verder oploopt naar echt koorts.

Vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken?? Mag het wel een dag of 4/5 doorgaan zo, of moet ik echt naar de dokter als de koorts er morgen nog steeds is. Ze is er ook verkouden bij en erg veel hoesten.

Ze is overigens wel heel normaal qua gedrag, dus niet hangerig en sloom ofzo!

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    #2 Kari37, 21 dec 2011
    Laatst bewerkt: 21 dec 2011
    Als de koorts vandaag weer oploopt tot boven de 38 graden dan zou ik even naar de dokter gaan.

Ben toevallig afgelopen zondag om dezelfde redenen (verkouden, koorts en hoesten) met mijn dochtertje naar de dokter geweest (20 maanden) en daar hing een brief opgeprikt dat wanneer de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt de dokter geraadpleegt moet worden.

Voor de koorts heb ik Dalsy gekregen (een vloeibare variant van Ibuprofen) die ik moet toedienen boven de 38 graden koorts. Verder een hoestdrankje en mijn dochtertje knapte zienderogen op.
    Ik ben ook niet iemand die snel naar de dokter loopt maar soms is het echt beter dan lang door te tobben.

Succes en beterschap met de kleine.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ok dank je wel!!! Wacht vandaag nog wel even af en anders morgen naar de dokter!!!

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Volgens mij gaat er een soort van virus rond! Hier in de omgeving heel veel kindjes met deze symptomen.
    Wat jij beschrijft is hier net zo!
    Mijn oudste ineens gisternacht 39,9 gr koorts. Gister de hele dag tussen 38 en 39,5 maar ik merkte niks aan haar. Ze was heel actief, had alleen rode wangen. Vandaag ook 38+ maar heel vrolijk.
    En ze heeft ook een hele nare hoest en is verkouden.

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik heb altijd geleerd dat je je pas zorgen hoeft te maken als je kind drie dagen achter elkaar 's ochtends al begint met koorts. In jouw geval is er s ochtends wel sprake van verhoging, maar nog geen koorts. Ik zou me nog niet al te druk maken. Wel in de gaten houden natuurlijk. Maar een griep oid kan bijv al snel vijf dagen duren... Beterschap hoor!!

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als het om de kinderen gaat bel ik altijd voor de zekerheid als ze 3 dagen rond de 39 koorts hebben. Ook als het 's morgens goed is en 's middags steeds oploopt. Beterschap.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Nu net voor het slapen gaan had ze 40.1
    Ik maak me nooit zo snel zorgen (daar heb ik manlief voor haha), maar ze heeft nog nooit zo lang koorts gehad eigenlijk! En nu met de kerstdagen ed, heb ik niet zo'n zin om straks toch bij een spoedarts te zitten. Kijk morgenochtend even aan hoe het dan is en dan ga ik toch maar even bellen. Kijken wat de dokter zegt, en als hin het niet nodig vinden om te komen, dan weet ik dat in ieder geval!!

Deel Deze Pagina