Ik wilde dit topic eigenlijk niet openen, omdat ik niet zo'n zin had in een tirade over 'de jeugd van tegenwoordig'. Blij dat ik het toch gedaan heb. Heb me uitstekend wil/wit/wild vermaakt.
Ja is ook wel. Maar ik vind het buiten eerlijk ook wel een beetje bijdehand. Denk dat je op zes jarige leeftijd wel weet dat het niet heel netjes is om zoiets te roepen maar dat he het wel grappig en stoer vindt om te doen als je samen met een vriendinnetje fietst.
Foei, die 6 jarigen toch! Je zou maar de ouders zijn van het meisje die tegen een ouder iemand zegt dat hij Wil (??) is. Nee, echt een moment om je als ouder voor te schamen...
Ohnoo! De jeugd van tegenwoordig! Waar gaat het naar toe met de wereld! Ze zeggen u, ze skeeleren , ze zeggen wil/wit/wild ik ben in schok! Maar nee, maak je er niet druk om. Of heb je geen witte vriend en vond je het daarom vervelend? En verder niet te druk maken om de jeugd van tegenwoordig. Je kan er heerlijk op dansen en als ik jou was, gewoon uitbundig mee zingen
Joh zolang ze geen vies K wijf roepen dan zou ik me er geen moment druk om kunnen maken. Bovenstaande heb ik weleens naar mijn oren gekregen van een 10 jarige toen ik hem vriendelijk doch dwingend verzocht om vooral geen cola op de glijbaan te gooien waar mijn toen 2 jarige aan het spelen was. Ik ben dat kind nog net niet te lijf gegaan
Ik denk dat mijn bijna 6 jarige echt niet zou weten dat t niet netjes is om tegen iemand te zeggen dat hij wel wit is. Hij benoemt vaker wat hij ziet en dit is dan niet om bijdehand te willen zijn.
Mijn jongste zei laatst tegen iemand. 'Jeetje meneer wat een grote voeten'. Tsjah, ik moest er wel een beetje om lachen. Het waren ook écht hele grote voeten. Brutaal vind ik het niet, eerder een constatering en kleintjes hebben de remming nog niet.
Nou, ik heb vaker van volwassenen te horen gekregen dat ik wit zie dan van kinderen, heb nu toch maar gekozen voor een goede bruiningscreme, het begon op te vallen.😂
Mijn dochter: "mama, ik ga nu even met dat zwarte kindje spelen". Ik stond ook met mijn mond vol tanden en wist even niet wat ik moest zeggen.
Ik dacht in eerste instantie dat met 'wil' 'dik' bedoeld werd. Maar dat is maar één overeenkomende letter haha. Voor de rest, heerlijk topic Ts, fotootje van je vriend? Ben nu wel heel benieuwd Edit: toch gelijk haha. Tja, het is niet een heel vriendelijke opmerking inderdaad, maar ik zou er niet wakker van liggen. Ze zijn 6, denken amper na bij wat ze zeggen.
Haha ik kan wel lachen om opmerkingen van kinderen. We gingen vorige week uit eten. En ik stond ergens te wachten samen met een moeder met haar zoon van ik gok 5 a 6. Dt ventje bekijkt mij al een paar keer, fluistert tegen mama en z'n mama zegt van Ja dan moet je dat even vragen. "Waarom ben jij zo dik" vraagt hij aan mij. Nou sorry ik had het niet meer, ik heb echt al een mooie flinke ronde buik dus ja niet te verbergen. Maar hoe hij dat ook zei, geniaal. Ik heb hem dan ook vriendelijk uitgelegd dat er een baby in groeit die heeeeel groot moet worden. Toen hielp zijn moeder mij nog even door hem te wijzen op zijn zusje van nu een paar maand en dat mama ook zo "dik" was. Ik lig altijd dubbel om kinder opmerkingen
Ah ja, ik snap dat het gevoelig ligt en niet netjes is. Toen ik veel dikker was hebben kinderen dit ook wel eens naar mij geroepen. Dat vond ik ook echt niet prettig maar ik kwam wel tot het besef dat het mijn ding is en dat kinderen gewoon vaak "te" eerlijk zijn. Ik denk niet dat kinderen van 6 jaar dit zeggen en beseffen wat ze daadwerkelijk zeggen en dat ze daar dus iemand mee kunnen kwetsen. Volwassenen weten dat vaak niet eens laatstaan kinderen van 6 jaar. Mijn bejaarde oma zou zoiets er ook uit kunnen floepen dus het ligt niet aan de jeugd van tegenwoordig.
Dit vindt ik echt zo niets te maken hebben met brutaliteit. Het zijn kinderen! Waarschijnlijk is je vriend ook n beetje dik, anders zeggen ze t niet. En dat is helemaal niet erg, want ze constateren dus alleen maar een feit. Ik ben ook niet de dunste en hoorde op mn werk ook kindjes tegen mij zeggen, zooo jij hebt een dikke buik! Jup, dat klopt. Lekker naast je neer leggen en je absoluut niet druk om maken!
Ik vind dat ook niet brutaal, zegt mijn zoon ook regelmatig tegen mij. Die vergelijkt ook alles en iedereen met mij, waarna uiteraard uitgebreid besproken wordt of ik dikker of dunner ben dat datgene / diegene Mijn broertje (toen een jaar of 5) riep ooit eens in de supermarkt naar iemand met dwerggroei; 'Wow, kijk, die is van Sneeuwwitje! '. Vind ik van dezelfde strekking en eigenlijk alleen maar grappig Op die leeftijd realiseren ze zich echt nog niet dat zoiets niet kan en dat je er mensen mee kunt kwetsen.. En daarnaast, wat hierboven gezegd wordt; meestal zeggen ze alleen maar iets wat zo is. Dat dat meisje ziet dat je vriend dik is, betekent voor haar niet direct iets negatiefs. Ze gebruikte geen scheldwoorden (dikzak, o.i.d.), ze gaf alleen aan dat het zo is. Ik kan daar echt geen probleem in zien. Iedereen mag mij dik vinden, want dat bén ik ook, als ze me er maar niet minder om vinden of me er anders om behandelen