Hallo, ik kon met de zoekfunctie zo snel niets vinden, gek genoeg, dus daarom een vraag aan jullie: Ik ben nu ruim 24 weken zwanger en begin ook echt wel een buikje te krijgen. Ik heb gehoord dat je beter niet op je rug kunt slapen, omdat door het gewicht van je buik een slagader achter de baarmoeder afgekneld kan raken. Op zich slaap ik meestal op m'n zij, maar soms lig ik toch even op m'n rug. En ik wil ook nog wel eens lekker languit op de bank liggen als ik een film kijk ofzo. Is dat schadelijk? Mijn verloskundige zei dat ik het echt wel zou merken als die ader afgekneld zou raken. Dat ik dan duizelig zou worden enzo. Dat heb ik absoluut nog niet gevoeld. Maar het was een stagiaire-vk en mijn eigen vk was even de kamer uit, dus ik wilde toch graag nog wat bevestiging krijgen. En wordt je van zoiets wakker? Als ik weet op welke signalen ik moet letten, voel ik me vast wat geruster. Ik wil natuurlijk niet dat m'n kindje zuurstofgebrek krijgt omdat ik lekker op de bank lig! Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groeten, Chantico
Hoi Chantico, je mag gerust op je rug slapen, ik ben het volledig eens met de student vk. Geen zorgen maken en je kunt trouwens toch ook niet voorkomen dat je ´s nachts op je rug draait. Geen probleem dus. Groetjes Brigitte