Iemand bij VGZ verzekerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij zijn via mijn werk verzekerd bij CZ, maar ik zit er ivm een andere baan over te denken om over te stappen naar VGZ. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met deze verzekeraar?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zit bij het VGZ en ik heb echt geen klagen over deze verzekering. ik vind het helemaal super.

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik zit ook bij VGZ.
    Ben er ook tevreden over.
    Ze beantwoorden snel de telefoon en de email.
    En ze zijn snel met declaraties (ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk).

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben ook tevreden over het VGZ.
    Telefoon wordt gewoon snel beantwoord, declaraties normaal ook heel snel, alleen de 20 weken echo proberen ze wel erg uit te stellen. Dit is het enige waar ik ooit in mijn leven over heb moeten nabellen.

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    IK zit ook bij VGZ en ben ook erg tevreden.

6. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    vergoeden ze ook veel bij kraam en bevallingen enzo?

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zit al mijn hele leven bij VGZ
    en nooit iets te klagen gehad.

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik zit sinds 2006 ook bij VGZ en bevalt uitstekend. Lekker snel met uitkeren en bij mij hebben ze nog helemaal nergens moeilijk over gedaan. Zelfs een bril volledig vergoed gehad, omdat ze zo druk waren, terwijl ik eigenlijk maar 50 euro ofzo zou krijgen. Kraamzorg en kraampakket is ook volledig gedekt (uitgebreid aanvullend)

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoeveel betaal je dan voor uitgebreid aanvullend als ik vragen mag?

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb wel wat problemen met VGZ, maar ik denk dat je bij iedere verzekering wel mensen tegenkomt met problemen. Administratief is het een ramp. Zo ben ik vorig jaar collectief gegaan. Wij kregen altijd 1 rekening voor 2 personen. Nu kregen wij ineens 1 rekening voor 2 personen en 1 rekening voor 1 persoon. Duurde maanden voor het opgelost was.

Verder zou je niks hoeven doen vorig jaar, als je niet wilde dat je pakket gewijzigd werd. Nou, ineens zijn mijn tandartskosten niet meer volledig vergoed. Ik ben de draad volledig kwijt bij het VGZ.

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Dit jaar betaalde ik € 109,00 waarbij ik nog 10 procent korting krijg via United Consumers. Dit jaar wordt het € 121,17 en dan ook wel weer 10 procent korting via United Consumers.

12. tatlim23

tatlim23 Lid

14 nov 2006
    59
    0
    0
    Ik zit ook al vanaf mijn geboorte bij VGZ ;) , net zoals mijn ouders.
    Nooit problemen mee gehad.
    Stap per 1-1-2007 over naar een uitgebreid aanvullende verzekering + aanvullende tandarts (had eerst jongeren).
    Uit deze aanvullende verzekering wordt zelfs je eigen bijdrage voor kraamzorg volledig vergoed.
    Deze kost €12,50.
    Bij de beperkt AV €8, wordt dit voor 50% vergoed.

Ik zit op €118 nog iets, als ik me niet vergis.

Omdat ik bij CZ werk weet ik toevallig dat de eigen bijdrage kraamzorg hier niet vergoed wordt, pas vanaf de excellent av, en die kost €56.
    Maar bij CZ zit het kraampakket al wel in de basisverzekering, wat bij VGZ niet zo is (maar die krijg je uit de aanv. verz.)

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor alle reacties. Op zich klinkt het wel goed, de meeste ervaringen zijn toch positief.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik zit ook bij VGZ. Ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd en betaal nu 109 euro (in 2007: 218 euro). Prima verzekering. Je krijgt idd snel en goed antwoord op telefoontjes of emails.

Verder krijg ik een poliklinische bevalling en kraamzorg geheel vergoed.

Gr Otje

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb me ook opgegeven nu. Die luierservice klinkt ook wel goed. Lekker goedkoop.

Deel Deze Pagina