De jonge vrouwen met oudere man

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door joycje, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Bij mij is er een leeftijdsverschil van 16 jaar, mijn vriend is 34 en ikzelf ben 18 jaar. We zijn nu 2 jaar samen en krijgen dus in september ons eerste kind. We wonen ookal anderhalf jaar samen en gaan ook in juli trouwen. Ik vond het aan het begin er wennen, evenals mijn ouders dat ook vonden. Ik merk zelf niet echt dat er zo'n groot leeftijdsverschil tussen zit. Je zal bij hem ook niet snel denken dat hij al 34 is, net als dat je bij mij niet zo snel zal denken dat ik nog maar 18 ben, haha!
    Wel grappig om te zien dat er meerdere vrouwen zijn die een groter leeftijdsverschil hebben, hoor je niet vaak!
    Liefs Chadee

2. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Wat een leuk topic! Mag ik me ook melden :)

Ik en vriend schelen ook behoorlijk wat, 20 jaar om precies te zijn ;) Ik ben 21 en hij 41.
    We zijn op 10 juli 5 jaar samen en ik ben in januari uitgerekend van de 1e. Heel spannend allemaal.

Zoals vele al zeggen, hij gedraagt zich niet als een oude vent haha. Ik ben waarschijnlijk jong volwassen door een behoorlijk verleden. Vroeg uit huis door veel problemen. Wel braaf m'n vmbo en mbo afgemaakt en nu sinds augustus fulltime aan de slag met een vaste aanstelling.

Sommige mensen reageren soms wel raar op het leeftijdsverschil, maar accepteren het dan na even wennen aan het idee echt wel.

3. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    En wat nu als het andersom is??? Ik ben ouder dan mijn vriend,al is het niet zoveel als de meesten van jullie. Vriendlief is 35 en ik ben 40.Het is maar hoe je ermee omgaat.Zowel ouders als schoonouders hebben er geen problemen mee.Maar als dat wel het geval was geweest denk ik ook niet dat ik hem had laten vallen! Het is gewoon een schatje! :D

4. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Als je gek op 'm bent, hoezo niet Belinda. Haha.

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @ Chadee
    Is de leeftijd van jouw vriend een reden geweest dat je relatief jong zwanger bent? Bij ons heeft dat wel meegespeeld. Wanneer het leeftijdsverschil kleiner geweest was, hadden we denk ik wel wat langer gewacht.

6. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    @belinda. Haha, je hoort vaker dat de man ouder is dan de vrouw, grappig joh! :p

@eefje. onze zwangerschap was niet gepland, wel gewenst. We hadden nog ff een jaartje willen wachten. Maar dan was ik natuurlijk nog steeds jong geweest en hij ouder en dan zouden we er inderdaad vanwege zijn leeftijd wel voorgekozen hebben er eentje te nemen, maar goed, we hadden het dus eigenlijk pas over een jaar gepland, maar de kleine komt al eerder, haha! Je weet nooit hoe het over een jaar anders geweest was :p

7. Wernhilde

Wernhilde Lid

19 jun 2011
    39
    0
    0
    Administratief en communicatief medewerkster
    Brabant
    Mijn vriend is 34 en ik ben 21 dus een leeftijdsverschil van 13 jaar. Mijn omgeving reageerde hier wel positief op, mijn ouders zeiden zelfs dat ze toch wel hadden verwacht dat ik met een oudere man thuis zou komen ;). Helaas zijn ze minder positief over onze kinderwens, denken dat mijn vriend me daarin 'pusht', maar dat is dus niet zo. Als ik met iemand was geweest die meer van mijn leeftijd was, was ik waarschijnlijk nog niet aan kinderen begonnen maar dat heeft puur te maken met het feit dat de meeste 'mannen' van begin 20 nog niet toe zijn aan kinderen...

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met een oudere partner!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zo jong ben ik zelf ook niet meer :p

Ik ben 44, mijn man wordt in augustus 56, we zijn bijna 13 jaar getrouwd en hebben 2 kindjes. Mijn man heeft nog 2 inmiddels volwassen dochters uit een eerder huwelijk, wat in de tijd dat ze hier woonden in co-ouderschap voor veel moeilijke situaties heeft gezorgd.

Ik merk nu nog geen verschil met de 12 jaar tussen ons. Ik denk wel dat dat op een gegeven moment gaat komen, dat straks de jaren meer gaan tellen.

9. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Bij deze ook een reactie van mij.. Ik ben 26 (bijna 27) en mijn vriend is net 43 jaar. Ook mijn exen zijn ouder geweest, dit zou je overigens niet zeggen!

Maar ik vind het soms wel een nadeel hoor, vooral als ik wel eens richting de toekomst reken, denk aan: het moment dat hij 'AL' met pensioen gaat. Daarnaast is het wel eens zo geweest dat er dan een vriend langs komt, ik heb hier dan een bepaalde voorstelling bij, en dan komt een man als mijn pa binnen hahaha.. Voor de duidelijkheid: mijn moeder (erg jong) is maar 2 jaar ouder dan mijn vriend..

10. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Meiden ik kom, als het mag, hier ook even een reactie plaatsen. Leuk onderwerp trouwens.

Mijn, inmiddels man is 10,5 jaar ouder dan ik. Ik ontmoete hem al toen ik een jaar of 12 was. Hij is eigenlijk een vriend van mijn broer. Toen ik 15 was, en hij 26 kregen we een relatie.

Na 9 jaar zijn we getrouwd en na 11 jaar kregen we ons eerste kindje. Inmiddels zijn we alweer 14 jaar bij elkaar. Ik ben nu bijna 30 en hij is net 40.

Ik zelf val op oudere mannen, vind de jongetjes van mijn eigen leeftijd maar niks. En je ziet het gaat al 14 jaar goed. Al waren mijn ouders in het beging alles behalve blij. Maar dat trok na 1 a 2 jaar wel bij

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wauw.. Wel een heel leuk bericht om te lezen. Dat jullie al zo'n enorme geschiedenis hebben samen. En dat op relatief jonge leeftijd.. Jullie zijn natuurlijk helemaal met elkaar meegegroeid.

Wij merken ook niks van het leeftijdsverschil. Maar vraag me soms wel eens af hoe dat gaat zijn als hij straks echt "oud"ís... groeien we daar dan ook in mee??? Hoe denken jullie daarover?

12. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ik ben daar ook altijd benieuwd naar. Dan is hij al met pensioen, maar ik moet dan nog 20 jaar werken.

We zien wel hoe het loopt, komt vast allemaal goed! :)

13. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Joycje, mag er inderdaad wel een beetje trots op zijn dat we al lang samen zijn en dat het perfect gaat. We zijn inderdaad helemaal naar elkaar toegegroeid en van leeftijdsverschil is er gevoelsmatig geen spreke meer.

Bootjee, dat klinkt wel lang ja, 20 jaar. Ik sta eigenlijk niet bij, zo ver in, de toekomst stil. Maar misschien omt dat omdat het bij ons maar 10 jaar is

14. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ja ach, het komt allemaal wel goed. Niet teveel bij nadenken, de tijd doet z'n werk zo wel. Haha,

15. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    @joycje. Ik zou niet weten of wij daar dan ook niet mee groeien, ik denk er ook niet bij na eigenlijk. Ik vraag ook wel eens af hoe het zou zijn als hij 50 is en ik nog halverwege de 30, of als hij 70 is en ik halverwege de 50. We zien wel hoe het loopt. Overigens heb ik wel ooit een intervieuw ergens gelezen dat mannen die een jongere vrouw hebben (10 tot 20 jaar jonger) gemiddeld 7 procent langer leven.

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.952
    906
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Idd,wat een leuk topic!
    Ik ben zelf 37 en mijn inmiddels ex man is nu 73,een verschil van 36 jaar dus.Samen hebben we een dochter van 12.
    Het grootste nadeel vind ik dat de ouderdomskwaaltjes steeds erger worden en wij dus elke maand in het ziekenhuis te vinden zijn voor controles/onderzoeken.
    Dus ik werd een soort mantelzorger en ben dat nu nog steeds.
    Wat ik ook vervelend vond is dat wij op het laatst bijna geen sex meer hadden en het dus een broer-zus relatie werd.
    We zijn nog steeds goed bevriend en ik kan het niet laten want ben nu verliefd op een man die 20 jaar ouder is :)

Hebben jullie nou ook weleens dat mensen zeggen:hij heeft zeker een hoop geld? ;)

17. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Wow chilin, da's wel heel veel verschil. Dat lijkt me zeker wel lastig.

Mensen denken inderdaad wel is dat je het voor het geld doet. En dat terwijl ik meer verdien ;)

18. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Joh Chillin, schrok in eerste instantie wel dat ik je berichtje las, 36 jaar!! Maar liefde overwint alles, maar of je over een aantal jaar nog een normaal leven met hem had gehad betwijfel ik.
    Hoop dat je nu gelukkiger bent.

Nee nog nooit de vraag gehad of ik het voor het geld deed, maar dan had ik het nooit 14 jaar volgehouden.

19. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Dat is inderdaad wel een groot leeftijdsverschil Chillin. Maar leeftijd speelt geen rol, hoewel me dat nu wel lastig had geleken zo'n gat er tussen in.
    Wat ik me dan wel afvraag, hoe doen jullie dat met je dochtertje? Kan hij daar wel goed voor zorgen? Die vraag bedoel ik niet bot hoor, maar t lijkt me zo lastig met zo'n jonge meid nog die zo'n 'oude' vader heeft!

Mij is nog nooit gevraagd of ik het voor het geld doe, vind het zelf ook onzin om een relatie met iemand aan te gaan alleen voor het geld, want kortom geld maakt niet gelukkig, dat moet je zelf doen, met je geliefde.

Deel Deze Pagina