Hoi meiden ! Ik en vriendlief willen graag een 2e hondje erbij, en dan uit een asiel. Maar zitten hier kosten aan verbonden? En hoe gaat het in zijn werk? Iedereen met enige ervaring, doe je verhaal Alvast bedankt !!
Hoi firefly, Leuk dat jullie nog een hondje erbij willen nemen en goed van jullie om er eentje uit het asiel te halen, daar zitten immers nog altijd te veel hondjes.. Ik heb 4 jaar geleden onze boomer uit het asiel gehaald, hiervoor heb ik 100 euro moeten betalen, dit was in dit asiel de vaste prijs voor alle soort honden.. Hij was geent, gechipt en ontwormd, dus dat zit allemaal in de prijs inbegrepen.. Volgens mij verschilt het wel per asiel wat ze zich vragen voor adoptie.. Ik weet dat een ander asiel hier in de buurt de prijs inschaald op de leeftijd van de hond, hoe jonger hoe duurder zeg maar.. 2 jaar geleden zijn we in dit asiel gaan kijken en ook daar zat een boomer, alles bij elkaar koste dit hondje 200 euro.. Wat ik te veel geld vond voor een hondje van bijna 1 jaar.. Dus ik denk dat je je even goed moet orienteren over de asiels bij jullie in de buurt en wat de kosten daar zijn.. Alvast heel veel plezier bij het uitzoeken van een nieuw vriendje! Ik heb nog een foto van die van ons toen hij nog in het asiel zat, voeg hem zo even toe.. Er zitten daar veel honden waar toch veel werk aan is, was bij die van ons ook.. Besef dat wel goed van te voren, de hondjes hebben over het algemeen toch wel een verleden, maar er valt altijd wel iets van te maken.. Succes!! Bekijk bijlage 54056
Hier kost een hondje uit het asiel 80 euro, incl alles. Wij kijken ook al een poosje rond hier in de buurt bij diverse asiels. Hoe gaat het in z'n werk: Hier kijken we eerst online, als er dan hondjes zitten in een bepaald asiel die bij ons gezin zouden kunnen passen, gaan we naar het asiel toe. Daar kijken we dan of het klikt,of het hondje is wat we er van verwachtten, en daarna spreken we een medewerker aan, die ons nog meer info over het hondje kan geven. Tot nu toe nog geen match gevonden, maar we gaan pas weer over een poosje intensief zoeken ivm de baby. Succes!
Wij hebben nu 5 jaar een hond uit het asiel. Hij koste 90e incl. en was toen 1 a 1,5 jaar oud. (weten we niet precies, was als zwervertje binnengekomen) Puppies kosten daar 120e incl. Wij zijn naar een verschillende plekken geweest, maar ik was meteen verliefd op onze hond.Wij hebben toen een medewerker aangesproken om meer over hem te weten te komen. Omgang met kinderen, een paar uur alleen kunnen zijn enz. Helaas was onze hond al 'vergeven', maar we konden een optie op hem doen (klinkt heel raar bij een hond) En ja hoor die andere mensen hadden op het laatst afgezegd. Toen hadden we een tweede kennismaking, een stuk wandelen, even spelen. En toen mochten we hem meenemen. Je moet wel in je achterhoofd houden dat sommige honden al wat meegemaakt hebben en een nieuwe baasjes zijn altijd spannend.. Zo was onze hond de eerste weken wat bang en onrustig. Maar is toen helemaal opgebloeid! Veel succes met het vinden van een lieverd!
gemiddeld tussen de 100 en 120 euro, ben j goedkoper uit dan heb je geluk. Haal je een diertje uit een asiel informeer goed naar zijn of haar verleden, wij hebben op die manier al een afgekeurde politiehond gehad, en een zwaar mishandelde hond, beide waren schatjes hoor. Maar de politiehond leefde niet "vrij" die had te veel meegekregen van politieschool, dus hebben wij opnieuw hond moeten leren zijn. En de mishandelde hond, die was zelfs bang voor de postbode, 2 jaar lang ellende gehad het beesie op te knappen daarna ook een schat van 60 kilo waar je alles mee kon.
