We hebben een tijdje terug de moeder van een vriend helpen verhuizen. Aangezien er een aantal mannen die meehielpen op zaterdag moesten werken, deden we dat op zondag. Nu is ze in een seniorenflat gegaan die voorheen serviceflat was, met een recreatieruimte beneden. Dus de mannen lopen met meubels te sjouwen. De eerste keer zag ik al die gezichten van die ouwe vellen al heel verontwaardigd vertrekken. Tweede keer dat we langskomen, staat er zoeen op (je kent ze wel, type: ik regel dat wel even) en vraagt heel verontwaardigd hoe we het in ons hoofd haalden om op zondag notabene te verhuizen!!! De vriend wiens moeder het was, was zich echt de krampen aan het sjouwen en had dus niet het meest vrolijke humeur dat je je kan voorstellen. Na een heel pissig: Ik heb nog wel 6 planken over om jou ook te verhuizen! is ze afgedropen.
Nogmaals heb ik niet het idee dat alleen ouderen dit doen. Ik ben al zo vaak bijna van de fiets gereden door schoolgaande jeugd. En als je een jongere vraagt of ze even aan de kant kunnen gaan, doen ze dat misschien wel, maar moet je niet horen hoe. Een grote bek van een oudere heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
helemaal mee eens. Mijn oma bijvoorbeeld. Dat is me toch een figuur. Tijdens een onderzoek in het ziekenhuis waar ik laatst met haar mee naartoe was werden zelfs de verpleegkundigen boos op haar. Ja ja, mevrouw vond het nodig om een kussentje te vragen voor onder de ctg scan en bleef het personeel maar commanderen. Dat doet ze niks anders bij haar kinderen hoor. Ze denkt echt dat ze de koningin is. Niet te geloven.
Oudere mensen hebben op een gegeven moment minder een remming op hun gedrag. Daar kunnen ze niks aan doen dat heeft met het ouder worden te maken.
dat van moeders met kinderen begrijp ik heel goed, alleen dat van ouderen dus niet. Zij hebben toch vrijwel geen verplichtingen?
En sommigen moeten ze de scootmobiel echt afpakken. En dat meen ik! Als je maanden en maanden in de supermarkt overal tegenaan knalt (mensen en stellages!) en gewoonweg niet wéét hoe je met je scootmobiel om moet gaan, dan hoor je hem imo dus niet te hebben. Ik heb het over één specifiek geval, waarbij ik me vaak afvroeg wie er in vredesnaam dacht dat het een goed idee was om die dame een scootmobiel te geven.
Scootmobiel ...breek me de bek niet open... Vind echt zodra mensen ouder worden eigenlijk een soort van test moeten ondergaan of ze nog wel adrem genoeg zijn voor het besturen van een voertuig....ikzelf heb ook een scootmobiel *reumapatient* en ik heb ook gewoon een test moeten ondergaan toen ik m kreeg....ja echt op een soort van testbaan, met stoepjes pionnen etc...........niet tegeloven ...........stond tussen allemaal bejaarden..en als je alleen al zag hoeveel er niet weten wat rem en gas is *heel simpel hoor wat aangeduid was met een haasje en een schilpadje...voelde me zooooo niet op mijn plaats*, die oudjes gaan gerust vol een bocht door op 2 wielen *had je bij moeten zijn hahahah* ...ben met vlag en wimpel geslaagd hihihihi Maar nogmaals, vind dat die oudjes gewoon vaker getest moeten (ook voor gewoon rijbewijs enzo) worden want die zijn levens gevaarlijk op de weg!!!:x
jup, hier ook, laatst bij de ah. stond in de rij bij de kassa, en n oud vrouwtje wilde er langs. dus ga aan de kant, haalt ze ineens haar boodschappen tas uit haar rollator, schuift mijn boodschappen aan de kant en gooit al haar boodschappen voor mij neer!! en dan zogenaamd hoorproblemen hebben als je er iets van wilt zeggen. schandalig!
idd, had een keer iets asociaals: Had ik een half mandje vol met eten, echt 5 dingen ofzo,komt zon oude vrouw achter me staan met een halve kar propvol, dus ik kijk zo, zij kijkt mij aan. Ik draai wer terug, zegt ze tegen der man, wat een asociale vrouw he, die laat ons niet eens voor. Ik had echt iets van ey WTF Of oude mensen die gewoon vet voordringen en als je dan zegt: ik was volgens mij eeder hoor mevrouw, zeggen ze: jij hebt jonge benen dus je kan ook wel langer staan.
Hoe zullen we zelf later zijn? Ik zie het niet alleen bij oudjes hoor,ook de jongere mensen kunnen er wat van om voor te dringen bij een kassa. Alleen niet bij mij. Waar ik me ook aan erger is dat als er een rij staat bij een kassa en er gaat een andere kassa open,de laatste in de rij vliegt zowat naar die kassa,ik vind dit zo asociaal en zeg er dan ook iets van,maar ik vind ook dat de cassiere hier iets van hoort te zeggen.
Ze zouden de oudjes die een scootmobiel nemen/krijgen een rijbewijs moeten laten halen, ook voor die 40 km wagentjes! Wat een waaghalzen heb je erbij, zeg.
Op af en toe een voordringer na, heb ik eigenlijk nooit problemen met oudere mensen. Meestal vind ik ze juist hartstikke lief. De verhalen die ik hier lees herken ik eigenlijk niet. Alleen op de openbare weg kan ik ze wel schieten... invoegen op de snelweg met 50 km. per uur, terwijl ik er achter hang, is NIET goed voor mijn bloeddruk...
Ik had het vandaag gezien met een oudere in de bus . We zaten achter de buschauffeur en ik zie zo een oudere rennen naar de deur , maar er stond nog iemand voor haar en ze bleef kijken naar een stoel . Wat gebeurt er nou degene die voor haar stond ging daar zitten en zij loopt boos door naar achteren Moest me lach inhouden aangezien ze mij ook al stond aan te kijken .
En nog niet zo lang geleden stonden we ook te wachten op de bus , maar dat was precies bij een school we waren 1 van de eersten (ben geen scholier meer hoor ) . Maar het werd steeds drukker en drukker van de scholieren . Uiteindelijk kwam de bus eraan en ze wisten niet hoe gauw ze erin moesten en duwen , dus ik werd boos en zei dat ze maar is normaal moesten doen . Kreeg gelijk allemaal boze gezichten naar me Dan ben ik zo weer om me arm helemaal naar die deur te doen zodat ze er niet meer langs konden en riep zo me zus naar voren Dus jongeren kunnen er ook wel wat van . Ondanks dat ik niet eens oud ben ook pas 19 Maar ben tenminste niet zo asociaal .
ik ken de verhalen ook niet vind oudere mensen wel vriendelijk tenminste bij mij wel dringen niet voor e.d alleen op de snelweg kan ik me er soms aan ergeren.. 1xtje ook gehad was echt een hele lange weg iets van 10 km waar je niet mag inhalen en er rijd ook een oud stel voor me... daar mag je dus 100 maar ze reden 60 ... en dan geduld hebben en niet bumperkleven