Kat doet gek. Zwangerschap of lente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vrouwenmantel82, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Al maanden doet mijn kat gek, maar vandaag spant ze wel de kroon. Ik lag vanmiddag op bed te rusten. Ik ben momenteel 17 weken zwanger dus vandaar. En de kat stond hele tijd aan mijn bed te zeuren. Na een half uur het genegeerd te hebben, haar op de gang gezet. Bleef ze minstens nog een uur voor mijn deur miauwen. Ik beneden gekomen waar mijn man en zoontje waren, blijft ze heel de tijd mij achterna lopen. 's Avonds op de bank, ze had allang eten gehad, staart ze mij nu al 2 uur aan.

Tegenwoordig mag ik niet uitslapen dan blijft ze zeuren bij mijn bed, maar als mijn man uitslaapt gaat ze met hem knuffelen. Grrrrr. Maar ik moet eruit en als ik eruit ben, gaat ze ergens liggen slapen!!!

Weten jullie hoe ik hier mee om kan gaan. Of wat het zou kunnen zijn? Ze is gesteriliseerd.

2. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Je zegt dat ze al maanden gek doet, dan moet ik direct aan je zwangerschap denken..
    Mijn kat deed dit trouwens ook..
    Behalve het uitslapen want sinds mn zwangerschap heeft hij niet meer bij ons op bed geslapen..

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Onze hond doet rond deze tijd altijd gek.

Lente!!!

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zwangerschap......

Door onze kater ging ik testen..... om te bewijzen dat het beest het fout had.... had ie niet dus...
    Hij ging constant mee plassen en terug naar bed.... op geven moment hoorde hij buiten katten vechten en kwam hij me beschermen.... etc. etc..
    (ik herkende zn gedrag)

Toen werd hij rustiger...
    en nu word ik weer gek van hem.... constant roepen dat ik naar bed moet (heel de dag).... mauwen.... 'snachts aan mn voeteinde liggen... maar dan zo dat ik niet kan bewegen... en vannacht werd ik wakker was hij mn buik aan t wassen....;)

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    onze poes kreeg een epileptische aanval toen ik voor de eerste keer zwanger werd.. onze dierenarts zei dat sommige katten daar heel gevoelig voor zijn.. ik lag deze week met drie katten op mij op de bank, was heel gezellig..

Al zie ik die van ons ook echt genieten in het zonnetje de lente doet vreemde dingen met de dieren..

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wel goedkoper dan een zwangerschapstest, handig zo'n kat!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Lente denk ik. Mijn katten doen altijd gek deze periode, en hebben nooit speciaal op mijn zwangerschap gereageerd.

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mij waren ze ook heel anders tijdens de zwangerschap. 1 had zelfs stress blaasontsteking. Mijn dierenarts zei dat ze de hormonen letterlijk kunnen ruiken en daar op reageren....

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Tja, het kan dus beide. Inmiddels is ze weer rustig, en mag ik uitslapen zonder dat ze me uit het bed miauwt. Dat is echt lang geleden. Ik denk dat manlief haar naar buiten heeft gedaan, dat wilt ze nu elke dag, vogels kijken.
    (heeft een nieuw belletje gekregen en loopt altijd aan een riempje, hopelijk laat ze ze met rust die vogels)

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Katten ;). Hier was onze kat erg onrustig in de nacht dat mijn vliezen zijn gebroken. Werd helemaal gestoord van haar, maar achter begreep ik waarom ze zo gek deed. Bij de tweede net zo. Die beestjes die voelen meer als dat we denken :p

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.557
    113
    Limburg
    Kan met beide te maken hebben. Het enige wat ik tijdens de zwangerschap aan de katten gemerkt heb, is dat 2 vd 3 katten de hele zwangerschap niet op mijn schoot zijn komen liggen. Toen Ryan 3 dagen was lag Tommy alweer op mijn schoot.
    Nu met het lekkere weer hebben ze een paar keer per dag de gekke 10 minuten, terwijl dat met het koude weer niet zo vaak voor komt.

12. me83

me83 Niet meer actief

toen ik zwanger was lagen ze vaak op schoot...nu met de lente in zicht rennen ze vaak heel hard door het huis en miauwen veel meer

Deel Deze Pagina