Hier koste een hond uit het asiel toen mn broer informeerde ongeveer 120 euro. Hij heeft het alleen niet gedaan omdat we niet mochten kijken of het met de andere hond klikte. Kijk tijdens je zoektocht ajb wel uit dat je niet op deze site terechtkomt en voor de zielige verhalen zwicht: Rescue Dogs Europe .. Heb ik helaas gedaan toen ik een hond n goed leven wou bieden. Was volgens hun een lieverd en goed met kinderen etc, helaas heb ik m weg moeten doen nadat ik 100 keer met ze gesproken heb en alleen maar onzin te horen kreeg over n tik geven etc. Is ook echt iets wat je doet, een grommende Rottweiler slaan als er n kind in huis rondloopt:S Was pasgeleden ook n vrouw bij de rijdende rechter... klopte ook iets niet helemaal met dat arme hondje. Ze doen het gewoon voor t geld Liefs mij
als je naar Stichting Dierenasiels & Internet gaat, kan je op die website zoeken naar een asiel bij jou in de buurt. of asiels in belgie? daar zitten ook altijd heel veel honden.. bij de meeste asiels staat wel een webpagina bij, en daar staat ook meestal de prijs op !
Wij hebben vorig jaar een 3 jarige Beagle uit een asiel in België gehaald, 100 euro en dan is hij gechipt, gecastreerd, gevacineerd etc. Wij kregen ook een garantie dat als hij binnen geloof een half jaar ernstig ziek zou worden of hij overlijd t.g.v een ziekte dat we dan ons geld terug krijgen! ook konden wij hem binnen 2 weken kosteloos terug brengen mocht het niet goed gaan.... Heb hem daarna wel even meteen laten checken door mijn eigen dierenarts (tja je hoort nu eenmaal soms rare verhalen over honden uit België) maar hij was helemaal gezond! Na een paar maanden is de hondenbescherming nog langs gekomen om te kijken hoe het met hem gaat... Dat was een standaard procedure die ze daar hanteren maar ik weet niet of dat ook geldt voor asiels in Nederland? Verder moet je gewoon even kijken of het klikt door het hondje mee uit wandelen te nemen en kijken hoe hij reageerd... Wij hebben b.v gekeken hoe hij reageerde als je hem onverwachts ineens benaderde, nou hij vond dat alleen maar leuk en kwispelde volop! Wel kwamen we er achter dat hij hoogstwaarschijnlijk mishandeld is ofzo aangezien wij een stok pakte en weg wilde gooien maar hij ineen dook omdat hij bang was Gelukkig is hij daar nu overheen, het heeft wel eventjes geduurd voordat hij ging spelen etc maar hij is nu niet meer bang als je een stok optilt en weggooit!
wat goed van je zeg, om een hondje uit het asiel te halen! wij waren het ook van plan, maar we mochten zelf geen hond uitkiezen.. er werd er 1tje aan je gekoppeld en die kon je dan wel of niet nemen, uiteindelijk hebben we het niet gedaan want wij vonden de hond zelf niet bij ons passen, toen hebben we een hondje van 4 van andere mensen over genomen omdat kindje zogenaamd een allergie had, uiteindelijk zag je aan de hond zelf dat ze gewoon mishandeld was.. ze was heel bangig maar als je haar nu ziet, ben helemaal verliefd en ze in nu inmiddels alweer 3 en half jaar bij ons 2e hond hebben we wel gekocht als pup, omdat andere hond niet altijd met andere honden kan, en ze was echt aan het moederen over onze chihuahuapup en liet hem zelfs bij haar drinken was echt heel vreemd want er kwam nog melk uit ook, hebben ze toen wel steeds moeten stoppen want haar tepeltjes gingen helemaal stuk want pup had natuurlijk scherpe tandjes, en zijn nu echt de beste maatjes zo lief!
Wij hebben een Berner Sennen uit het asiel gehaald en wij moesten 110 euro betalen. Elke half jaar stuur ik ze een mail hoe het met hem gaat en dat vinden ze heel leuk.
Wat een leuke verhalen zeg !! Ik heb op de site die op de vorige pagina stond een hele leuke teckel gezien We hebben al een kruising chihuahua x boerenfox.. Lekker beestje is het. Hier ook een foto Dus we zoeken een maatje voor hem. Het hondje die we hebben gezien is een teefje. Is dat beter, of maakt het niet uit wat je neemt bij een reu-tje? Liefs ! Bekijk bijlage 54157