hahaha ja heeeeel herkenbaar! paar jaar geleden met hemelvaartsdag waren we op de bloemetjesmarkt in leeuwarden. We stonden bij een broodjeszaak te wachten (met zo'n loket buiten). Ik was toen net aan mijn hand geopereerd (Carpale tunnel). Terwijl we staan te wachten horen we ergens: Ga aan de kant! En voor ik uberhaupt wist waar het vandaag kwam lag ik al op de grond, compleet omver gereden door een oude vrouw van 84 in een scootmobiel... Ze reed ook gewoon over mij heen, echt... had het bandenspoor op mn been staan. Ze reed gewoon door. Manlief aan de scootmobiel gaan hangen totdat ze stil stond en is voor haar gaan staan. Hij zei tegen haar dat ie politie ging bellen. Nee zegt ze, dan krijg ik de schuld! Ja terecht zegt ie . Ondertussen werd ik in de broodjes/ijsjeszaak weer opgelapt. De politie kwam en die hebben de aangifte opgenomen en zij kreeg een waarschuwing voor het rijden op de stoep... Ik snap best dat het voor mensen een manier is om nog enigzins zelfstandig te zijn, maar zij kon gewoon de rem niet vinden en reed dus in volle vaart door de mensen heen... Dan ben je dus niet meer geschikt ervoor... of idd, ik mag wel even voor hè. bij de kassa en als je dan nee zegt dan ben je brutaal... pardon?
haha hebben wij ook gehad mijn vriend ging naakt voor het raam staam toen ging het gordijn snel dicht of k ging der pesten met een laser
vaak als ze achter me staan bij de kassa en ik kijk ze aan durfen ze niet meer voor te dringen ik krijg een boze blik dus kijk boos terug en dan met al die pierings en mijn kinki haar durfen ze niet meer
Hahahahhaha wat een verhalen.... Voorral bij de kassa zijn ze heeeeel erg irritant. Een paar weken geleden loop ik met mij man in de supermarkt, we zijn bijna bij de kassa... nog 5 meter..... komt er in ene een oudje van zeker 80 aangespurt MET rollator om ons nog even voor te zijn in de rij. Gewoon rennen he Wij lagen allebei helemaal dubbel, het zag er zo komisch uit! Ze moest zeker de bus halen
Wel herkenbaar hoor! Ik denk dat vele bejaarden het gevoel hebben dat ze bepaalde rechten hebben verworven in de maatschappij, en dat daar maar bijhoort dat we hen terwille moeten zijn. - In de kruidvat zegt een oma doodleuk tegen haar kleinzoon: "neem maar een snoepje hoor" uit de bakken met (betaal)snoep. - Bij de McD sta ik beschaafd op enige afstand te wachten (zodat degene voor mij met het dienblad nog een beetje weg kan komen) duikt er ook al een oma+kind tussen: ook daar heb ik wat van gezegd. - Op de snelweg zie je zo'n klein stukje hoofd boven het stuur uitsteken: 100km per uur, maar wel lekker op de middenbaan blijven rijden (Belgie). Ik heb geen enkele moeite met de jongeren die nu 10-20 zijn: als je het beleefd vraagt, doen ze alles voor je. Ook ongevraagd steken ze bijna altijd een handje toe als ik me met m'n buggy in de trein probeer te wurmen. Ik zag het ook bij m'n eigen oma: iedereen werd rondgecommandeerd en ze was behoorlijk racistisch geworden