Omdat er nog wel eens wat topics met vragen over zijn, en ik na een paar dagen het vorige topic dan weer kwijt ben , hier een centraal topic. Misschien kunnen we hier een sticky van maken, mods? Mijn vraag: wat doe je als je kind geen luier aan wil? Julia loopt soms een poosje zonder luier, maar weet nog niet goed wat plassen is enzo. We staan nog aan het begin Maar goed, ik vind het na een half uurtje proberen en opletten wel weer prima en dan vraag ik of ze weer een luier aan wil. Maar dit wil ze nooit! Nou mag dit dan wel van mij, maar ze loopt dan best lang zonder luier en plast soms op de grond... Nu is het vandaag lekker buiten, dus kon het gelukkig, maar hoe doen jullie dit?
Lastig hoor! Wil ze ook geen luierbroekjes? Misschien dat je haar nu langzaam kunt gaan trainen door regelmatig op het potje te gaan zitten. Of dat jullie samen naar de wc gaan en dat ze dan op de wc mag gaan plassen en daarna zichzelf afvegen (als een soort spelletje), en dat ze daarna een luier aankrijgt? Het lijkt mij een beetje koud om urenlang in blote billen en benen rond te lopen (vandaag niet, maar morgen bijv weer wel).
Stijn wou met 21 maanden absoluut geen luier meer om dus heb ik hem ook geen luier meer aangedaan (tenzij we langer weggingen als een half uur) en na 3 weken was hij helemaal zindelijk. Lisa wil nu af en toe ook geen luier meer om maar zodra ze op de grond of op het potje heeft geplast komt ze zelf met haar kleding aanlopen en dan mag ik haar aankleden Dus laat je kindje lekker zonder luier lopen tenzij je weg moet. Is wel wat meer werk met schoonmaken maar wie weet is je kindje snel zindelijk
Afhankelijk van je kindje. Ze is jong. Op die leeftijd vond lucahet ook interressant, maar kon het gewoon nog niet. Als ze er niets van snapt zou ik zeggen. Niet meer proberen en gewoon de luier weer om.